Jak vytvořit vlastí scénář

Sem směřujte vše týkající se úprav a módů Hearts of Iron.

Moderátoři: Vals, Phoenix, Royal

Odpovědět
Pavel Klusáček
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 9
Registrován: 12 dub 2008, 09:28
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Jak vytvořit vlastí scénář

Příspěvek od Pavel Klusáček » 19 kvě 2009, 20:34

Chtěl bych se vás zeptat jestli nemá někdo z vás nějaký mód, novou vlastně vytvořenou mapu která funguje. Já asi dělám vše špatně vždy když si chci vytvořit zcela nový scénář vždy narazím na nějaký problém přes který se nemohu dostat. nový stát jeho území, důstojníky, politiky, politický systém, jeho armáda, výzkum. Jestli to někdo umí a v je to zaručený tak napíše určitě se to hodí i ostatním neumětelům a uvidím kde dělám chybu.
Tak to chci vyřešit tak že mi někdo z vás pošle ty soubory ale aby to nerozbilo stávající herní pozice.
Zlepšeme sami sebe, tím se zlepší vše.

Uživatelský avatar
Lajgor
Nadporučík
Nadporučík
Příspěvky: 1357
Registrován: 24 bře 2009, 13:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vytvořit vlastí scénář

Příspěvek od Lajgor » 20 kvě 2009, 07:13

Vlastní scénář to je práce na delší dobu. Není to jen o změně územních hranic jednotlivých zemí. Já teď nemám přístup ke svýmu kompu tak z hlavy ti můžu dát akorát rámcovej návod. Vlastní scénář se skládá z adresáře k jednotlivým zemím např.1936 a souboru tady třeba "Cesta k válce" - ty formáty z hlavy nevím, ale to snad není podstatné, když člověk vždy rozkopíruje.

Najdeš je ve složce scenario
Podle toho jakej chcš rok tak se vyplatí použít jako podklad ten cénář, kt. je časově nejblíž.
Adresář i soubor si někam překopíruj. Přejmenuj adresář na rok, kt, chceš, aby nový scénář začínal. (třeba 1937)
Název scénaáře určuje ten druhej pojmenovanej soubor. Tam pak musíš upravit nejdříve cestu k souborům pro daný scénář: Např. použil jsi scénář k roku 1936 - je tam celý sloupec se cestou pro soubory Scenario/1936/Czechoslovakia.txt tou koncovkou si nejsem jistej, ale to je jedno.

V tom sloupci bude přístup pro všechny země a ten musíš upravit podle toho jakej rok jsi už zadal u adresáře (1937)

Scenario/1936/Czechoslovakia.txt ----na Scenario/1937/Czechoslovakia.txt
a tak se všemi ostatními je jich tam hafo

pak ještě upravit datum startu a tady jsi prozatím hotov.

Vrátíš se do adresáře se soubory pro jednotlivé země.
Tady doporučuji zapnout si excel Province -
provincie jsou označeny čísly - když jednomu národu čísla odebereš musíš je zase jinému přidat. doporučuji dělat to po dvojicích jinak, když to člověk nemá v ruce nasekáš spoustu chyb. Já sem si takhle zkurvil skoro hotový scénář a i přes vychytání většiny chyb je tam někde určitě ještě jedna kvůli kt. mi ten scénář padá. Takže trpělivost.

kategorie provincií
owned - stát vlastní a ovládá
controled - stát má pod kontrolu
national - stát považuje za součást svého území bez ohledu na předchozí dvě kategorie.

modelově: PS.ty čáry ber jako mezery nevím jak tady udělat dva sloupce 8) Situace má popis vždy pod sebou

soubor státu
ROM__________________HUN
ow..: 729 730______________ow..:
contr...: 729 730 ___________contr...:
nation.: 729 730____________nation.: 729 730

Maďaři si nárokují část území Rumunska - national - nárokováno se může překrývat a může je ve svých souborech mít i více států!

ROM__________________HUN
ow..: 729 730______________ow..:
contr...: __________________contr...: 729 730
nation.: 729 730____________nation.: 729 730

Tahle situace v souborech by měla nastat jen když jsou země ve válce: Maďaři okupují dvě provincie patřící Rumunsku. U prvních dvou kategorií se čísla za žádnou cenu nesmí překrývat, tj. nesmí je mít ve svém souboru více států a to poze jeden!!!

ROM__________________HUN
ow..: ____________________ow..: 729 730
contr...: __________________contr...: 729 730
nation.: 729 730____________nation.: 729 730

Tohle je situace,kdy přesuneš provincie z jednoho státu do druhýho, aniž by předchozí vlastník ztratil nároky.

Při převodech provincíí z jedný země na druhou - chceš, aby provincie změnily vlastníka
podle excelu province vybereš čísla všech provincií (kt. maji přejít z např. z Rumunska na Maďarsko) v text pro rumunsko je vyjmeš pro maďarsko je vložíš a tak dále. Otevřeš si oba soubory a pomocí vyjmout a vložit provinice přemístíš. a takhle u všech územních změn. Nemám tady přístup ke kře a tak ti to jinak nemůžu ukázat.

S technologiemi je nutno si tecniku uřídit podle toho, co chceš, aby státy na začátku scénáře měly. viz DB/tech/jednotlivé soubory pro větve tech stromu.

Dělí se na dvě kategorie: techaps a tech level -to první je rozšiřující a to druhé jednotlivé technologie
Např.: 1200 - myslí základní pěší zbraně pouze do techap
tech level: 1201 1202 1203 1204 - tohle jsou jednotlivé pod již zmíněné uskupení patřící technologie
Tady je třeba hlídat, aby člověk nepopletl kategorie a aby při psaní v rámci txt jednoho státu nevznikaly duplicity nebo neexistující technoligie např.1219. To by nedělalo dobrotu a blbě se ty chyby hledají v tolika souborech.

Ze začátku navrhuji udělat změny pouze mezi dvěma státy a ozkoušet ve hře, jestli někde neděláš chybu. Jinak samostatně vytvořený scénář je ve hře normál ně spustitelný i jako rozpracovaný. uděláš změnu a hned ji můžeš omrknout. doporučuji jako pro začátečníka. Zkusit to takhle a jak to zvládněš testovat pak třeba 5 pak už tak 10 změn. Jinak se ty chyby budou blbě hledat a zabere to mnohem více času :D
"Má li moje říše zemřít, zemřu s ní!" [Konstantin XI.]

Christian Soren Lajgor - Konseilspræsident Jeho královské milosti Christiána IX. Německo 1866 Obrázek
Verrasion Lajgorion - první mág Gnómské rady a Velký řemeslník HETHARIA Obrázek
Lajgoron z Dolu - druhý purkmistr Dolských měst Hetharia založení Kalwenu Obrázek
Georgio L. Manin - dóže benátský ITÁLIE 1796 Obrázek
Kandrael Ithalasion - Lord kapitán Šerých plášťů HETHÁRIE 5 Obrázek

Uživatelský avatar
Lajgor
Nadporučík
Nadporučík
Příspěvky: 1357
Registrován: 24 bře 2009, 13:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vytvořit vlastí scénář

Příspěvek od Lajgor » 26 kvě 2009, 09:31

[scrollbar=]Tady ještě pro inspiraci část souboru pro USA ke scénáři 1946, kt mi dal pěkně zabrat.

Je tu krásně vidět způsob jak měnit podle čísel ministry, dát zásoby do určité oblasti, upravit diplomacii, a technika se řazená krásně v řadách. Někde je v tom pěknej kalimatiáš. rádky jsou seřazený podle toho jak jdou ve hře za sebou (není to můj vynález, ale nalezl jsem to jen u několika málo souborů 1936 a aplikovla na celý nový scénář). pro zvýšení úrovně se to dá rozšířit pomocí souborů v DB/tech, ale pro snížení úrovně u jednotlivýxh zemí s tačí část řádků prostě umazat :D , kdo by se stím furt psal. Jednotky jsem už nepředělal tak jsou na úrovni roku 1936 to je jediná slabina tohohle scénáře a pro zkrácení jsem je sem ani nedával.

#######

province = { id = 1961 oilpool = 500 supplypool = 2000 } # Frankfurt

country = {
tag = USA
# Resource Reserves
coal = 20000 steel = 20000 rubber = 20000 oil = 20000 supplies = 20000

alignment = { x = 100 y = 0 }

headofstate = { type = 9 id = 6027 }
headofgovernment = { type = 9 id = 6028 }
foreignminister = { type = 9 id = 6030 }
armamentminister = { type = 9 id = 6033 }
ministerofsecurity = { type = 9 id = 6004 }
ministerofintelligence = { type = 9 id = 6039 }
chiefofstaff = { type = 9 id = 6043 }
chiefofarmy = { type = 9 id = 6045 }
chiefofnavy = { type = 9 id = 6079 }
chiefofair = { type = 9 id = 6046 }

ai = "USA.ai"

diplomacy = {
relation = { tag = PHI access = yes }
relation = { tag = ICL access = yes }
relation = { tag = ENG access = yes }
relation = { tag = FRA access = yes }
relation = { tag = JAP access = yes }
relation = { tag = ITA access = yes }
}

techlevels = {
# Infantry
1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800
# Armor
2000 2100 2200 2300 2400
# Electronics
3000 3100 3200 3300 3400 3500 3600 3700 3800
# Industry
4000 4100 4200 4300 4400 4500 4600 4700
# Submarine
5000 5100 5200 5300 5400 5500 5600 5700
# Naval
6000 6100 6200 6300 6400 6500 6600 6700 6800
# Rocketry
7000 7100 7200 7300 7400
# Nuclear
8000 8100 8200 8300 8400 8500 8600 8700 8800 8900
# Heavy Air
9000 9100 9200 9300 9400 9500 9600 9700 9800 9900 9940
# Light Air
10000 10100 10200 10300 10400 10500 10600 10700 10800
# Land Doctrine
11000 11100 11200 11300 11400 11500
# Air Doctrine
12000 12100 12200 12300
# Naval Doctrine
13000 13100 13200 13300 13400
# Artillery
14000 14100 14200 14300 14400 14500 14600 14700 14800
}
techapps = {
1001 1102 1106 1107 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1301 1302 1303 1304 1305 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1601 1701
2001 2002 2003 2004 2005 2006 2101 2103 2107 2201 2202 2203 2204 2205 2207 2209 2212 2301 2302 2303 2305 2306 2307 2308 2309 2317 2401 2402
3001 3002 3003 3004 3005 3006 3007 3101 3102 3103 3104 3201 3202 3203 3204 3205 3206 3207 3301 3302 3401 3402 3403 3404 3405 3406 3407 3506 3602 3706
4001 4101 4102 4201 4202 4203 4204 4301 4302 4303 4401 4402 4403 4501 4502 4503
5001 5002 5003 5004 5005 5101 5102 5103 5201 5203 5204 5301 5302 5303 5304 5401 5402 5403 5404 5405 5406 5501 5502 5503 5504 5505
6001 6002 6003 6004 6005 6006 6007 6008 6009 6010 6011 6012 6101 6102 6103 6104 6105 6106 6107 6108 6110 6201 6202 6203 6204 6205 6206 6301 6302 6303 6304 6305 6306 6401 6402 6403 6404 6405 6406 6407 6408 6409 6410 6501 6502 6503 6504 6505 6506 6507 6508 6509 6510 6511 6512 6513 6601 6602 6603 6604 6605 6606 6607 6608 6609 6701 6702 6703 6704 6705 6706 6707 6708 6709 6710 6711 6712 6713 6714 6715 6801 6802 6803 6804 6805 6806 6807 6808 6809
7001 7002 7003 7101 7102 7103 7201 7202 7203 7401
8401 8402 8501 8502 8503 8504 8505 8506 8601 8602 8603 8701 8702 8703 8704 8801 8802 8803
9001 9002 9003 9004 9005 9006 9101 9102 9104 9105 9107 9108 9109 9201 9202 9203 9204 9301 9302 9303 9304 9305 9401 9402 9403 9404 9405 9406 9501 9502 9503 9504 9505 9506 9507 9508 9509 9510 9511 9601 9603 9701 9702 9703 9704 9705 9706 9707 9708 9801
10001 10002 10003 10004 10005 10101 10102 10103 10104 10105 10106 10201 10202 10301 10302 10303 10304 10401 10402 10403 10501 10502 10503 10504 10505 10506 10507 10601 10602 10603 10604 10605 10701 10702 10703
11001 11002 11003 11004 11104 11102 11103 11201 11202 11203 11204 11301 11302 11303 11305 11306 11307 11401 11402
12001 12002 12003 12004 12101 12102 12201 12202 12203 12205 12301 12302 12303 12401 12402 12403 12404
13001 13002 13003 13004 13005 13006 13102 13103 13104 13201 13202 13203 13204 13205 13206 13207 13301 13302 13303 13401 13102 13403 13404
14001 14002 14003 14004 14005 14006 14007 14008 14009 14010 14011 14012 14013 14014 14015 14016 14101 14102 14103 14104 14105 14106 14107 14201 14202 14203 14204 14205 14206 14207 14208 14209 14301 14302 14303 14304 14305 14306 14307 14401 14402 14404 14405 14501 14502 14503 14504 14601 14602 14603 14703 14704 14801 14803 14804 14805

}

manpower = 3840
diplomats = 100
nuke = 1


transports = 60

convoy = {
id = { type = 14712 id = 5434 }
transports = 15
escorts = 0
rubber = no
coal = no
steel = no
oil = yes
supplies = yes
path = { 158 95 85 15 24 22 }
}

convoy = {
id = { type = 14712 id = 5435 }
transports = 15
escorts = 0
rubber = no
coal = no
steel = no
oil = yes
supplies = yes
path = { 211 214 234 231 230 258 288 }
}


capital = 178
ownedprovinces = {
177 178 150 129 125 124 122 182 181 183 216 212 217 211 210 184 189 121 188 187 116 135 117 112 192 193 114 113 105 106 97 104 90 191 195 194 208 196 209 204 203 87 86 91 89 94 92
8 155 156 158
#usa-carribean
288 267
#usa-pacific
22 28 34 9 6 5 2 1880 1863 45 1889 17 1883 1942
#usa-OSN
1909 1915 1919 1894 1899 1937 1998 2002 2035 1903 1923
#usa-GER
562 574 575 576 1961

}
controlledprovinces = {
177 178 150 129 125 124 122 182 181 183 216 212 217 211 210 184 189 121 188 187 116 135 117 112 192 193 114 113 105 106 97 104 90 191 195 194 208 196 209 204 203 87 86 91 89 94 92
8 155 156 158
#usa-carribean
288 267
#usa-pacific
22 28 34 9 6 5 2 1880 1863 45 1889 17 1883 1942
#usa-OSN
1909 1915 1919 1894 1899 1937 1998 2002 2035 1903 1923
#usa-GER
562 574 575 576 1961

}
nationalprovinces = {
177 178 150 129 125 124 122 182 181 183 216 212 217 211 210 184 189 121 188 187 116 135 117 112 192 193 114 113 105 106 97 104 90 191 195 194 208 196 209 204 203 87 86 91 89 94 92
8 155 156 158
#usa-carribean
288 267
# Hawaii
22
#usa-pacific
28 34 9 6 5 2 1880 1863 45 1889 17 1883 1942
#usa-OSN
1909 1915 1919 1894 1899 1937 1998 2002 2035 1903 1923
}
[/scrollbar]
"Má li moje říše zemřít, zemřu s ní!" [Konstantin XI.]

Christian Soren Lajgor - Konseilspræsident Jeho královské milosti Christiána IX. Německo 1866 Obrázek
Verrasion Lajgorion - první mág Gnómské rady a Velký řemeslník HETHARIA Obrázek
Lajgoron z Dolu - druhý purkmistr Dolských měst Hetharia založení Kalwenu Obrázek
Georgio L. Manin - dóže benátský ITÁLIE 1796 Obrázek
Kandrael Ithalasion - Lord kapitán Šerých plášťů HETHÁRIE 5 Obrázek

tarava
Major
Major
Příspěvky: 2023
Registrován: 28 led 2014, 23:40
Bydliště: Sušice/Praha

Re: Jak vytvořit vlastí scénář

Příspěvek od tarava » 15 pro 2014, 14:01

Co to ku je? :mrgreen: To je jako spam bot bez linku? Trolling? :mrgreen:
Kvilam: kníže Randolf "Zweihänder" Seufer
Anglie 960: Harald II. Norský řečený Šedoplášť
Wylamské války: císař Palladius I. Kýnigos, vévoda Theodoros I. Kýnigos(abdikoval)
Hetharia 4 - Dva králové: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 3 - Založení Kalwenu: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 1 - Příchod temnoty: Lid města Kary - kapitán Hagen
Blackfyreovo povstání: ser Aegor 'Bittersteel' Rivers
Husitské války: Sirotčí svaz - hejtman Michal Jiskra ze Sušice
Byzanc 1214: Serenissima Repubblica di San Marco - dóže Tarava II. di Orseolo
Německo 1866: Rýnský spolek

Uživatelský avatar
Lajgor
Nadporučík
Nadporučík
Příspěvky: 1357
Registrován: 24 bře 2009, 13:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vytvořit vlastí scénář

Příspěvek od Lajgor » 17 pro 2014, 16:08

Kdepak spam...jen zdrojový kód, jen dnes čumím, co jsem v dobách své tvůrčí slávy dovedl..dnes bych to už zhlavy nedal.. :mrgreen:
"Má li moje říše zemřít, zemřu s ní!" [Konstantin XI.]

Christian Soren Lajgor - Konseilspræsident Jeho královské milosti Christiána IX. Německo 1866 Obrázek
Verrasion Lajgorion - první mág Gnómské rady a Velký řemeslník HETHARIA Obrázek
Lajgoron z Dolu - druhý purkmistr Dolských měst Hetharia založení Kalwenu Obrázek
Georgio L. Manin - dóže benátský ITÁLIE 1796 Obrázek
Kandrael Ithalasion - Lord kapitán Šerých plášťů HETHÁRIE 5 Obrázek

tarava
Major
Major
Příspěvky: 2023
Registrován: 28 led 2014, 23:40
Bydliště: Sušice/Praha

Re: Jak vytvořit vlastí scénář

Příspěvek od tarava » 17 pro 2014, 18:08

Lajgor píše:Kdepak spam...jen zdrojový kód, jen dnes čumím, co jsem v dobách své tvůrčí slávy dovedl..dnes bych to už zhlavy nedal.. :mrgreen:

Neboj, tebe bych za spamera neoznačil :D. Spambot i se svými příspěvky už byl smazán ;)

To víš, časy se mění. Každý jednou býval mladý, pln síly a elánu ; :cry:
Kvilam: kníže Randolf "Zweihänder" Seufer
Anglie 960: Harald II. Norský řečený Šedoplášť
Wylamské války: císař Palladius I. Kýnigos, vévoda Theodoros I. Kýnigos(abdikoval)
Hetharia 4 - Dva králové: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 3 - Založení Kalwenu: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 1 - Příchod temnoty: Lid města Kary - kapitán Hagen
Blackfyreovo povstání: ser Aegor 'Bittersteel' Rivers
Husitské války: Sirotčí svaz - hejtman Michal Jiskra ze Sušice
Byzanc 1214: Serenissima Repubblica di San Marco - dóže Tarava II. di Orseolo
Německo 1866: Rýnský spolek

Uživatelský avatar
Lajgor
Nadporučík
Nadporučík
Příspěvky: 1357
Registrován: 24 bře 2009, 13:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vytvořit vlastí scénář

Příspěvek od Lajgor » 12 úno 2015, 20:10

asi jo...jako hrál bych, až bych brečel
"Má li moje říše zemřít, zemřu s ní!" [Konstantin XI.]

Christian Soren Lajgor - Konseilspræsident Jeho královské milosti Christiána IX. Německo 1866 Obrázek
Verrasion Lajgorion - první mág Gnómské rady a Velký řemeslník HETHARIA Obrázek
Lajgoron z Dolu - druhý purkmistr Dolských měst Hetharia založení Kalwenu Obrázek
Georgio L. Manin - dóže benátský ITÁLIE 1796 Obrázek
Kandrael Ithalasion - Lord kapitán Šerých plášťů HETHÁRIE 5 Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Módy a Editace Hearts of Iron“