Me 262

Stíhačky, rakety, vzducholodě a letectvo všech věků.

Moderátoři: Dekl, Vals, Royal

warrior

Příspěvek od warrior » 24 dub 2006, 20:31

LukoSS píše:Je to zajímavá diskuze, jen ať pokračuje :)
jo at pokračuje ale at se týká ME 262 :evil:

LukaSb
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr
Příspěvky: 328
Registrován: 17 úno 2006, 16:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LukaSb » 24 dub 2006, 20:54

warrior píše: jo at pokračuje ale at se týká ME 262 :evil:
O ME262 se probraly všechny důležité věci, teď diskuze pokračuje trochu jiným směrem.

warrior

Příspěvek od warrior » 24 dub 2006, 20:56

LukoSS píše: O ME262 se probraly všechny důležité věci, teď diskuze pokračuje trochu jiným směrem.
ale založte na to aspon nový téma

Uživatelský avatar
Dzarda
Desátník
Desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2006, 15:57
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dzarda » 24 kvě 2006, 13:33


Uživatelský avatar
Elvis
Rotný
Rotný
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2006, 23:20
Bydliště: Krh. Podhradie, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elvis » 24 kvě 2006, 13:39

Pekné fotky, škodaže tá akcia sa konala tak ďaleko :(
Nie je hanba prehrať so silnejším súperom, ale hanba je byť porazený protivníkom, ktorého si podcenil.

staré japonské príslovie

Uživatelský avatar
Phoenix
18. Plukovník
18. Plukovník
Příspěvky: 2630
Registrován: 22 led 2006, 21:58
Bydliště: Mníšek pod Brdy(okolí Prahy)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phoenix » 24 kvě 2006, 14:16

Picma. píše:tyhle letouny podle me mohly zvratit valku, kdybi prisli aspon tak o rok driv.
Ty pristavici drahy se na konci valky umistovali do podzemi jen s otvorem na povrch, aby unikli pred bombardovanim. vetsina tovaren ke konci valky uz byla vlastne v podzemi nebo uz byli pro ne minimalne ty jeskyne pripraveny
Mno nerekl bych ze by zvratili valkuu.Jelikoz jsou vedeny ze i tajfun tohle sestreli.A navi shooting star bylka lepsi a tohle by roskala
Hetharia: Kníže Pavel z Pavlínova, král Terenie
Omluvte mi můj pravopis, ale jsem spíše matikář :D:D

Uživatelský avatar
Lukyn2
Štábní praporčík
Štábní praporčík
Příspěvky: 781
Registrován: 24 led 2006, 20:32
Bydliště: Brno, NEJlepsi mesto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukyn2 » 24 kvě 2006, 14:26

Phoenix píše: Mno nerekl bych ze by zvratili valkuu.Jelikoz jsou vedeny ze i tajfun tohle sestreli.A navi shooting star bylka lepsi a tohle by roskala
no sestreli ale rozhodne hur nez nejaky jiny letadlo. a navic tyhle letadla pilotovali zkusei letci a kdyz se podivas na pocet sestrelenych zkusenych!! pilotu,tak to cislo neni moc velky
Student toho, co Vals

Uživatelský avatar
Phoenix
18. Plukovník
18. Plukovník
Příspěvky: 2630
Registrován: 22 led 2006, 21:58
Bydliště: Mníšek pod Brdy(okolí Prahy)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phoenix » 24 kvě 2006, 14:28

ale pochopis ze shootingstar by obsluhovali taky dobri piloti.A ze dokazali tajfunem tohle monstrum sestrelit ukazovalo ze amici nebyly masla
Hetharia: Kníže Pavel z Pavlínova, král Terenie
Omluvte mi můj pravopis, ale jsem spíše matikář :D:D

Uživatelský avatar
Lukyn2
Štábní praporčík
Štábní praporčík
Příspěvky: 781
Registrován: 24 led 2006, 20:32
Bydliště: Brno, NEJlepsi mesto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukyn2 » 24 kvě 2006, 14:29

Phoenix píše:ale pochopis ze shootingstar by obsluhovali taky dobri piloti.A ze dokazali tajfunem tohle monstrum sestrelit ukazovalo ze amici nebyly masla
amici byli velmi dobri piloti a navic meli dlouhej vycvik. Ale chybely jim zkusenocti. Nikdy nemohli dosahnout takovych zkusenosti jako piloti co bojovali od Bitvy o Britanii
Student toho, co Vals

Uživatelský avatar
aristokrat.tomas
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr
Příspěvky: 313
Registrován: 08 bře 2006, 19:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aristokrat.tomas » 24 kvě 2006, 21:04

tak bejt ny tyhle akci to je sen podle tech fotek :)

LukaSb
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr
Příspěvky: 328
Registrován: 17 úno 2006, 16:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LukaSb » 24 kvě 2006, 21:13

aristokrat.tomas píše: tak bejt ny tyhle akci to je sen podle tech fotek :)
To souhlasím. Sice ta ME-262 byla replika, ale muselo to být skvělé..

Uživatelský avatar
aristokrat.tomas
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr
Příspěvky: 313
Registrován: 08 bře 2006, 19:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aristokrat.tomas » 24 kvě 2006, 21:21

LukoSS píše: To souhlasím. Sice ta ME-262 byla replika, ale muselo to být skvělé..
bych cumel nahoru s hubou dokoran az by mi do ni nasral vrabec :lol: tak ty stary letadla sou vsechno repliky ne? tezko se dochovalo nejaky provozuschopny hlavni je ze to tak vypada jeste kdyby tam simulovali leteckej souboj: ))

warrior-king

Re: Me 262

Příspěvek od warrior-king » 11 črc 2006, 08:42

Další informace:

V letounu Me 262 vytvořil německý průmysl stroj, který mohl obnovit panství Luftwaffe na nebi nad Německem a případně vyhrát válku ve vzduchu. Ve srovnání se spojeneckými stíhačkami té doby, včetně Meteoru I z výzbroje RAF, byl rychlejší, početnější a učinnější.

Radarem vybavené noční stíhací verze a modely určené k zastavení a zničení mračen spojeneckých bombardérů byly již připraveny k nasazení a Spojenci proti nim neměli zbraň. Již několik let probíhající program, ale pozdržel oficiální nezájem a Hitlerův požadavek, aby nejvýkonnější proudový letoun světa sloužil jako bombardér!

Na studii proudové stíhačky, jejímž výsledkem byl Me 262, začal Messerschmitt pracovat na podzim 1938. První lety prováděl prototyp ještě s pístovým motorem v přídi, v červenci 1942 pak se dvěma proudovými motory; od pátého prototypu byl letoun vybaven příďovým podvozkem. Přes řadu dalších obtíží začala v červenci sériová výroba, jejíž tempo bylo mnohokrát výšší než u britského Gloster Meteoru. Německé motory s axiálními kompresory byly na druhou stranu nespolehlivé, často vynechávali, zapalovaly se apod. Kanon MK 108 byl také náchylný k poruchám, často zkolaboval i podvozek.

Přesto byl Me 262 skvělým strojem, a zatímco spojenecké proudové letouny ještě nebyly k bojovým jednotkám zařazeny či nebyly nasazovány proti nepřátelskému letectvu, zničilo sto nasazených Me 262 mnohem více než sto spojeneckých bombardérů a stíhaček. I v podmínkách neodvratného konce předvedly Me 262 co dovedou. Když pod nátlakem okolí Hitler odvolal svůj rozkaz, aby "Schwalbe" sloužil jako bombardér, začala urychleně výroba čistě stíhací verze Me 262 A-1 pro další stíhací jednotky.

Na změnu Hitlerova názoru měly jistě vliv úspěchy komanda Nowotny, které bylo jediné do této doby vyzbrojeno stíhacím Me 262. Hitlerovo rozhodnutí zpočátku roku 1945 však přišlo pozdě. Vzdušný prostor nad Německem již absolutně ovládli spojenci a proto nebylo jediného bezpečného letiště. Navíc se objevily problémy s nedostatečným výcvikem pilotů a nedostatkem pohonných hmot. Spojenci považovali Me 262 za nebezpečný zbytek protivníkových sil a proto pořádali na jejich základny neustálé nájezdy.

V srpnu 1944 byla stíhací eskadra JG 7 vybavena Me 262 a první jednotkou, která byla schopna zasáhnout do boje, se stala Staffel 3. Adolf Galland, v té době generál letectva použil pro tuto jednotku to nejlepší, co mu zůstalo. Velitelem jednotky byl jmenován plukovník Johannes Steinhoff, skvělý pilot se 170 sestřely a pozdější náčelník štábu poválečné Luftwaffe. Tato jednotka byla poměrně dost úspěšná, ale podepisovaly se na ní časté nehody. Na začátku roku 1945 se dostalo letectvo do tak zoufalé situace, že obranu Německa proti náletům zajišťovalo 60 Me 262 z JG 7, které však i přes technickou dokonalost letadel, byly takřka bezmocné proti tisícovým svazům spojeneckého letectva.

V té době také vznikl poslední pokus Luftwaffe vytvořit funkční eskadru. Tou měla být Jagdverband 44, známá jako eskadra expertů, vybavená pochopitelně tím nejlepším, co Němci měli - tedy Me 262.

V jejich řadách se objevila taková pilotní esa jako major Gerhard Barkhorn (301 sestřelů), podplukovník Heinz Bar (220 sestřelů), major Walter Krupinski se 197 vítězstvími a mnozí další elitní letci. Jejich velitelem byl Adolf Galland, kterého kvůli neshodám s Hitlerem a Göringem donutili k odchodu k této jednotce. Přestože JV 44 dosáhla četných vítězství, nemohla už ani ona vyrovnat misky vah.

Například Kurt Welter sestřelil na Me 262 29 letounů, Heinz Bar 16, Franz Schall 14, Hermann Bucher 12, Georg-Peter Eder 12, Erich Rudorffer 12 a Karl Schnorrer 11. Do konce války v Evropě bylo vyrobeno 1433 těchto hrozivých zbraní. Po válce několik těchto letounů v jednomístné (jako S-92) a dvojmístné verzi (CS-92) používalo i československé letectvo.
Typy:
(A-1a) stíhačka
(A-2a) bombardér
(B-1a) dvousedadlový noční stíhač

Výrobce: Messerschmitt AG

Motor:
Model: Junkers Jumo 004B
Typ: axial Turbojets
Počet: 2 Váha: 1,980lb (900kg)

Rozměry:
Rozpětí: 12.5m
Délka: 10.6m
(262B-1a, s radarem 11.8m)
Výška: 3.8m

Hmotnost:
Prázdný: 4000kg (B-1a 4400kg)
Naložený: 7045kg (B-1a 6400kg)

Maximální rychlost:
Me 262A-1a: 540 mph (870km/h)
Me 262A-2a: 470 mph (755km/h)
Me 262B-1a: 497 mph (800km/h)

Rychlost stoupání: 1200m/min
Dostup: 11,500m
Dolet: 1050km (650 mil)

Historie:

První let 18. července 1942 motory
axial Turbojets.
4. dubna 1941 pístové motory
Jumo 210.
Me 262A-1a 7. červen 1944.


Výzbroj:

Me 262A-1a:
čtyři 30mm MK 108 kanóny
umístěné ve přední části (v nosu)

Me 262A-1a/U1:
- dva 30mm MK 103
- dva MK 108
- dva 20mm MG 151/20

Me 262A-1b:
jako A-1a plus 24 stabilizovaných
R4/M 55mm raket

Me 262A-2a:
jako A-1a plus dvě 250 kg bomby

Me 262B-1a:
jako A-1a

Me 262B-2a:
jako A-1a plus dva kanóny MK 108
instalované v zadní části kokpitu
(D) SG 500 Jagdfaust s 12 minomety "v nose"
(E) 50mm MK 114 nebo 48 R4/M raket

První dodávky těchto strojů (A-0 do Rechlinu) květen 1944.
První experimentální bojová akce: jednotka EK 262, 30. června 1944.
Od září 1944 první pravidelná bojová akce útvar Luftwaffe 8/ZG26.
Obrázek
zdroj:http://ablecd.wz.cz/vendeta/schwalbe.php

Zamčeno

Zpět na „Letectvo“