Junkers Ju 88

Stíhačky, rakety, vzducholodě a letectvo všech věků.

Moderátoři: Dekl, Vals, Royal

Odpovědět
Uživatelský avatar
FreddyKruger
Desátník
Desátník
Příspěvky: 25
Registrován: 10 úno 2006, 20:33
Bydliště: Minneapolis - proto se mi nedostava prostredku k psani diakritiky
Kontaktovat uživatele:

Junkers Ju 88

Příspěvek od FreddyKruger » 27 bře 2006, 16:00

Junkers Ju byl podle mě (a podle němců asi taky) jedním z nejvšestrannějším letadel ve druhé světové válce.

Tuto mou doměnku (a německé přesvědčení) dokazuje, že ze svého původního určení, kdy měl sloužit jako střední bombardér se z něj záhy stal například průzkumný letoun, střemhlavý bombardovacíá letoun, protitankový letoun a dokonce i těžký stíhací a noční letoun.

Ovšem především byl vyráběn právě jako bombardér, proto bylo v roce 1940 z celkem 2208 vyrobených letounů jen 26 stíhacích. Dále však produkce nočních stíhacích Ju 88 stoupala. V roce 1942bylo vyrobeno 257 nočních stíhacích Ju 88 z celkem 3094 vyrobených kusů. V roce 1943 to pak bylo 706 ze 3260. V roce 1944 již bylo 2518 Ju 88 ze 3234 ks dokončeno jako noční stíhací. V roce 1945 byly všechny ze 355 vyrobených Ju 88 postaveny jako noční stíhací.

Typy:

Ju 88C

Většina letadel tohoto typou byla určena pro denní stíhání, tedy bez radarů (koncem roku 1942 však Luftwaffe začala používat radiolokátory)

Typ: Junkers Ju 88C-6
Účel: 3-místný noční stíhací letoun
Posádka: 3 muži - pilot, radarový operátor a střelec
Motory: 2 řadové 12-tiválcové kapalinou chlazené motory Junkers Jumo 211J-1 o výkonu 1340 koní
Výzbroj: 3 kanóny ráže 20 mm pod trupem, 3 kulomety ráže 7,7 mm v přídi, 1 pohyblivý kulomet v zadní části kabiny a další ve spodní vaně.
Rozměry: Rozpětí: 20,08 m, Délka: 14,96 m, Nosná plocha: 54,50 m2.
Hmotnost: Prázdná: 9000 kg, Vzletová: 11800 kg.
Výkony: Nejvyšší rychlost: 490 km/h, Dolet: 1040 km, Dostup: 9900 m, Výcstup na 6000 m za 12,7 min.

Ju 88R

Velmi podobné typu 88C, ovšem s motory BMW 801D.


Ju 88G

Vyroben speciálně pro noční stíhání.
První sériově vyráběná verze Ju 88G-1 se objevila na jaře 1944. Tato verze neměla v přídi kanóny, které byly přesunuty do výstupku pod pumovnici. Místo nich byl na přídi radiolokátor. Dále nesl radar FuG 227 Flensburg s anténami na koncích křídel, který se používal pro navádění na vysílání britských radiolokátorů "Monica", které byly umístěny v zadní části britských bombardérů. Pro noční navigaci byl na svou dobu velmi dobře vybaven, měl např. radiokompas PeGe 6, radiovýškoměr FuG 101a a systém FuG 120a Bernardine pro okamžité určení polohy.

Typ: Junkers Ju 88G-7b
Účel: 4-místný noční stíhací letoun
Posádka: 3 muži - pilot, radarový operátor a 2 střelci
Motory: 2 řadové 12-tiválcové kapalinou chlazené motory Junkers Jumo 213E o výkonu 1750 koní
Výzbroj: 6 kanónů ráže 20 mm pod trupem, 1 pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm v zadní části kabiny
Rozměry: Rozpětí: 20,08 m, Délka: 15,50 m, Nosná plocha: 54,50 m2.
Hmotnost: Prázdná: 10000 kg, Vzletová: 13120 kg.
Výkony: Nejvyšší rychlost: 620 km/h, Dolet: 2220 km, Dostup: 9800 m.



stíhači typu Junkers 88 byla též vybavena takzvaná letka smrti.

Obrázek

Ju 88A

Obrázek

Ju 88C

Obrázek
Mr. Mojo Risin'; Itzik Elia

Phillipe Costillon, pravnik z Marseille

Uživatelský avatar
Vals
23. Armádní Generál
23. Armádní Generál
Příspěvky: 8939
Registrován: 21 led 2006, 21:42
Bydliště: Nixon's back!

Příspěvek od Vals » 27 bře 2006, 16:04

Ono byl tenhle bombardér nejlepší německý proto, že předchozí typy sice byly stavěny i pro válku, ale museli taky sloužit jako dopravní letadla a to celkem omezovalo... Později už nebylo tolik prostředků a navíc to bylo dobré letadlo 8)

Uživatelský avatar
FreddyKruger
Desátník
Desátník
Příspěvky: 25
Registrován: 10 úno 2006, 20:33
Bydliště: Minneapolis - proto se mi nedostava prostredku k psani diakritiky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FreddyKruger » 27 bře 2006, 16:08

Valsidal píše:Ono byl tenhle bombardér nejlepší německý proto, že předchozí typy sice byly stavěny i pro válku, ale museli taky sloužit jako dopravní letadla a to celkem omezovalo... Později už nebylo tolik prostředků a navíc to bylo dobré letadlo 8)
To jo, trošku podobný Mosquitu...

A taky se testovalo ve Kbelích 8)
Mr. Mojo Risin'; Itzik Elia

Phillipe Costillon, pravnik z Marseille

Uživatelský avatar
oresteia
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 13
Registrován: 17 pro 2011, 22:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Junkers Ju 88

Příspěvek od oresteia » 18 pro 2011, 01:19

doporučím knížku "nad ledem a saharou" asi nejčtenější knížka co se letectví týče o pilotovi právě ju 88,také tam je hromada krásných fotografií:)

ještě dodám že vznikl ju 88 mistel - bezpilotní napěchovaný výbušninamy řízený připoutaným fw 190 na trupu,který se potom odpojil
Alea iacta est

Uživatelský avatar
821
Major
Major
Příspěvky: 2803
Registrován: 16 zář 2008, 16:45
Bydliště: Pressburg

Re: Junkers Ju 88

Příspěvek od 821 » 19 pro 2011, 09:57

zohnat P. Stahla je v nasich koncinach dost problem, osobne som v knichkupectvach na to nenarazil a mam skvelu na kopirke ofotenu kopiu :mrgreen:
És per Catalunya, per la llibertat...
Que moriràs lluitant, si cal!

Uživatelský avatar
oresteia
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 13
Registrován: 17 pro 2011, 22:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Junkers Ju 88

Příspěvek od oresteia » 20 pro 2011, 13:47

tady v knihovně mají všechno,radši nechci myslet co si o mě myslí ta ženská v knihovně,jelikož si půjčuju buď hasella,stahla a potom nějaký věci navíc jako nowotnyho atd :D
Alea iacta est

Uživatelský avatar
821
Major
Major
Příspěvky: 2803
Registrován: 16 zář 2008, 16:45
Bydliště: Pressburg

Re: Junkers Ju 88

Příspěvek od 821 » 20 pro 2011, 14:13

v knizniciach sa to da najst, ale ja si radsej knihy kupujem ako poziciavam
És per Catalunya, per la llibertat...
Que moriràs lluitant, si cal!

Odpovědět

Zpět na „Letectvo“