Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Reporty z multiplayer her hráčů po Hamachi pro Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon

Moderátoři: Atlantis, Vals, Phoenix

Odpovědět
Cizinec
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3435
Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Cizinec » 22 led 2010, 19:10

Můžeš mi říct, prosimtě, proč píšeš "Poddunajská monarchie"? Mocnářství se snad nacházelo pod Dunajem? :)
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter

Uživatelský avatar
Atlantis
18. Plukovník
18. Plukovník
Příspěvky: 4611
Registrován: 08 říj 2006, 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Atlantis » 22 led 2010, 20:28

hmmm...mám vynechávat jedno d? Nevím, pro mě spíš, že se rozkládá na většině toku Dunaje...
Oklamat, zmást, překvapit
("Stonewall" Jackson)

Cizinec
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3435
Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Cizinec » 22 led 2010, 22:12

Piš si to, jak chceš; já se jen zeptal.
(Jen si myslím, že v kontextu by bylo správnější jedno "d" ubrat. Ačkoliv to by měl rozsoudit Evžen - místní to odborník na jazyk český.)
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter

Uživatelský avatar
Princ Evžen Savojský
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Příspěvky: 3438
Registrován: 10 dub 2006, 07:27
Bydliště: Hundred Acre Wood
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Princ Evžen Savojský » 22 led 2010, 22:27

Samozřejmě, že je správně "podunajská", ale Atlantis by byl správný podzemník a androš (člen undergroundu, pro neznalé), takže bych to schválně nechal :D

Jazykovědný EDIT: Přidávám i vysvětlení, proč "podunajská" - rozkládá se podél toku Dunaje, tedy v Podunají (stejně jako Polabí, Porýní etc.).
Jan Havran z Trojvlčí, nejvyšší kapitán Šerých plášťů.
Obrázek

von Pape
Desátník
Desátník
Příspěvky: 25
Registrován: 09 led 2010, 23:39

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od von Pape » 22 led 2010, 23:33

Krásné AAR! Ačkoliv fanoušek monarchie vysloveně nejsem. Člověk má pak skoro chuť překonat vlastní lenost a taky něco napsat.

Cizinec
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3435
Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Cizinec » 23 led 2010, 07:45

Člověk má občas i chuť vykašlat se na zkouškové a konečně dopsat ten svůj report. :)
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter

Uživatelský avatar
Atlantis
18. Plukovník
18. Plukovník
Příspěvky: 4611
Registrován: 08 říj 2006, 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Atlantis » 23 led 2010, 13:32

Aspoň jedno sloo uznání.
Všem ostatním: Nevděčníci a rejpalové :urazeny:

Připravuje se popis bitvy u Malty, na tom si chci smlsnout...a pak se uvidí, co dále...
Oklamat, zmást, překvapit
("Stonewall" Jackson)

von Pape
Desátník
Desátník
Příspěvky: 25
Registrován: 09 led 2010, 23:39

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od von Pape » 23 led 2010, 14:23

Cizinec píše:Člověk má občas i chuť vykašlat se na zkouškové a konečně dopsat ten svůj report. :)
Není nic snažího než se na zkouškové vykašlat a nechat to na opravnou lhůtu 8)

Cizinec
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3435
Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Cizinec » 23 led 2010, 18:34

von Pape píše: Není nic snažího než se na zkouškové vykašlat a nechat to na opravnou lhůtu 8)
Když mě se to příští rok dělat nechce. :)
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter

Uživatelský avatar
Atlantis
18. Plukovník
18. Plukovník
Příspěvky: 4611
Registrován: 08 říj 2006, 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Atlantis » 25 led 2010, 10:38

The Battleships saga
Part I. - Battle of Malta
Britské loďstvo: 3 BB (HMS Warspitte, HMS Repulse, HMS Malaya), 1 BC (HMS Iron Duke), 5 CA (HMS Dorsetshire, HMS Effingham, HMS Sussex, HMS Cheshire, HMS London), 7 CL (HMS Calcutta, HMS Penelope, HMS Arethusa, HMS Galatea, HMS Calypso, HMS Despatch, HMS Diomede), 5 doprovodných torpédoborcových skupin (8., 10., 32., 33. a 34.)
Celková tonáž všech lodí cca 300 000 tun
velitel - Admirál Frederic Charles Dreyer

Poddunajké loďstvo: 2 SHBB (KuK Viribus Unitis, KuK Tegetthoff), 4 BC (KuK Kaiser Karl VI, KuK Konprinz Erzherzog Rudolf, KuK Kaiser Franz Joseph, KuK Kaiserin Elizabeth) 1 CA (KuK Maria Terezia), 5 CL (KuK Helgoland, KuK Saida, KuK Admiral Saida, KuK Admiral Spaun, KuK Novara), 1 CVL (KuK Moldau), 4 doprovodné torpédoborcové skupiny (Magnet, Blitz, Komet a Planet) + 2 transportní flotily
Celková tonáž všech bojových lodí cca 330 000 tun
Velitel - Admirál Franz von Keiel
Obrázek

Bitva o Maltu (popř. u Malty), jak je dnes historiky nazívána, je brána jako základ pozdějšík Poddunajských úspěchů ve Středomoří a nelze ji proto brát jako jediný samostatný střet. Bez vítězství císařských sil severně od hlavního ostrova Malty by nemohlo být vylodění ve španělsku ani pozdější rakouská intervence v Africe. Bez vítězství...ale historie nezná kdyby.
Co se zde tedy stalo? Z časového odstupu, jaký nám naše doba nabízí, můžeme prohlásit, že střetnutí u hlavního ostrova centrálního středomoří i porážka britského impéria byly z velké části dílem...přílišného úspěchu...na anglické straně. Zní to překvapivě, nicméně, je to tak. Britské námoří síly byly brány jako největší, nejdůležitější, nejzkušenější a nejsilnější hráč všech světových moří a oceánů (snad vyjma amerických vod). Britské posádky pak na sebe hleděli jako na elitu mezi elitami. Zkušené, vycvičené, perfektně disciplinované a schopné snášet řadu ran, neboť si byly jisty konečným vítězstvím. Takto vysoká morálka, disciplína a víra v sebe sama je obecně vysokým přínosem a často dokáže (i na dálku) vnutit protivníkovi pozici obránce a slabšího hráče, byť to nemusí odpovídat realitě. Ovšem pokud takováto síla narazí na stejně velkou protisílu, jež se jí dokáže plnohodnotně postavit na odpor, může dojít k náhlému úpadku popř. dokonce zhroucení celkové morálky a vůle bojovat....což je koneckonců přesně to, k čemu v závěru bitvy došlo. Pokud by měl admirál Dreyer dostatek odvahy vytrvat v závěrečné přestřelce a bitva pokračovala, je takřka jisté, že by císařské síly utrpěly mnohem vážnější nenávratné ztráty, které si, narozdíl od Británie, Rakousko jen stěží mohlo dovolit. Takto ovšem vyšly poddunajské námořní síly z bitvy sice místy extrémě poškozené, ovšem s minimálními jak absolutními, tak poměrnými ztrátami a tedy bojově i morálně nesmírně posílené. Zkáza v Bengázském přístavu, způsobená italskými bitevními loděmi a rakouskými námořními bombardéry pak již byla jen pomyslným závěrečným odstavcem této britské tragédie.

Co se tedy přesně stalo?
Před bitvou: V okamžiku vstupu poddunajského soustátí do války na straně Osy došlo britské admiralitě, že stávající status quo ve Středomoří je se vstupem nového silného hráče na scénu neudržitelný. Ze záloh byl proto zformován tzv. Svaz O. Jednalo se převážně o lodě, jež neměli přílišné uplatnění při ochraně konvojů v sev. Atlantiku (z tohoto důvodu do svazu nebyla přidána žádná letadlová loď, což se později ukázalo jako vážná chyba) a ani dostatečnou rychlost na pronásledování moderních německých velkých hladinových lodí. Nelze ovšem říci, že by se jednalo o zastaralá plavidla. HMS Warspitte, stejně jako HMS Repulse (a těžké křižníky HMS Effingham, HMS Dorsetshire a HMS London) byly v průběhu let 1936-1941 modernizovány a za jedinou opravdu zastaralou loď lze považovat HMS Iron Duke. Britské lodě byly sice v porovnání se svými poddunajskými protějšky menší, ale zase jich bylo více a byly díky své menší velikosti obratnější. Díky většímu počtu také ztráta jedné lodi neznamenala tak vážnou ránu pro svaz, jako tomu bylo na opačné straně.
Svaz O takřka okamžitě po svém zformování v Plymouthu 9. dubna 1941 vyplul nejvyšší možnou rychlostí (20 uzlů) směrem k Gibraltaru a dále do centrálního středomoří. Zde se měl připojit ke Středomořské flotile admirála Cunninghama a společně měli zajistit kontrolu nad centrálním středomořím. Počítalo se s tím, že Svaz O spolu se Středomořskou flotilou a případným svazem H (Gibraltar) budou mít sdostatek síly, aby se vypořádaly i se spojenými Italsko-Rakouskými silami.
Když ovšem dorazila zpráva o útoku na Maltu, žádná z lodí Středomořské flotily (jak císařská admiralita správně předpovídala) nebyla sto doplout k ostrovu dříve, než za dva dni....a soustředěné síly celé flotily až na sklonku čtvrtého dne. Svaz O se však v dané chvíli nacházel již kousek za Tripolisem na své cestě do Alexandrie.. Jeho velitel se proto rozhodl prakticky okamžitě. Po krátké zastávce v Bengazi pro doplnění paliva a munice vyplul Svaz O nejvyšší možnou rychlostí k Maltě. Jakkoliv z dnešního pohledu sebevražedné, rozhodnutí admirála Dreyera, bráno z informací, co věděl, bylo naprosto správné a logické. Jelikož dreadnoghouty císařského loďstva byly nejprve schovány za obzorem a později (po jeho ovládnutí) za I. de Gozo, nebyli obrnáci (kteří měli navíc mnohem důležitější věci na práci, než pátrání po skrývajících se a je tedy nijak neohrožujících lodích) s to je jednak spatřit, druhak o nich pochopitelně podat zprávu. F. Ch. Dreyer tak obdžel informace o přítomnosti 4 bitevních křižníků, možná pěti (logicky (a správně) identifikovaného nikoliv jako BC ale Ca Maria Theresia) s doprovodem. To souhlasilo se zprávami průzkumu, jež uváděly, že hlavní rakouské lodě (ve skutečnosti dva tankery uměle nastrojené maketami) jsou ještě stále v docích.
V takovém případě hovořily skutečnosti jasně ve prospěch Svazu O. Proti 4 bitevním a jednomu těžkému křižníku mohl Dreyer nasadit 3 bitevní lodě, jeden bitevní a 5 těžkých křižníků, tedy více než dostatečnou sílu na eliminaci císařské jadranské flotily a to jak v počtu děl, tak poměrem tonáží. Zprávy uváděly navíc přítomnost pouze poddunajských lodí, nikoliv italských a útok tedy jako čistě rakouskou záležitost. Vypadalo to jako dokonalá šance zničit námořnictvo čerstvého protivníka s bonusem v podobě odříznutí jeho invazních sil a následném rozdrcení či zajetí. O morálních účincích nemluvě. 16. června se Svaz O ocitnul na dohled Maltě. Scéna byla připravena.


Velitelé:
Frederic Charles Dreyer (8.1.1878 - 11.12.1956), narozen v irském Parsontownu (nyní Birr) jako druhý syn dánského emigranta a ředitele Armagské observatoře, Johna Louise Emila Dreyera. Po studijích na královské škole v Armaghu vstoupil v roce 1891 do Královského námořnictva a byl poslán do důstojnické školy v Dartmouthu. Promoval jako pátý nejlepší z ročníku. Jako kadet sloužil na HMS Anson a HMS Barfleur. Do služby přijat roku 1897 v hodnosti podporučíka, záhy (1898) povýšen na poručíka (služba na HMS Repulse). Poslán do doplňujících kurzů do Královské námořní akademie v Greenwitchy, jež absoloval jako nejlepší z ročníku. Dodatečné korespondenční studium na škole pro dělostřelce mu vyneslo v roce 1901 udělení hodnosti dělostřeleckého a torpédového poručíka. V této hodnosti služba na HMS Scylla a HMS Hawke.
V roce 1903 byl poslán jakodělostřelecký důstojník na nově budovaný HMS Exmouth při její první zkušební plavbě ve středomoří. Když se v roce 1904 HMS Exmouth stala vlajkovou lodí britské Home Fleet, Frederic získal status dělostřeleckého dozorčího důstojníka ve štábu vrchního velitele HF admirála Sira Arthura Wilsona. Roku 1905 členem komise pro vývoj a kalibraci (děl) pod vedením kontraadmirála Percyho Scotta. Poslán jako zkušební dělostřelecký důstojník na HMS Dreadnoghout při jeho první zkušební plavbě roku 1907.
Po návratu povýšen na komandéra a jmenován asistentem ředitele pro námořná výzbroj. Na konci roku 1907 se účastní výzkumné výpravy na lodi Argo, jež proměřuje hloubku oceánů. Asistentem až do roku 1909, kdy je jmenován výkonným důstojníkem na právě dostavovaném HMS Vanguard. V roce 1910 přijímá nabídku viceadmirála Jellicoa stát se jeho vlajkovým důstojníkem, nejprve na HMS Prince of Wales (vlajková loď Atlantické flotily) a následně na HMS Hercules (vedoucí loď 2. divize Home fleet).
Na Jelicousovo doporučení v červnu 1913 jmenován kapitánem a následně velitelem průzkumného křižníku HMS Amphion. V říjnu 1913 jmenován vlajkovým kapitánem (= kapitán vlajkové lodi) na HMS Orion (2. bitevní skupina, velitel kontraadmirál Sir Robert Arbuthnot). Zde jej zastihne válka. Roku 1915 je na příkaz Jellicoa, nyní vrchního velitele Grand fleet, jmenován vlajkovým kapitánem na HMS Iron Duke (ano, jedná se o stejnou loď, která byla potopena v Bitvě u Malty), jež vede do Bitvy u Jutska.
Po bitvě odchází na admiralitu jako výkoný asistent velitele pro protiponorkovou válku. Následně, v březnu 1917, jmenován ředitelem pro námořní výzbroj. Následně o rok později je jmenován velitelem úřadu pro námořní dělostřelectvo a torpéda. Po uzavření příměří povýšen na komodora 2. stupně a jako velitel štábu admirála Jellicoa se účastní jeho plavby po Britském impériu na HMS New Zealand.
Následně se vrací na admiralitu jako ředitel střelecké sekce (1920-1922). Velení HMS Repulse, následně jmenován osobním poradcem Jeho veličenstva pro námořnictvo. Ke konci roku 1923 povýšena na kontraadmirála. O rok později jmenován jako Lord Zplnomocněnec admirality zástupcem ředitele pro námořní personál na taktické škole v Portsmouthu.
Roku 1927 se vrací do klasické velitelské funkce jako velitel skupiny bitevních křižníků (vlajková loď HMS Hood). Roku 1929 povýšen na vice-admirála. O rok později jmenován zástupcem lorda pro námořní personál.
Roku 1932 povýšen na jmenovaného admirála a o rok později je mu svěřeno velitelství Čínské stanice, kde setrvá až do roku 1936.
Roku 1939 odchází do výslužby, aby se vzápětí vrátil jako dobrovolník, poté, co začíná Druhá světová válka. Komodorem konvojového loďstva. Roku 1940 součástí vrchního štábu jako dozorčí protiinvazních snah, následně jmenován inspektorem obchodního loďstva.
Po vstupu Poddunají do války ustanoven velitelem čerstvě ustanoveného Svazu O, s nímž se má připojit ke Středomořské flotile (jmenován prvním zástupcem admirála Cunninghama). Při plavbě do Alexandrie však uvědoměn o císařském útoku na Maltu a rozhoduje se pomoci. Bitva u Malty. Zraněn v boji, jeho vlajková loď potopena. Tragický nálet na Bengazi, při kterém přichází o další velké lodě.
Odvolán a postaven před vojenský soud. Shledán de-facto vinným, vzhledem k věku a hodnosti pouze degradován na kontraadmirála a poslán do výslužby s nemožností návratu do aktivní služby. Nikdy neuznal, že by udělal chybu.
Po válce, s novými skutečnostmi a novými svědky z opačného tábora, obnoven proces a původní rozsudek zrušen. Znovu povýšen na jmenovaného admirála jako čestnou funkci. Umírá 11. prosince 1956, krátce po vydání své hlavní knihy Odkaz moře - historie námořního válčení.
Pohřben se všemi vojenskými poctami. Symbol irské neústupnosti a pravdy. V jeho rodném městě po něm pojmenována jedna z hlavních tříd a škola.
Nad vchodem zmíněné instituce jeho je jeho nejznámější výrok: Možná jsem to neudělal, jak nejlépe to bylo možné, ale udělal jsem to, jak nejlépe jsem si myslel, že to půjde
Oklamat, zmást, překvapit
("Stonewall" Jackson)

Uživatelský avatar
Princ Evžen Savojský
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Příspěvky: 3438
Registrován: 10 dub 2006, 07:27
Bydliště: Hundred Acre Wood
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Princ Evžen Savojský » 25 led 2010, 10:42

LOL Nechtěl jsi napsat Saga místo "Sage" (mudrc)? :lol: Takhle to vypadá, jako by na bitevce seděl nějaký vousatý otec Fura :D
Jan Havran z Trojvlčí, nejvyšší kapitán Šerých plášťů.
Obrázek

Uživatelský avatar
Atlantis
18. Plukovník
18. Plukovník
Příspěvky: 4611
Registrován: 08 říj 2006, 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Atlantis » 25 led 2010, 12:33

Opraveno...stále ještě je to "in progress"...tak strpení :D
Oklamat, zmást, překvapit
("Stonewall" Jackson)

Cizinec
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3435
Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Cizinec » 10 črc 2010, 16:51

Nějaká vyhlídka na pokračování? :)
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter

Fryk
Četař
Četař
Příspěvky: 62
Registrován: 11 srp 2009, 00:14

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Fryk » 24 črc 2010, 23:25

Nádhera,snad se dočkáme pokračování.
"Přichází čas, kdy mlčení je zradou."
Martin Luther King

Uživatelský avatar
jjelen
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1907
Registrován: 17 kvě 2010, 11:38

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od jjelen » 25 črc 2010, 09:19

Já sem taky pro pokračování (i když se obávám že na něj nedojde)
Hetharie V.: Kancléř Jeho knížecí Jasnosti Jiřího Lormanwenského Marek z Lesohradu

J1rka
Praporčík
Praporčík
Příspěvky: 481
Registrován: 01 pro 2007, 21:19

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od J1rka » 14 led 2011, 16:51

Jak to s Monarchií vlastně dopadlo?
AAR Španělsko - Cesta na výsluní (rozepsané) zde - sleduj cestu Španělska na jeho právoplatné místo mezi velmoci. Aktuální díl Kapitola 12 – Operace Hernando Cortéz

Uživatelský avatar
Atlantis
18. Plukovník
18. Plukovník
Příspěvky: 4611
Registrován: 08 říj 2006, 12:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Atlantis » 14 led 2011, 18:07

Po zkouškovém se dozvíte :wink:
Oklamat, zmást, překvapit
("Stonewall" Jackson)

Uživatelský avatar
Lajgor
Nadporučík
Nadporučík
Příspěvky: 1357
Registrován: 24 bře 2009, 13:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Horký střed Evropy: Dějiny Poddunajské monarchie 1936 - ?

Příspěvek od Lajgor » 14 led 2011, 18:21

Začínám se těšit. Dokonce mě tahle hra inspirovala k přidání pár eventů do HoI1 na obnovu monarchie. Jen není čas to jaksi dohrát. Natož z toho sepsat report. 8)
"Má li moje říše zemřít, zemřu s ní!" [Konstantin XI.]

Christian Soren Lajgor - Konseilspræsident Jeho královské milosti Christiána IX. Německo 1866 Obrázek
Verrasion Lajgorion - první mág Gnómské rady a Velký řemeslník HETHARIA Obrázek
Lajgoron z Dolu - druhý purkmistr Dolských měst Hetharia založení Kalwenu Obrázek
Georgio L. Manin - dóže benátský ITÁLIE 1796 Obrázek
Kandrael Ithalasion - Lord kapitán Šerých plášťů HETHÁRIE 5 Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Reporty z Hearts of Iron 2“