Oznámení

Anglosaská království čelí útokům seveřanů. Hrajte jako král Wessexu, vévoda Normandie nebo veďte invazi v čele Vikingů!

Moderátoři: Atlantis, Minreth, Vals

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 14 pro 2015, 18:01

Zdravím vás všechny, moji milí. První zprávou jest, že všechny informace a pravidla jsou až do úplného zahájení hry neoficiální a budou se měnit. Uvažujme o současné situaci jako o betaverzi. Tedy zatím si vyberte preferované frakce a pravidla raději nečtěte, vyhnete se tak zmatkům. Dále bych zmínil, že na pozice frakcí si budu vybírati lidi a jiné druhy sám. Pokud se chcete přihlásit, prosím uveďte dvě či tři frakce dle svých priorit a následně vám budou přiřazeny.

Takto končím mé první oznámení jakožto pán hry, těším se na herní spolupráci :)
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 15 pro 2015, 22:33

Již se sešlo pár přihlášek a tedy přecházíme na oficiální režim. Pravidla jsou hotova, změny již budou převážně jen kosmetické, vysvětlovací nebo budou lehce upravovat balanc. K úpravě důležitých pravidel by již docházet nemělo.
Oproti původní verzi byl odstraněn systém rekrutů, ten byl přetvořen: Nyní existuje celkový maximální počet jednotek, přičemž za tah můžete naverbovat jen pětinu maximálního počtu jednotek. To z důvodu, aby nedocházelo k hromadění peněz a rychlému naverbování mnoha vojáků. Vybudovat armádu zkrátka chvíli trvá.
Též došlo k přetvoření měny, nyní máme libry, £. V rozkazech piště klidně slovem, protože hledat to někde přes ASCII je otrava a k nakopírování to nemusí být vždy po ruce.
Tedy, zakrátko dojde k vydání vzorového rozkazu a po zaplnění míst začínáme! Shání se ještě králové Východní Anglie, Mercie a Northumbrie (zajímalo by mě proč za ně nikdo nechce hrát :D )
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 16 pro 2015, 07:54

Omlouvám se, mapa dočasně mimo provoz...
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 20 pro 2015, 19:13

Tož frakce byly přiřazeny. Nyní vám budu psát, řeknu, jaké počty mužů máte k dispozici a vy si je pěkně umístíte.
Také byl změněn dohled věží na 2 hexy. Ty původní tři tam byly víceméně omylem a opravdu tak daleko vidět neměly :)
Tímto se tak také omlouvám Mercii a Northumbrii.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 30 pro 2015, 22:15

První přepočet vydán. Rozkazy posílejte do příští středy. Zároveň tímto oznamuji, že nevikingská loďstva zaznamenala menší pokrok a jejich pohyb se zvýšil na 10 hexů za kolo :)
Naposledy upravil(a) Golemnewton dne 02 led 2016, 13:18, celkem upraveno 1 x.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 30 pro 2015, 23:46

Menší fail, armáda Východní Anglie byla v Canterbury místo Cambridge...již opraveno :)
A taky menší změna, tengle přepočet byl zima 959 :)
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 03 led 2016, 20:41

Dodatky v pravidlech:

6.25.1 - Jedno město zvládne postavit jednu loď za jeden tah. Stavba lodě trvá jeden tah.

2.12 - Je možno kácet, sázet (což trvá docela dlouho) i vypalovat lesy (je potřeba sucho, čas na přípravu, existuje nebezpečí nekontrolovatelného požáru). Taktéž je možno stavět říční kanály a mosty (na vlastním území nebo při delším pobytu vlastní armády, v případě mostu je nutné kontrolovat oba břehy). Cena a doba trvání se různí dle situace, cena se dá výrazně snížit zapojením armády. Jako u držav je nutno vše dohodnout s PH, přičemž poté bude hráči sdělena cena a doba potřebná pro uskutečnění. Pokud chcete stavět něco jiného než je zde uvedeno, nebojte se zeptat :).

6.17 - Jako vůdce frakce dáváte, pokud jste přítomni, v boji bonus všem jednotkám (+1 na kostce). Taktéž jednotky nebudou tolik prchat.
Dále existují vojevůdci. Ti také snižují šanci na úprk jednotek v armádě. Jejich bonus se odvíjí od jejich úrovně (I-X). Ze začátku je pro zvolený oddíl, pak na typ jednotek, celou armádu. Úroveň velitelů se pomalu zvyšuje, jak dosahují bojových úspěchů.
Tedy: napište mi jména svých vojevůdců a na který typ jednotek chcete, aby se ze začátku zaměřili. Ve hře budete mít do začátku dva (1x I., 1x II.)

6.10 - Za tah je možno doplnit armádu v hodnotě žoldu (maximální počet jednotek*2).
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 04 led 2016, 17:51

A další rozšíření pravidel, doufám, že na delší dobu poslední. Týká se vylodění a nalodění.

6.25.2 - Vylodění trvá v základu jednu akci. Pro vylodění musí loď sousedit buď s hexem, na kterém se mají jednotky vylodit (1 akce za vylodění), nebo s jinou lodí, která splňuje první pravidlo. Platí, že za každou vyloďující se loď, která nemá kontakt se hexem, na který se chce vylodit se připočítává jedna akce navíc. Srozumitelněji se mi to zatím napsat nepodařilo, proto připojuji i názorný příklad: Vikingové mají 3 lodě naložené vojáky a chtějí se vylodit přímo na hexu Exeteru. S tím mohou v jednu chvíli sousedit jen dvě z jejich tří lodí. Ty se vylodí během jedné akce. Pro vylodění poslední lodi, má-li dotek alespoň s jednou ze zbylých dvou, je třeba další akce. Vylodění tedy proběhne po částech ve dvou akcích.
Pro nalodění se vztahují stejné zákonitosti, akorát je třeba uvážit, že je postup obrácený.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 06 led 2016, 17:56

Jen připomínám, uzávěrka je dneska :)
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 07 led 2016, 21:41

Další uzávěrka je v pondělí.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 12 led 2016, 19:04

Hypotetická otázka: co se stane, když si princ přijede vzít princeznu, ale ta má právě svtabu s jiným princem?
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 13 led 2016, 20:14

Uzávěrka je opět v pondělí. Za finance se omlouvám, budou až zítra.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 14 led 2016, 23:01

Finance rozeslány. Teď nezvládám upravit mapu, ale docela důležitý přídavek: na hexu 20:1 a 21:1 je flotila vikingů se 4 nájezdníky (ta, co byla na začátku u Bambourghu).
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 18 led 2016, 22:15

Změna v pravidlech týkající se plenění vesnic: Vesnice je možné vyplenit a získat tak dvojnásobek příjmu (zpravidla 100-120 £), čímž se její příjem sníží na nulu. Čerstvě vypleněná vesnice začne tvořit zisk 2 kola po odchodu plenitelů. Dlouhodobé plenění může mít za následek snížení příjmu nebo i úplný odchod obyvatel z vesnice.


Je to z toho důvodu, že pleněním šlo dlouhodobě získávat běžný příjem vesnice, což nedává smysl, když její životní podmínky po vyplenění klesnou.

Taktéž oznamuji, že přepočet bude asi až ve čtvrtek, teď nebudu stíhat :/ .
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 20 led 2016, 20:08

I když byl avizován čtvrtek, tak je přepočet už dneska :)
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 22 led 2016, 09:09

Uzávěrky jsou, pokud se neřekne jinak, v pondělí.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 23 led 2016, 15:25

Důležité!

Rád bych si ujasnil pravidla pro pohyb. Základem je, že armáda ujde tolik, kolim má morálky + 3 (2 v zimě) další. To je jednoduchý.
Pro ilustraci budu používat armádu, která má 4 morálky a je jaro. Má tedy celkem 7 akcí. 1 akce se odečte za pohyb o jeden hex, menší bitvu, nalodění, vylodění, dobytí věže, atp. Pořád fajn.
Zmatek do toho přidávají lodě. Ty sice mohou uplout v základu 10 hexů, ALE to neznamená, že když v půlce tahu nalodíte armádu, tak ta loď upluje 10 hexů! Na pohyb jí zbývá polovina kola, takže upluje jen 5. Stejné to je, vyloďujete-li se s armádou po dlouhé plavbě. Řekněme, že naše armáda uplula 8 hexů a chce se vylodit. Vylodí se, ale to je jediné co v tom kole zvládne. Neujde svých 6 políček (-1 za vylodění), protože 4/5 kola strávila na moři, takže v momentě vyloďování zbývá 1/5 kola. A armádě, která má v celku 7 akcí, zbývá už jen ta 1/5 kola na pohyb. Zbývá jí přesně 1,4 akce. Vylodí se zbyde jí 0,4 akce, za což neudejde nic.

Beru, že tohle asi vypadá složitě, ale dává to logicky smysl. Ta armáda sice může ujít 7 hexů, ale to je 7 hexů ZA KOLO. A když část toho kola stráví čeknáním v državě nebo plavbou, tak už nebude schopná ujít 7 hexů, ale jen proprociálně odpovídající čast.

Ilustrační příklad:

Wales má loď jihovýchodně od Caerdyddu. Jeho armáda, čítající 3 jednotky, se nachází v přilehlé vesnici a má celkem 7 akcí. Armáda dojde do Caerdyddu a spotřebovala tím 2 akce, nalodí se a spotřebuje tím akci další. Zbývají jí 4 akce. Zároveň zbývají 4/7 kola. Loď, která normálně upluje 10 hexů, je schopná za tento tah uplout jen to, co stihne za 4/7 kola. To jest 5,7 hexů (10*(4/7)). Popluje 2 hexy směrem k nejbližší wessexské vesnici. Té lodi zbývá 3,7 hexů. To zároveň znamená, že zbývá 3,7/10 kola. A armáda na lodi je schopná ujít jen proporciální část kola. Armáda má celkem 2,6 akce (7*(3,7/10). Vylodí se a zbývá jí 1,6 akce. Vyplení vesnici, zbývá jí 0,6 akce, což zaokrouhlíme na 1. Za tuto jednu zbývající akci se nalodí zpátky. Armádě zbývá 0 akcí, to zároveň znamená, že kolo je u konce. Ač waleská loď urazila jen 2 hexy moře, není dále schopná pohybu.

Takže, kolik hexů jde v dané situaci urazit (H)? Zbývající část kola (Z) se vynásobí maximem, co je daná armáda či loď schopna urazit za tah (M).
Jaká je zbývající část kola (Z)? Počet hexů, co je loď nebo armáda ještě schopná urazit (H) se vydělí maximem hexů, co je loď nebo armáda schpna urazit za tah (M).

H=Z*M
Z=H/M

Jestli nečemu nerozumíte, ptejte se, nadávejte, atp.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 24 led 2016, 14:01

5.6 - Výzkum je povolen! Samozřejmě v mezích dobové realističnosti. Můžete se pokusit okopírovat cizí vzory nebo vymyslet vlastní. Pokud něco zkoumat budete, zkuste si s tím vyhrát. Dejte nějaké historické podklady nebo detaily. Jako vždy u podobných akcí, vše je nutno předem dohodnout.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 29 led 2016, 08:32

Změny na mapě oproti první verzi:
2. armáda Mercie není v Oxfordu, je jihozápadně od Farleighu.
Změna symbolů posádky nad Sherborne: 2 trojúhelníky značí, že ve hradu jsou posádky dvou zemí, každá má po jednom oddíle. Symbol v levo značí majitele hradu (a tak to bude vždy, například kdyby ve hradě byla pouze northumbrijská posádka a hrad stále patřil Mercii, tak vlevo nad hradem bude modrý symbol pro žádnou posádku (kolečko v kroužku) značící, že hrad Mercii stále patří.
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Uživatelský avatar
Golemnewton
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 179
Registrován: 06 lis 2014, 17:13

Re: Oznámení

Příspěvek od Golemnewton » 31 led 2016, 22:31

2 vikingské lodě navíc jsou u Canterbury! Omlouvám se, nějak mi to uniklo :/
Ulrich Skálovec, purkmistr svobodného města Riedum

Odpovědět

Zpět na „Anglie 960“