Stellaris 2.2 Le Guin

Moderátoři: Atlantis, Minreth, Vals, Phoenix

Odpovědět
Uživatelský avatar
pan Ahoj
Major
Major
Příspěvky: 2152
Registrován: 23 črc 2006, 22:22
Bydliště: Je třeba chtít žít a umět umřít

Stellaris 2.2 Le Guin

Příspěvek od pan Ahoj » 20 zář 2018, 11:12


   Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti


Stellaris 2.2 Le Guin: Co nás čeká a nemine?
Přeložil WhiteHorse. Jeho článek najdete zde. Nejaktuálnější články lze najít na našich stránkách Jajjun.com.


Patch Stellaris 2.2 Paradox sice ještě oficiálně neohlásil, ale pracuje na něm. Jedna ze zásadních změn bude kompletní přestavba celého ekonomického systému. Dejme tedy slovo přímo Paradoxu:


Nový ekonomický systém

Původní ekonomický systém ve Stellaris je poněkud omezující. Je to jakýsi hybrid s naskriptovanými zdroji (přístupný moderům) a zároveň s natvrdo programovanými (takže nepřístupný). Například stavba lodě vždy stojí nějaké minerály. Kód je napsán tak, že se prostě musí zaplatit minerály a jediné, co se dá změnit, je množství zaplacených minerálů. Většina ostatních věcí ve hře je stejně natvrdo programovaná co do použití energie na údržbu a stejně tak se dá změnit jen její množství.

Několik věcí je přístupnějších (jako znovuosídlení, nebo přesná produkce zdrojů budovami), ale obecně je velmi obtížné změnit způsob, jak by říše měla nakládat s určitými zdroji, nebo vytvořit nový zdroj. Starý systém je také poměrně nevýkonný. Když jsme se rozhodli pro další velký update, padla volba na ekonomický systém. První, co nás napadlo, bylo úplně přepsat starý systém. Pro nový systém jsme stanovili několik cílů:
  1. nový systém musí usnadnit způsob, jak přidat nové zdroje a jak je využívat
  2. nový systém musí být co neotevřenější vůči moderům
  3. nový systém by měl zlepšit výkon
Proto jsme vytvořili nový systém, který nazýváme ekonomické šablony. Tam, kde dříve byla nepřehledná směs různých způsobů cen, výroby a údržby, bude nyní jednoduchý a přehledný systém. Každý jednotlivý objekt, který bude vlastněný říší a bude ovlivňovat její ekonomiku, bude nyní nazýván ekonomickou jednotkou. Ekonomická jednotka vypadá v databázových souborech takto:

Kód: Vybrat vše

resources = {
    category = armies
 
    # Normal empires pay for armies with minerals
    cost = {
        trigger = {
            owner = { is_hive_empire = no }
        } 
        minerals = 100
    }
 
    # Hive Minds pay for armies partially with food
    cost = {
        trigger = {
            owner = { is_hive_empire = yes }
        }     
        minerals = 50
        food = 50
    }     

    # If Barbaric Despoilers, produce Energy while on enemy planets
    produces = {
        trigger = {
            owner = { has_valid_civic = civic_barbaric_despoilers }
            planet = { owner = { is_at_war_with = root.owner } }
        }
        energy = 3
    }     
 
    # Normal empires pay army upkeep with energy
    upkeep = {
        trigger = {
            owner = { is_hive_empire = no }
        }     
        energy = 1
    }
 
    # Hive Minds pay army upkeep with food
    upkeep = {
        trigger = {
            owner = { is_hive_empire = yes }
        }     
        food = 1
    }     
}
Pro ty, kteří se nevyznaji v našem skriptovacím jazyku: tohle je příklad toho, jak se dá použít nový ekonomický systém. Jedná se o pravidelnou útočnou armádu, jejiž stavba normálně stojí 100 minerálů a údržba stojí 1 energokredit, tedy stejně jako dříve. Nicméně pokud je vaše říše společná mysl, armáda bude stát jen 50 minerálů a 50 jídla a na její údržbu dáte místo 1 energokreditu 1 jídlo. Kromě toho pokud máte barbarskou vykradačskou občanskou nauku, armády na nepřátelských planetách budou produkovat 3 energokredity měsíčně, takže pomocí rabování zaplatí své náklady na údržbu a ještě vydělají.

Tohle není skutečný příklad z interního buildu, ale jen příklad, který jsem napsal, abych ukázal možnosti nového ekonomického systému pro nás i pro modery a že je možné mít kompletně biologickou říši, která bude pro budování infrastruktury místo minerálů využívat jídlo, její lodě budou při výzkumu jiných systému produkovat zdroje, vůdci poskytovat jednotu… Možnosti jsou nekonečné.

Obrázek


Vyspělé zdroje
Díky tomuto systému jsme mohli do hry přidat několik nových zdrojů, konkrétně slitiny, vzácné krystaly, nestabilní částice a exotické plyny. Tyto zdroje se buď vyrábějí ze základních zdrojů, nebo se nacházejí ve vzácných planetárních nalezištích (nebo oboje) a ve hře se používají ke stavbě vyspělejších věcí, například lodních komponent, komplexů, některých staveb a podobně. Některé strategické zdroje, jako jsou temná hmota a živý kov, poskytují unikátní bonusy, nicméně jejich přesné účinky ještě musíme vyladit a domyslet.

Součástí těchto změn je také předělání horního infopruhu. Protože nyní budeme mít příliš mnoho zdrojů, než aby se daly zobrazit všechny, v horním pruhu uvidíte jen ty zdroje, které budou pro vaši říši důležité a které bude nutné sledovat. Zbytek se zobrazí jako zhuštěný zápis s možností zobrazení bublinové nápovědy. Věda bude také zhuštěna do jednoho záznamu všech tří odvětví s bublinovou nápovědou, ukazující výkon u jednotlivývh položek. Naším záměrem je, aby se detailně zobrazovaly jen důležité položky. Proto většina strojových říší například vůbec nemá v horním pruhu jídlo. Uvažujeme také o možnosti nechat hráče, aby si sám nastavil položky, které ho budou zajímat a které chce v horním pruhu zobrazit.

Obrázek


I když to tak nemusí vypadat, bude to pravděpodobně změna s velkým dopadem na hru. Zda to bude změna k lepšímu či horšímu se teprve ukáže. Sice se mnou nemusíte souhlasit, ale podle mého názoru zatím všechny změny ve Stellaris byly nakonec k lepšímu.

WhiteHorse
Burgundské vévodství 1419 (aktualizováno 31.08.14)
EUIV: Janovská republika 1444-1821 [DOHRÁNO] (aktualizováno 17.06.15)
Země Samurajů 1936 (aktualizováno 19.05.13)
Svět zlata a pýchy; svět plný špíny; na jeho hříchy; jen karabiny...
Optimismus lze pro selektivní upravování paměti považovat za neurologickou poruchu. Jediní, kteří svět vidí realisticky, jsou lidé s těžkou depresí.

Chidlink
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 6
Registrován: 03 led 2016, 16:24

Re: Stellaris 2.2 Le Guin

Příspěvek od Chidlink » 17 říj 2018, 16:34

Ahoj. Kdy by to mělo vyjít ? Díky za info :smile:

Odpovědět

Zpět na „Stellaris“