CRDA CANT Z. 1007

Stíhačky, rakety, vzducholodě a letectvo všech věků.

Moderátoři: Dekl, Vals, Royal

Odpovědět
Uživatelský avatar
GJC
Praporčík
Praporčík
Příspěvky: 462
Registrován: 05 říj 2006, 19:14
Kontaktovat uživatele:

CRDA CANT Z. 1007

Příspěvek od GJC » 26 lis 2006, 21:22

Letouny CRDA CANT Z. 1007 za fruhé světové války tvořily spolu s typem SM-79 páteř bombardovacího letectva Regia Aeronautica.Větší ale těžší CANT měl časem Savoiu plně nahradit.K tomu ale nedošlo pro nedostatečnou kapacitu výrobního závodu.
Z. 1007 se zrodil na rýsovacím prkně Filipa Zappaty,který se v roce 1928 odstěhoval do Francie,kde slavil úspěchy se svým strojem Bleriot 110.Na přímé naléhání Benita Mussoliniho se Zappata vrátil do vlasti,stal se hlavním inženýrem v Cantieri Riuniti dell' Adriatico(Spojené loděnice Jaderského moře CRDA) a začal pracovat na celé řadě typů letadel.Vodní letadla dostávala číselné označení od 500,pozemní od 1000.Všem číselným řadám předcházela zkratka CANT.
V roce 1935 pracoval Zappata současně na dvou středních bombardérech,lišících se zejména počtem motorů.Z. 1007 byl třímotorový,Z.1011 dvoumotorový.Zkoušky dopadly lépe pro třímotorový stroj,jehož prototyp vzlétl 11.března 1937.Sériovými letadly,dodávanými od úmoru 1939,byla vyzbrojena 50.Gruppo 16.Stormo.Jednotka však nebyla ustanovena bojeschopnou,protože Z.1007 kvůli nedostatečným výkonům motorů Asso nesplnily na ně kladené nároky.Dalším důvodem byl fakt,že se chystala výroba o něco větší a težší verze Z.1007bis s motory Piaggio o větším výkonu.Tento typ již plně vyovoval požadavkům,takže nic nebránilo jeho sériové výrobě.Letoun dostal oficiální jméno Alcoine-ledňáček.První stroje předané druhosledovým jednotkám.Poprvé se ,,Ledňáčci'' zapojili do bojů ve stavu 47.Stormo náletem na letiště RAF Luqa na Maltě.
Začátkem jara 1940 začali konstruktéři pracovat na dvojitých ocasných plochách,což mělo zlepšit ovladatelnost stroje v případě poruchy motoru a zároveň zlepšit výstřelný úhel horní trupové věže.Letoun dostal název Bideriva-dvousměrovkový.Při bojových akcích na Maltě se zjistilo,že letadla mají větší dostup než britské Beaifightery,čimž se stalo bombardování maltského území pro Italy vcelku bezpečným.Postupemdoby letouny operovaly na všech frontách kde působila Regia Aeronautica a staly se nejúspěšnějšími italskými bombardéry.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Patton
Major
Major
Příspěvky: 2232
Registrován: 30 led 2006, 17:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patton » 26 lis 2006, 21:35

plz dej mi stranku odkud to kopirujes :wink:
(\ /)
(O.o)
(> <)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Uživatelský avatar
Thiler
Nadporučík
Nadporučík
Příspěvky: 1338
Registrován: 07 srp 2006, 17:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thiler » 27 lis 2006, 12:01

JJ kopiruj aj o namornictve
I am Free

Uživatelský avatar
Thiler
Nadporučík
Nadporučík
Příspěvky: 1338
Registrován: 07 srp 2006, 17:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thiler » 27 lis 2006, 12:01

JJ kopiruj aj o namornictve :D
I am Free

Uživatelský avatar
korysh
Podpraporčík
Podpraporčík
Příspěvky: 413
Registrován: 30 srp 2006, 17:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od korysh » 27 lis 2006, 12:15

A nemusíš dvakrát :wink:
Stejně umřem....

Work smart, not hard.

Uživatelský avatar
GJC
Praporčík
Praporčík
Příspěvky: 462
Registrován: 05 říj 2006, 19:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GJC » 28 lis 2006, 15:38

stránka???žádná a spíš pomoc knížky z knihovny

Odpovědět

Zpět na „Letectvo“