
Crusader Kings II: Charlemagne
Moderátoři: Atlantis, Minreth, Vals, Phoenix
Re: Crusader Kings II: Charlemagne
Na to melo vliv to ohromny mnozstvi zdravych samcu vsude kolem 

Re: Crusader Kings II: Charlemagne
na kinguin za €8.59, mám tenhle web ověřenej, už jsem tady bez problému nakupoval
http://www.kinguin.net/category/10663/c ... allkeyshop
jinak pro srovnání:
http://www.allkeyshop.com/blog/buy-crus ... re-prices/
http://www.kinguin.net/category/10663/c ... allkeyshop
jinak pro srovnání:
http://www.allkeyshop.com/blog/buy-crus ... re-prices/
Re: Crusader Kings II: Charlemagne
Po docela dlouhé době jsem se vrátil k CKII a rovnou přikoupil i tento datadisk. A přirozeně mám pár otázek. 
1) Franská říše - zatím jsem nejdéle hrál jen asi 150 let, ale zatím vždy se Franská říše sjednotila, ani jednou nerozpadla a pomalu ovládala své okolí. V roce 930 už byla hluboko zakousnutá v mém území (hrál jsem za Čechy a ovládl i Polsko, Pomořansko, Litvu aj.). Jaký vývoj u Franků pozorujete vy? Rozpadnou se někdy? Hrát v sousedství modrého blobu, který jde jen těžko porazit, se mi moc nelíbí. Doufal jsem, že se říše historicky rozpadne na pár menších království, ale zatím nic.
2) Kmenové uspořádání (tribal) - Docela dilema, jestli si tohle zřízení ponechat a kdy případně přejít na feudalismus. Jako pohan a kmenový náčelník mám výhody především v tom, že můžu za prestiž a pietu naverbovat obrovské armády a že moji vazalové fungují i jako vojenští spojenci. Jen já sám jsem byl na vrcholu sil schopen přivést do pole 750 stálých vojáků, pak asi 3000 vojáků z držav a od vazalů a pak dle prestiže a piety v jedné náboženské válce asi 10.000 dalších. To dohromady dělá skoro 14.000 vojáků. K tomu moji vazalové coby spojenci přivedli dalších asi 8000 a to už bohatě stačilo i na Franky.
ALE - kmeny jsou chudé. V každé provincii jen jeden kmen, příjmy nuzné, stavba dost omezená a feudalismus odemyká lepší nástupnictví než ten pitomý a nestabilní gavelkind (rozpadu jednotné říše často využili Frankové, kteří v tu chvíli zaútočili na slabší následnická království; nemluvě o tom, že mnohdy jsem nástupnickými válkami strávil i 10 let). Jenže když adaptuji feudalismus, přijdu minimálně o půlku vlastních vojáků (byť budu mít víc těžké pěchoty, ale ta to nevynahradí) a především - přijdu o spojenectví s vazaly, do války už nepůjdou naplno, ale pošlou mi jen malé oddíly vojáků, a nebudu moci povolávat armády za prestiž a pietu. To by se ještě dalo, pokud bych měl stabilní království mezi menšími státy, ale udělat tohle v sousedství Franské říše, která má navíc holy war casus beli, to by byla sebevražda. Takže tu máme trochu slepou uličku. Nemůžu přece donekonečna hrát jako pohanský kmenový náčelník, ale když přejdu na feudalismus, je to nade mnou rozsudek smrti. Jaké máte zkušenosti a co byste mi poradili?
3) Ono jde v Charlamagne vytvářet vlastní rody, tituly, erby, království a tak, jak je psáno v úvodu? Jak?

1) Franská říše - zatím jsem nejdéle hrál jen asi 150 let, ale zatím vždy se Franská říše sjednotila, ani jednou nerozpadla a pomalu ovládala své okolí. V roce 930 už byla hluboko zakousnutá v mém území (hrál jsem za Čechy a ovládl i Polsko, Pomořansko, Litvu aj.). Jaký vývoj u Franků pozorujete vy? Rozpadnou se někdy? Hrát v sousedství modrého blobu, který jde jen těžko porazit, se mi moc nelíbí. Doufal jsem, že se říše historicky rozpadne na pár menších království, ale zatím nic.
2) Kmenové uspořádání (tribal) - Docela dilema, jestli si tohle zřízení ponechat a kdy případně přejít na feudalismus. Jako pohan a kmenový náčelník mám výhody především v tom, že můžu za prestiž a pietu naverbovat obrovské armády a že moji vazalové fungují i jako vojenští spojenci. Jen já sám jsem byl na vrcholu sil schopen přivést do pole 750 stálých vojáků, pak asi 3000 vojáků z držav a od vazalů a pak dle prestiže a piety v jedné náboženské válce asi 10.000 dalších. To dohromady dělá skoro 14.000 vojáků. K tomu moji vazalové coby spojenci přivedli dalších asi 8000 a to už bohatě stačilo i na Franky.
ALE - kmeny jsou chudé. V každé provincii jen jeden kmen, příjmy nuzné, stavba dost omezená a feudalismus odemyká lepší nástupnictví než ten pitomý a nestabilní gavelkind (rozpadu jednotné říše často využili Frankové, kteří v tu chvíli zaútočili na slabší následnická království; nemluvě o tom, že mnohdy jsem nástupnickými válkami strávil i 10 let). Jenže když adaptuji feudalismus, přijdu minimálně o půlku vlastních vojáků (byť budu mít víc těžké pěchoty, ale ta to nevynahradí) a především - přijdu o spojenectví s vazaly, do války už nepůjdou naplno, ale pošlou mi jen malé oddíly vojáků, a nebudu moci povolávat armády za prestiž a pietu. To by se ještě dalo, pokud bych měl stabilní království mezi menšími státy, ale udělat tohle v sousedství Franské říše, která má navíc holy war casus beli, to by byla sebevražda. Takže tu máme trochu slepou uličku. Nemůžu přece donekonečna hrát jako pohanský kmenový náčelník, ale když přejdu na feudalismus, je to nade mnou rozsudek smrti. Jaké máte zkušenosti a co byste mi poradili?
3) Ono jde v Charlamagne vytvářet vlastní rody, tituly, erby, království a tak, jak je psáno v úvodu? Jak?
Re: Crusader Kings II: Charlemagne
1) mne sa dosť často Frankovia rozpadnú....po čase...Karolovci u mna malokedy udržia tron...
2) čo najdlhšie vydržať u kmena! ale treba reformovať naboženstvo, vylepšovať všetky držane provincie - rabuj s hordami lahke koristi - provincie s mestami a biskupstvami - daju vela penazí...občas zabi surodencov aby si zjednotil ríše...prechod na feudalizmus je ťažký, budeš nan potrebovať vela enazí - preto musíš vela rabovať aby si mal peniaze na rýchle vystavanie sídiel...inak budeš bez vojakov...
3)ide ale len ak si napr. count - možeš v menu intrigy vytvoriť kniežatstvo, ak si duke - môžeš kráľovstvo, ak si kráľ tak ríšu...každé vytvorenie ma určite požiadavky.....ako cisár už nemožeš vyššie vytvoriť
2) čo najdlhšie vydržať u kmena! ale treba reformovať naboženstvo, vylepšovať všetky držane provincie - rabuj s hordami lahke koristi - provincie s mestami a biskupstvami - daju vela penazí...občas zabi surodencov aby si zjednotil ríše...prechod na feudalizmus je ťažký, budeš nan potrebovať vela enazí - preto musíš vela rabovať aby si mal peniaze na rýchle vystavanie sídiel...inak budeš bez vojakov...
3)ide ale len ak si napr. count - možeš v menu intrigy vytvoriť kniežatstvo, ak si duke - môžeš kráľovstvo, ak si kráľ tak ríšu...každé vytvorenie ma určite požiadavky.....ako cisár už nemožeš vyššie vytvoriť
Rajas of India, Old Gods, The Republic, Sons of Abrahams, Customization Pack, Dynasty Shield I-III, Legacy of Rome, Sword of Islam, Ruler Designer, Charlemagne, Way of Life , All portraits, Few music pack, Reapers of Death (WoL, RoD, C contextpacks), Monks and mystics
Re: Crusader Kings II: Charlemagne
Tak jsem přes intriky vytvořil české království. To jsem neměl dělat a měl jsem to udělat klasicky, protože klasická paradoxí hnědá barva pro české země byla nahrazena vyblitou polskou růžovou. Nevíte někdo, jestli to jde změnit? Kdo se na to má dívat? 

Re: Crusader Kings II: Charlemagne
farba sa zmeniť nedá...teda aspon nie bez zásahu do hry...
Rajas of India, Old Gods, The Republic, Sons of Abrahams, Customization Pack, Dynasty Shield I-III, Legacy of Rome, Sword of Islam, Ruler Designer, Charlemagne, Way of Life , All portraits, Few music pack, Reapers of Death (WoL, RoD, C contextpacks), Monks and mystics
Re: Crusader Kings II: Charlemagne
Že já to dělal.Timoteus píše:farba sa zmeniť nedá...teda aspon nie bez zásahu do hry...

Jinak poprvé z asi 4 her se mi stalo, že Franská říše se asi 100 zmítala v nepokojích a po kouskách ubývala ve prospěch Saska, které předtím dobyla, ale záhy si vybojovalo samostatnost, a Bavorska. Takže ne vždycky je to nezvratně narůstající blob.
Dík za rady ohledně tribal systému. Nevšiml jsem si, že podle toho, jak mám vylepšené državy, mám pak vyspělá města. Takže postavit toho co nejvíc na max a až pak přejít na feudalismus. Co se týče těch nájezdů - vyplatí se vůbec? Se mi zdá, že toho ta armáda víc prožere než vyrabuje...
Re: Crusader Kings II: Charlemagne
Nájazdy sa vyplatia za účelom vypálenia provincie...najmä takých kde je veľa biskupstiev a miest...(čiže nie len rabovať ale aj vypáliť) ...inak sa oplatia keď ideš ako viking s loďami...do susedných provincií sa len tak rabovať nevyplatí moc (ak nemáš dosť army na plienenie)
Rajas of India, Old Gods, The Republic, Sons of Abrahams, Customization Pack, Dynasty Shield I-III, Legacy of Rome, Sword of Islam, Ruler Designer, Charlemagne, Way of Life , All portraits, Few music pack, Reapers of Death (WoL, RoD, C contextpacks), Monks and mystics