Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti
Provizorní odkaz na mapu.
Uzurpátoři
Od svržení posledního "právoplatného" panovníka, královny Tamary I., uplynulo již třicet jedna let. Za tu dobu se stihlo již několik knížat prohlásit novým králem kvilamským. Jelikož se žádnému z nich nepovedlo udržet trůn dlouho, nemluvě o tom, aby přinutili své sousedy pokleknout, jsou takovíto "rádobykrálové" běžně známí jako "uzurpátoři."
Jelikož vesměs všichni skončili nehezky, zpravidla propíchnuti meči svých nepřátel, vidí v tom mnozí lidé zásah vyšší moci. Každý, kdo si bude neprávem nárokovat trůn, zemře nějakou nepříjemnou a bolestivou smrtí. Od roku 1247, kdy zahynul prozatím poslední uzurpátor Johan z Wettaru, se doposud nikdo neodhodlal jej nahradit. Je tedy vidět, že zbylá knížata neberou tuto věc na lehkou váhu.
Královská koruna a jak ji získat
Vzhledem k totálnímu úpadku práva a pořádku může svůj nárok na trůn ohlásit prakticky kdokoliv. Podstatnější otázkou je, zda zvládne své nároky prosadit silou. Přesto je zde řada "nenásilných" cest, jimiž mohou ti útlocitnější z vás své nároky podpořit.
Prvním z nich je držba starého sídelního města, Jezeří. Město založil první kvilamský král, Maratan I. Drakobijec, v místech, kde spáchal svůj hrdinský čin. Je tak vlastně symbolem královské moci a velkoleposti.
Další bezvýznamné plus si mohou připsat ti, kdož se zmocní Dračí Koruny, jež zdobila hlavy všech právoplatných panovníků království. Velké potíže ovšem způsobuje fakt, že jednoduše nikdo přesně neví, kam se vlastně poděla. Údajně zmizela spolu s Tamarou I., ale jisté zvěsti praví, že má být dosud schována někde v Jezeří, případně na jiném starém královském hradě, například na Maratenanu, Zlatém Kopci či Westoru. Jiní zase sázejí na to, že ji zcizil některý z předchozích uzurpátorů, především z řad pánů z Wettaru, kteří královské město Jezeří dlouho ovládali. A nebo může být prostě dávno roztavená či na věky ztracená v hlubinách Pockého jezera.
Nejenom symbolickou hodnotu má i Královská pečeť, zlatý prsten s rubínem, do něhož je vyřezán královský znak. Tohoto drahoceného předměntu se před časem zmocnili páni z Riedumu a po nich přešel do vlastnictví města.
Ovšem ani splnění všech těchto podmínek vám bezproblémový nástup na trůn nezajistí. To dokáže jen dostateně silná armáda.
Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti
Kvilamské království okolo roku 1221.
Náboženství
Na Kvilamu se střetává a z větší části překrývá vliv dvou církví, tak zvaného Zlatého (jižní panteon) a Bílého kruhu (západní panteon). Obě církve žijí víceméně ve vzájemné úctě, či přinejmenším toleranci. Jsou vesměs nebojechtivé a politicky vesměs neutrální. Vyvolání náboženské války se vám tedy nejspíše nepodaří. Mimo jiné i proto, že obě skupiny věřících jsou silně promíchány mezi sebou.
Zlatý kruh
Tato církev pochází z jihu a je silně ovlivněna prostředím Ducalské pouště. Její organizace dosahuje pouze úrovně jednotlivých chrámů a svatostánků, jež jsou vedeny veleknězi a velekněžkami, kteří reprezentují jednotlivé bohy. Každý chrám tedy vede jeden velekněz a pět velekněžek. Politický vliv je proto velmi malý.
Bohové:
Vládce Písků
Svrchovaný vládce všehomíra, zosobňuje slunce, jež dává život. Jeho darem je světlo, blahodárné teplo, ale i pekelný žár. Není dobrý, ani zlý, všem měří stejně, nikomu nekřivdí.
Stříbrná Sestra
Nejstarší z "Měsíčních sester," dcer noci. Její doménou je měsíc ve fázi úplňku. Je patronkou magie a léčitelů. Její dech uzdravuje a uklidňuje.
Černá Sestra
Druhorozená. Je naplněna závistí vůči své starší sestře a proto se snaží být jejím úplným opakem. Vládne měsíci ve fázi novu. Jejím portfoliem jsou nemoci, zášť, ale také tajemství a zapomenuté vědění.
Plačící Sestra
Zarmoucena ztrátou své nejmladší sestry plakala celých sto let, čímž dala vzniknout mořím a oceánům. Její žal sestupuje z nebes jako déšť, ale jelikož její slzy už téměř vyschly, skrápí vyprahlou zemi jen občas. Modlí se k ní ti, kdož prosí o déšť, či dobrou úrodu, stejně jako ti, kdož sami trpí ztrátou blízké osoby.
Malá Sestra
Čtvrtá sestra, jež si dosud zachovává dětskou nevinnost. Na zemi sestupuje v podobě větru. Stejně jako každé dítě, i ona je často rozpustilá, hravá a když se rozlítí, nezná svou sílu a způsobuje písečné bouře. Chrání všechny děti a nevinné. Stejně tak se k ní obracejí i ti, kdo rádi hrají různé hry.
Ztracená Sestra
Nejmladší ze sester, jež jako jedinná neposlechla matku noc, která jim zakázala pohlédnout na slunce. Sotva jej neposlušná dcera spatřila a poznala tak Pána písků, zamilovala se do něj a on její lásku opětoval. Žár slunce jí však oslepil a popálil. Přemožena bolestí se dala na útěk. Zmizela z tohoto světa, ale přesto stále naslouchá. Jejím darem lidstvu jsou hvězdy, jež svítí i za bezměsíčné noci. Je strážkyní těch, kdož stejně jako ona poznali lásku. Stejně tak se k ní obrací i poutníci a věštci.
Bílý kruh
Západní církev je o poznání více organizovaná, nicméně stále silně decentralizovaná. Každému z deseti bohů je zasvěcen jeden náboženské řád. Řády mívají různou vnitřní strukturu, mohou zahrnovat pouze mnichy, jeptišky, špitálníky, stejně jako rytíře a boží bojovníky. Záleží na daném božstvu. Boje mezi řády jsou velmi, velmi výjimečné a probíhají spíše na poli politickém.
Bohové a řády
Bílý Král
Je zástupcem práva a pořádku. Střeží spravedlnost a dohlíží na všechny soudy. Jeho prodlouženou paží na tomto světě je Bratrstvo vah. Jedná se o bratrstvo, zaměřené na studium práva, řešení pří a prosazování zákonů tam, kde zemské právo nestíhá. Ve výjimečných případech se jeho členy stávají i rytíři.
Ledová Panna
Sestra-manželka Bílého Krále. Je bohyní zimy, snů a vytrvalosti. Jejími služebnicemi jsou Sestry sněhové vločky, ženský řád, pečující především o duši. Vedou řadu blázinců, ale i leprosárií a špitálů.
Dvourohý
Živitel lidstva. Je patronem zemědělců, lovců a vůbec zajišťuje hojnost všeho, co smrtelníci k přežití potřebují. V tom mu pomáhá i Řád zlatého rohu. Jeho kněží běžně žehnají polím a lukám, případně také zkoumají nové zemědělské postupy a metody.
Zelená Panna
Sestra-manželka Dvourohého. Patronka jara, mládí a nevinnosti. Její následovnice z Řádu dubového listu se zabývají ochranou přírody, ale také výchovou mladých dívek a péčí o sirotky.
Pán Války
Zosobnění boje, odvahy a také cti. Dohlíží na prosté vojáky i vznešené rytíře. Řád rudé kápě je pak společenstvím božích válečníků a kněží, jež doprovázejí vojska do bitev. Dodávají odvahu bojujícím, léčí zraněné a zaopatřují padlé.
Rudá Panna
Sestra Pána Války, jež odmítla manželství. Zosobňuje léto, zrání, ale také odhodlání. Pro mnohé je příkladem ženy, která se staví na roveň mužům, především pak na bojišti. Její následovnice, Sestry rudého slunce, jsou řádem válečnic, připravených postavit se jakémukoliv nepříteli.
Runotepec
Bůh řemeslníků, umělců a obchodníků. Střeží bohatství země a pomáhá horníkům při jeho získávání. Jeho věrní, Řád stříbrné koruny, jsou sami často nimo kleriků i mistry nějakého řemesla.
Zlatá Panna
Sestra-manželka Runotepce. Její vláda přichází s podzimem. Jak v přírodě, tak i v životě. Jejím aspektem je proto i moudrost, přicházející s věkem. Řád zlatého jablka si bere za cíl správu starobinců, péči o nemocné a také shromažďování vědomostí a vzdělávání prostého obyvatelstva.
Matka Bouří
Vládkyně oblohy, blesků a bouří, jež jsou projevem jejího hněvu. Trestá hříšné a nehodné. Bouřné kněžky jsou její prodlouženou rukou na tomto světě. Ochraňují ty, jež jsou toho hodni, před jejím slepým hněvem a naopak trestají ty, jež před ním unikají. Z barev a tvarů blesků jsou rovněž schopny věštit a číst vůli své bohyně.
Král Hlubin
Pán moří, oceánů a všeho vodstva. Milenec Matky Bouří, se kterou se často pře. Mezi jeho uctívače patří především námořníci a také ti, kdo se nebojí neznáma a rádi objevují nové věci. Mořští kněží často provázejí posádky námořníků a chrání je před Královým hněvem. Ve vnitrozemí se vyskytují jen málo.
Zlatá Růže
Tento ojedinělý artefakt je dědictvím rodiny Seuferů a vlastně i příčinou toho, že tento původně regetenský rod přesunul přesídlil do Kvilamu. Jedná se zlatý amulet ve tvaru pětilisté růže. Je nadán magickou mocí. Svého nositele chrání před všemy druhy nemocí i jedů, pokud jimi byl již zasažen, pomáhá s jejich léčbou. Dlouhé nošení (cca den a více) však člověka naopak vyčerpává, okrádá ho o sílu těla i ducha a zkracuje mu život. Negativní efekt se začal projevovat až později, v době, kdy byl amulet zcizen. Má se zato, že právě díky němu se doposud žádný Seufer nedožil padesátky.
Podle pověsti jej darovala Zelená Panna lidem z Bystrovodska v dobách, kdy v kraji řádil mor, tedy asi před sto devadesáti lety. Jakmile byla nemoc zažehnána, skončil amulet na dlouhý čas v majetku rodiny Schwarzsteinů. Roku 1120 jej však zcizil Rutger zvaný Zloděj, zbrojnoš, který při této příležitosti svedl i pánovu dceru Gertrudu. Zlosyn se po mnoha letech prchání a skrývání dostal až do Kvilamu a právě s pomocí zmíněného amuletu vyléčil královského prince Maratana, pozdějšího Maratana II. Bojovného. Za odměnu obdržel hrad Seufer i s přilehlými pozemky a byl povýšen do rytířského stavu. Tím vlastně vznikl rod Seuferů, v jehož držení je amulet dodnes.
Amulet přidává +2 k osobní bezpečnosti při pokusech o atentát apod. Samozřejmě může být zcizen, ztracen či prodán.