Jajjun.com

Diskusní fórum věnováno historii, hrám od Paradoxu a mnoha dalším zajímavostem.
Právě je 20 úno 2018, 18:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Aermacchi C.200
PříspěvekNapsal: 26 lis 2006, 21:16 
Poručík
Poručík
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2006, 19:14
Příspěvky: 1200
Vznik stíhacího letounu firmy Aeronautica Macchi spadá do poloviny třicátých let,kdy na základě požadavků Regia Aeronautica začal vývoj moderního letounu celokovové konstrukce.Konstrukční práce vedené šéfkonstruktérem Mariem Castoldím,proslaveného závodními plovákovými letouny stavěnými pro Schneiderův pohár,vyústily ve stavbu prototypu zalétaného 24.prosince 1937.Stroj byl kromě celokovové konstrukce charakterizován zatahovacím podvozkem a zcela krytou kabinou pilota.Poháněl ho hvězdicový čtrnáctiválcový motor Fiat A.74 o výkonu 840 k a jeho výzbroj tvořila dvojice synchronizovaných kulometů Breda-Safat ráže 12,7 mm.
Letoun se v konkurenci stihaček Fiat G.50,Reggiane Re.2000 a Caproni Vizzola F/5 prosadil a byl přijat do sériové výroby.Kromě nedostatečného doletu a slabé výzbroje si piloti stěžovali na nebezpečnou tendenci letounu přecházet do vývrtky v určitých letových režimech,což bylo nakonec vyřešeno změnou profilu náběžné hrany křídla.Další stížnosti se týkali nekvelitního materiálu překrytu kabiny,který rychle stárnul a tím značně omezoval výhled z kabiny,jakož i nespolehlivého mechanismu jeho nouzového odhození.Piloti raději létali s odsunutým překrytem,či ho dokonce měli demontovaný.Firma Macchi zareagovala přepracovaným překrytem zavedeným u pozdějších sérií,který skládal ze sklopných bočních panelů,přičemž strop kabiny zůstal otevřený.Zajímavým technickým řešením,typickým pro Macchi,bylo kompenzování točivého momentu vrtule o dvacet centimetrů delší levou polovinou křídla.
Sériové letouny dodávané k prvolíniovým jednotkám se po odstranění dětských nemocí zapojily do bojových akcí.Již v létě 1940 stroje M.C. 200 doprovázely bombardéry nad Maltu a později připadly i stíhací ,,sweepy'' a bitevní útoky.V roce 1941 se letouny zapojily do bojů na Balkáně i v severní Africe a účastnily se také italského expedičního sboru na východní frontě M.C.200 operovaly v podmínkách,pro které vůbec nebyly stavěnyExtrémní mrazy způsobovaly zamzání startérů i motorů.hydraulických čerpadel ovládaní podvozku.Piloti mrzli vedli velmi dobře,když při vlastní ztrátě 15 strojů dokázali zničit 88 letadel protivníka.
Po stažení z východní fronty počátkem roku 1943 se zbylé M.C. 200 zapojily do útoků proti postupujícím spojeneckým jednotkám na jihu Itálie.Konce bojů a podepsání příměří se z přibližně 1200 vyrobených strojů dočkala necelá stovka.
I přes fakt,že M.C. 200 nepatří mezi nejvýkonější letouny Regia Aeronautica,vylepšilo si na něm své válečné skóre nejedno stíhací eso italského letectva.Mezi nejznámější určitě patřil Franco Luccini,který MC.200 čtyřikrát skóroval nad Maltou(celkem 22 ) či Leonardo Ferulli,který si nad stejným ostrovem připsal tři vítězství(celkem 21 ).Za zmínku stojí i ,,hvězda východního nebe'' Giuseppe Biron,skórující čtyřikrát na sovětské frontě (celkem 8 ),nebo Ettore Foschini se dvěma vítězstvími na stjném bojišti(celkem 8 ).Z dalších pilotů bych zmínil třeba Claudio Solara(celkem 11 vítězství) či GianLino Baschirotta(také 11 ),kteří se v M.C. 200 připsali po jednom sestřelu.
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2007, 19:33 
Svobodník
Svobodník
Uživatelský avatar

Registrován: 04 kvě 2007, 19:46
Příspěvky: 15
Bydliště: Skalité-Slowakei
Vidím ze máš vkus !! Zabudol si napísat že z nich bol odvodeny další uspešny stroj M.C. 202.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 05:27 
Poručík
Poručík
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2006, 19:14
Příspěvky: 1200
Duce píše:
Vidím ze máš vkus !! Zabudol si napísat že z nich bol odvodeny další uspešny stroj M.C. 202.

njn to zapomel stává se


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 10:32 
Forum technician
Forum technician
Uživatelský avatar

Registrován: 30 lis 2006, 15:19
Příspěvky: 3906
Citace:
Piloti mrzli vedli velmi dobře,když při vlastní ztrátě 15 strojů dokázali zničit 88 letadel protivníka.

No taky aby ne, s tou maličkou přesilovkou na chudáky brity na Maltě.

_________________
Pokud zakážeme děti, nikdy z nich nebudou moci vyrůst pachatelé trestných činů a tím si konečně zajistíme dokonalou bezpečnost v horizontu roku 2100. Už žádní nevychovaní spratci, šílení střelci, piráti silnic, zkorumpovaní politici ani tuneláři! Lobbujte za zákaz dětí u svého poslance.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 18:40 
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 2006, 07:27
Příspěvky: 5250
Bydliště: Hundred Acre Wood
cover72 píše:
Citace:
Piloti mrzli vedli velmi dobře,když při vlastní ztrátě 15 strojů dokázali zničit 88 letadel protivníka.

No taky aby ne, s tou maličkou přesilovkou na chudáky brity na Maltě.


Na Maltě měli Britové jen tři letadla, ne? Pokud si dobře vzpomínám, tak se později kolem nich vytvořila legenda, že se ta tři letadla jmenovala Hope, Charity a Faith :D Pokud to někoho zajímá, můžu vyhledat zdroj, stopro to mám v nějaké knížce doma.

_________________
Jan Havran z Trojvlčí, nejvyšší kapitán Šerých plášťů.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 18:41 
Podplukovník
Podplukovník
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2006, 17:22
Příspěvky: 3044
Princ Evžen Savojský píše:
Na Maltě měli Britové jen tři letadla, ne? Pokud si dobře vzpomínám, tak se později kolem nich vytvořila legenda, že se ta tři letadla jmenovala Hope, Charity a Faith :D Pokud to někoho zajímá, můžu vyhledat zdroj, stopro to mám v nějaké knížce doma.

Zaujima ma to

_________________
I am Free


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 18:49 
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 2006, 07:27
Příspěvky: 5250
Bydliště: Hundred Acre Wood
Thiler píše:
Zaujima ma to


OK, kouknu a vyhledám :D

_________________
Jan Havran z Trojvlčí, nejvyšší kapitán Šerých plášťů.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 19:00 
23. Armádní Generál
23. Armádní Generál
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006, 21:42
Příspěvky: 15527
Bydliště: Nixon's back!
ty tři gladiatory tam byly jen poměrně krátkou dobu... pak byly posíleny Huricany a Spity


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 19:03 
Poručík
Poručík
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2006, 17:14
Příspěvky: 1078
Bydliště: Brno
Princ Evžen Savojský píše:
Na Maltě měli Britové jen tři letadla, ne? Pokud si dobře vzpomínám, tak se později kolem nich vytvořila legenda, že se ta tři letadla jmenovala Hope, Charity a Faith :D Pokud to někoho zajímá, můžu vyhledat zdroj, stopro to mám v nějaké knížce doma.


To nebyla legenda, oni se tak skutečně jmenovaly. Jenom mám pocit, že je tak pojmenovali až potom :D

_________________
Stejně umřem....

Work smart, not hard.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 19:05 
Major
Major
Uživatelský avatar

Registrován: 16 říj 2006, 19:04
Příspěvky: 2175
Bydliště: královská část Prahy. :-)
Princ Evžen Savojský píše:
Na Maltě měli Britové jen tři letadla, ne? Pokud si dobře vzpomínám, tak se později kolem nich vytvořila legenda, že se ta tři letadla jmenovala Hope, Charity a Faith :D Pokud to někoho zajímá, můžu vyhledat zdroj, stopro to mám v nějaké knížce doma.


nebylo náhodou místo charity destiny?

_________________
Visi, veneri, vodpali původní verze Ceasarova výroku než se ještě jednou zamyslel. ;-)

v čechách 1526 purkmistr olomoucký.

V Itálii 1494 sultán Sulejmán vládce náš, pán všeho muslimského světa. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007, 19:21 
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Osobní Strážce Obří Chobotnice
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 2006, 07:27
Příspěvky: 5250
Bydliště: Hundred Acre Wood
Tak jsem to našel:
"Podle jednoho z velkých válečných mýtů bránily Maltu pouze tři staré dvojplošníky Gloster Sea Gladiator, které nesly jména Faith, Hope a Charity (Víra, Naděje a Dobročinnost). Tito okřídlení kmeti se měli sami postavit proti plné síle Mussoliniho letounů. Legenda praví (nebo také chytrá propaganda), že obránci Malty jen tak náhodou odkudsi vyhrabali čtyři Sea Gladiatory, z nichž smontovali tři kompletní letouny, které také byly to jediné, co mohli 11. června 1940 postavit italskému letectvu do cesty. Podle pověsti tyto tři letouny bojovaly samy celých dlouhých sedmnáct dní až do 28. června, kdy přilétla první posila Hurricanů. Je to nádherná báje, a také téměř pravdivá. Ve skutečnosti se v maltských halách nacházelo osmnáct Sea Gladiatorů, ze kterých bylo smotnováno šest kompletních letounů a zbytek byl použit na náhradní díly ..."
Zdroj: BOYNE, Walter J. Křídla proti křídlům, Naše vojsko, str. 126

_________________
Jan Havran z Trojvlčí, nejvyšší kapitán Šerých plášťů.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Webhosting Český hosting

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Český překlad – phpBB.cz