Stellaris

Moderátoři: Atlantis, martas3, Vals, Phoenix

Odpovědět
tarava
Major
Major
Příspěvky: 2029
Registrován: 28 led 2014, 23:40
Bydliště: Sušice/Praha

Stellaris

Příspěvek od tarava »

Že by Paradox kutil něco dalšího? :)

http://www.hrej.cz/novinky/2015/08/06/s ... gii-36801/


   Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti
Kvilam: kníže Randolf "Zweihänder" Seufer
Anglie 960: Harald II. Norský řečený Šedoplášť
Wylamské války: císař Palladius I. Kýnigos, vévoda Theodoros I. Kýnigos(abdikoval)
Hetharia 4 - Dva králové: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 3 - Založení Kalwenu: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 1 - Příchod temnoty: Lid města Kary - kapitán Hagen
Blackfyreovo povstání: ser Aegor 'Bittersteel' Rivers
Husitské války: Sirotčí svaz - hejtman Michal Jiskra ze Sušice
Byzanc 1214: Serenissima Repubblica di San Marco - dóže Tarava II. di Orseolo
Německo 1866: Rýnský spolek
821
Major
Major
Příspěvky: 2823
Registrován: 16 zář 2008, 16:45
Bydliště: Pressburg

Re: Stellaris

Příspěvek od 821 »

Vyzera to tak aj ked na fore paradoxu je to zatial povazovane za trolling.
Dnes vecer o 9 ma paradox life stream z Gamescon a tam odhalia nove veci.
És per Catalunya, per la llibertat...
Que moriràs lluitant, si cal!
821
Major
Major
Příspěvky: 2823
Registrován: 16 zář 2008, 16:45
Bydliště: Pressburg

Re: Stellaris

Příspěvek od 821 »

Stellaris potvrdeny a zatial ma najviac potesilo

The way that fleets move around the map is wholly different, however. There are three forms of faster-than-light travel and each species chooses one at the beginning of the game. Hyperlanes connect systems directly but those who use them are tied to the existing layout, turning the map into a series of nodes. Travelling through the warp is slower but provides freedom of movement. Wormholes require stations, constructed at the edge of systems, but allow for long jumps. :worship:
És per Catalunya, per la llibertat...
Que moriràs lluitant, si cal!
tarava
Major
Major
Příspěvky: 2029
Registrován: 28 led 2014, 23:40
Bydliště: Sušice/Praha

Re: Stellaris

Příspěvek od tarava »

Kvilam: kníže Randolf "Zweihänder" Seufer
Anglie 960: Harald II. Norský řečený Šedoplášť
Wylamské války: císař Palladius I. Kýnigos, vévoda Theodoros I. Kýnigos(abdikoval)
Hetharia 4 - Dva králové: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 3 - Založení Kalwenu: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 1 - Příchod temnoty: Lid města Kary - kapitán Hagen
Blackfyreovo povstání: ser Aegor 'Bittersteel' Rivers
Husitské války: Sirotčí svaz - hejtman Michal Jiskra ze Sušice
Byzanc 1214: Serenissima Repubblica di San Marco - dóže Tarava II. di Orseolo
Německo 1866: Rýnský spolek
Cizinec
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3573
Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke

Re: Stellaris

Příspěvek od Cizinec »

Vypadá to hezky... Abych zase zvážil koupi nového notebooku. :)
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter
Ileanos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1562
Registrován: 30 led 2006, 19:40

Re: Stellaris

Příspěvek od Ileanos »

Stellaris sleduji od prvních zpráv... A splní-li alespoň 1/2 toho, co slibuje... Strávím u ní asi pár stovek hodin :D Rozhodně plánuji po vydání udělat tady pro fórum nějaký krátký let's play, kde se sám budu hru učit. Rád bych si zkusil něco na princip impéria z Warhammeru 40k :D... Ach na to se těším vážně děsivě. Mám pro scifi zkrátka slabost. Co nový datadisk k Civ: Beyond Earth, sledujete?
tarava
Major
Major
Příspěvky: 2029
Registrován: 28 led 2014, 23:40
Bydliště: Sušice/Praha

Re: Stellaris

Příspěvek od tarava »

http://www.hrej.cz/novinky/2015/10/20/s ... any-37570/


   Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti


   Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti
Kvilam: kníže Randolf "Zweihänder" Seufer
Anglie 960: Harald II. Norský řečený Šedoplášť
Wylamské války: císař Palladius I. Kýnigos, vévoda Theodoros I. Kýnigos(abdikoval)
Hetharia 4 - Dva králové: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 3 - Založení Kalwenu: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 1 - Příchod temnoty: Lid města Kary - kapitán Hagen
Blackfyreovo povstání: ser Aegor 'Bittersteel' Rivers
Husitské války: Sirotčí svaz - hejtman Michal Jiskra ze Sušice
Byzanc 1214: Serenissima Repubblica di San Marco - dóže Tarava II. di Orseolo
Německo 1866: Rýnský spolek
Ileanos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1562
Registrován: 30 led 2006, 19:40

Re: Stellaris

Příspěvek od Ileanos »

tarava píše:http://www.hrej.cz/novinky/2015/10/20/s ... any-37570/


   Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti


   Tento obrázek může být vizuálně zmenšen. Zobrazit v původní velikosti
Koukám, že je to jen převzaté z DevDiaries... Ale i tak - na Stellaris jsem natěšený jako jsem na hru už hodně dlouho nebyl... Zrovna tenhle týden byl DD, kde vývojáři vysvětlovali principy okolo etiky a vládního zřízení... Líbí se mi, že celá rasa nemusí sdílet etiku establishmentu... Zkrátka budeme mít hippies :D
HerrKaleun!
Rotný
Rotný
Příspěvky: 107
Registrován: 29 kvě 2013, 08:51
Bydliště: Sudetenland

Re: Stellaris

Příspěvek od HerrKaleun! »

https://forum.paradoxplaza.com/forum/in ... ns.897491/
Nový Dev Diary a tento mě velmi potěšil hlavně "Covert Infiltration"
Covert Infiltration
This is an interesting one. Essentially, agents that have been surgically altered to resemble individuals from a primitive species are sent to infiltrate their society. Political and military leaders are gradually replaced, until a point is reached where the primitives can be made to willingly accept an offer of annexation. This spares the need of a messy ground invasion, but more importantly, the primitives will be more positively inclined towards their new overlords, since they are living under the illusion that they accepted their rule willingly.
Už se těším až se svýma ještěrkami budu infiltrovávat cizí civilizace :tssa:
Ileanos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1562
Registrován: 30 led 2006, 19:40

Re: Stellaris

Příspěvek od Ileanos »

HerrKaleun! píše:
Už se těším až se svýma ještěrkami budu infiltrovávat cizí civilizace :tssa:
Nedivím se :D Osobně se těším až potkám lidstvo v době kamenné a skrze brutální genetické zásahy z něho udělám rasu krutopřísných válečníků do první linie :D
Senjin
Desátník
Desátník
Příspěvky: 35
Registrován: 19 zář 2015, 13:12

Re: Stellaris

Příspěvek od Senjin »

Nezapomeňme, že Aštar Šaran má svou flotilu okolo naší hvězdné soustavy a na planetu Zemi nenechá vpustit ani jednoho z ještěrů :raptor: :lola: :D :D
Obrázek
Můj YouTube kanál najdete zde :
https://www.youtube.com/user/toshiroCZE

"My followers are legion. My ranks grow every hour, as more and more people see the truth of the galaxy."
destanov
Rotný
Rotný
Příspěvky: 125
Registrován: 30 říj 2011, 15:59

Re: Stellaris

Příspěvek od destanov »

Nebude zvlášť forum pro Stellaris? :smile: Už by to možná chtělo, ví se toho dost.
821
Major
Major
Příspěvky: 2823
Registrován: 16 zář 2008, 16:45
Bydliště: Pressburg

Re: Stellaris

Příspěvek od 821 »

Release date

9.5.2016
És per Catalunya, per la llibertat...
Que moriràs lluitant, si cal!
destanov
Rotný
Rotný
Příspěvky: 125
Registrován: 30 říj 2011, 15:59

Re: Stellaris

Příspěvek od destanov »

Imperius
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 175
Registrován: 24 zář 2013, 11:59
Bydliště: SVK

Re: Stellaris

Příspěvek od Imperius »

Senjin
Desátník
Desátník
Příspěvky: 35
Registrován: 19 zář 2015, 13:12

Re: Stellaris

Příspěvek od Senjin »

Lidi, tak už jen čekám, kdy se na steamu objeví tlačítko "pre-order". Vybral jsem si tuto hru a zařdila se do mého Live-Stream rozvrhu, takže se na vás budu těšit při live a nebo přímo v multiplayeru :)

- Před zahájením LIVE streamu budu informovat zde na foru :)



Jinak pro moderátory :
Chtělo by, aby Stellaris získalo vlastní sub-forum :)
Obrázek
Můj YouTube kanál najdete zde :
https://www.youtube.com/user/toshiroCZE

"My followers are legion. My ranks grow every hour, as more and more people see the truth of the galaxy."
Ileanos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1562
Registrován: 30 led 2006, 19:40

Re: Stellaris

Příspěvek od Ileanos »

Senjin píše:Lidi, tak už jen čekám, kdy se na steamu objeví tlačítko "pre-order". Vybral jsem si tuto hru a zařdila se do mého Live-Stream rozvrhu, takže se na vás budu těšit při live a nebo přímo v multiplayeru :)

- Před zahájením LIVE streamu budu informovat zde na foru :)



Jinak pro moderátory :
Chtělo by, aby Stellaris získalo vlastní sub-forum :)
Počítal bych, že bude-li Stellaris úspěšná hra, subfórum mít bude! :D Osobně se na tu hru těším asi tak, jako nikdy jindy na žádnou hru :D V podstatě může být mé nadšení buď naplněno nebo budu zklamán - nic mezi tím. Tak či tak to vidím, že hned první den budu mít na youtube video :D
Cizinec
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3573
Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke

Re: Stellaris

Příspěvek od Cizinec »

Ileanos píše: Počítal bych, že bude-li Stellaris úspěšná hra, subfórum mít bude! :D Osobně se na tu hru těším asi tak, jako nikdy jindy na žádnou hru :D V podstatě může být mé nadšení buď naplněno nebo budu zklamán - nic mezi tím. Tak či tak to vidím, že hned první den budu mít na youtube video :D
Z toho, jak sleduju Stelaris, říkám si, že takhle nějak měla vypadat vesmírná fáze Spore. :D
Těším se na Chorvaty ve vesmíru. :D
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter
destanov
Rotný
Rotný
Příspěvky: 125
Registrován: 30 říj 2011, 15:59

Re: Stellaris

Příspěvek od destanov »

Nedávno jsem si pročetl všechny vývojářské deníky ke Stellaris. Tak jsem si řekl, že se podělím s těmi, kterým se nechce číst v angličtině. :)


1) Stellaris bude vesmírná sci-fi real-time strategie s možností zrychlovat, zpomalovat, či úplně pozastavit čas, jak to dobře známe z jiných paradoxích her.

2) Herní mapou bude celá galaxie, která bude při každé nové hře náhodně generovaná. Hráč bude moci ovlivnit jen některé parametry - třeba typ galaxie, počet hvězd (200-1000) či počet civilizací. Minimálně Sluneční soustava ale předem navržena je.

3) Vesmír bude generován s důrazem na realitu - žhavé planety budou blíže Slunci, chladné na okraji soustavy atp. Zároveň ale realita nebude překážet hratelnosti. Vzdálenosti a měřítka nebudou autentická.

4) V první řadě si zvolíme rasu, za kterou budeme hrát. Ve hře jich má být kolem stovky, ale všechny budou patřit do několika základních skupin: savci, členovci, měkkýši, ptáci, rostliny, houby a ještěři.

5) Na začátku hry dostaneme k dispozici tři body, které investujeme do několika etik, jež předznamenají náš herní styl. Bude to xenofobie x xenofilie, kolektivismus x individualismus, militarismus x pacifismus a materialismus x spiritualismus.

6) Do jedné etiky bude možné investovat až dva body, což z nás udělá její fanatické zastánce.

7) V závislosti na vybraných etikách si vybereme formu politického zřízení, které se budou dělit do tří základních skupin - monarchie, oligarchie a demokracie. 


8) V první fázi hry bude nutné prozkoumat galaxii a vejít do kontaktu s dalšími civilizacemi.

9) O objevné cesty, které budou pro tuto část hry stěžejní, se postarají vědecké lodě.

10) FTL (nadsvětelné) pohony budou ve hře hned tři - warp, hyperprostor a červí díry. Každý z nich půjde postupem času technologicky vylepšit.

11) Warpový pohon bude představovat nejlevnější, ale zároveň nejpomalejší způsob mezihvězdného cestování. Pohonný systém lodě neutáhne dlouhou cestu a proto se bude muset provádět v sekvencích složených z jednotlivých kratších skoků. Po každém warpovém skoku bude muset loď chvilku vyčkávat, než bude moci přejít k dalšímu.

12) Hyperpohon bude založen na neuvěřitelně rychlém cestování sítí hyperpruhů, které budou ubíhat celou galaxií. Ubíhat budou ovšem nepravidelně. Zatímco některé oblasti galaxie jimi budou protkány dokonale, přesun do jiných bude záviset třeba na jedné či dvou trasách. Bude tedy příhodné tyto dopravní uzly opevňovat. 

13) Červí díry budou nejrychlejším pohonem, vlastně půjde o okamžitý přesun. Na druhou stranu po průchodu flotily červí díra zanikne. K vytvoření bude zapotřebí postavit drahou stanici a přirozeně nepůjde sázet jednu červí díru za druhou, vytvoření nové nějaký čas potrvá a pokud budeme mít jen jednu, naše flotila se může ocitnout v pasti - na nepřátelském území bez možnosti úniku.

14) Bude ale možné stavět i lodě bez FTL pohonu, ačkoliv ty se budou hodit jen pro lokální obranu, protože nedovedou opustit systém.

15) Ve Stellaris bude několik druhů postav - vědci, guvernéři, admirálové a generálové. 

16) Vědci budou moci vést výzkum, velet vědeckým lodím, zkoumat anomálie nebo se i stát vůdci v technokratickém zřízení.

17) Guvernéři se budou starat o správu kolonií či celých administrativních celků, zvyšovat spokojenost a efektivitu práce a být vůdci v řadě politických zřízení.

18) Admirálové budou zvyšovat efektivitu našich flotil a budou moci být vládci v militaristickém zřízení.

19) Generálové budou zase vést invaze na nepřátelské planety, nebo naopak čelit invazím dobyvatelů. I oni budou moci být vůdci v militaristickém zřízení.

20) Ne každá planeta bude pro kolonizaci optimální, některé budou ledové, jiné kontinentální, tropické a tak dále. Některé planety nepůjdou kolonizovat vůbec (což ovšem nebrání je vytěžit z orbity).

21) Kolonizovaná planeta bude rozdělena do dlaždic, které budou představovat její velikost. Na těch se budou stavět budovy a umisťovat populační jednotky. Některé dlaždice budou zabrány např. přírodními překážkami - horami, ledovci, močály atp. Některé z překážek půjdou později pomocí technologií odstraňovat. 

22) Planety půjdou terraformovat.

23)  Důležitými objekty budou vesmírné přístavy. Budou vlastně regulérními vesmírnými městy, která budou sloužit jako dopravní a obchodní uzly, doky, kotviště ale i jako prvek obrany. Zničení takového vesmírného přístavu může pořádně zamíchat kartami během války. Bude možné mít jen jeden přístav na každou obydlenou planetu.

24)  Přístavy bude možné až pětkrát vylepšit a poskytnout jim tak lepší obranu, umožnit stavbu nových lodí atp.

25) Vesmírné přístavy půjde obohatit o nejrůznější moduly, některé přístupné skrze politické zřízení, jiné skrze technologie a podobně. Kupříkladu bude možné je obohatit o letky stíhačů, hydroponické farmy, solární elektrárny nebo je zaměřit na kotvení lodí, což sníží náklady na udržování lodí zde zakotvených.

26) Můžeme obsadit i cizí vesmírný přístav a využívat tak jeho moduly, ke kterým jinak nemáme přístup.

27) Technologií budou tři druhy: fyzikální, technické a společenské.

28) Ve Stellaris žádný pevně daný technologický strom nebude. Bude velmi nejasný a mlhavý, ale především dynamický. Na začátku každého výzkumu dostaneme na výběr ze tří polonáhodných možností, kudy ho chceme směrovat. Půjde o systém podobný třem kartám vybraným z určitého balíčku, ze kterých si jednu vybereme (alespoň ho tak popisují vývojáři).

29) Výběr "karet" bude záviset např. na traitech vedoucího vědce, říšské etice, již vyzkoumaných technologiích atp. Výskyt důležitých technologií bude ale extrémně pravděpodobný, takže nikdo by se neměl ocitnout v zásadní nevýhodě.

30) Zatímco některé technologie budou tuctové a mít je bude téměř každý, jiné se zpřístupní třeba jen díky prozkoumané anomálii nebo díky analýze trosek po bitvě. 

31) Čím pokročilejší technologie, tím náročnější bude jejich výzkum, takže zanedbání stavby výzkumných laboratoří a stanic se nedoporučuje.

32) Výzkum různých technologií probíhá současně a každý výzkum vede některý z vědců.

33) Zvláštní kategorií výzkumu budou vesmírné anomálie, na které budeme narážet po celou dobu. Půjde o druh eventů.

34) Každá objevená anomálie bude mít svou úroveň obtížnosti a pravděpodobnost selhání. Její výzkum potrvá určitý čas a může skončit úspěchem, selháním a katastrofálním selháním. Příklad přímo ze hry: Objevíme podivný asteroid, na kterém je možné provést výzkum a zjistit tak něco o jeho původu. Výzkum může být úspěšný a přijdeme k cenným informacím, ale rovněž může katastrofálně selhat, dojde k nehodě a k výbuchu, který asteroid vychýlí s kurzu přímo na kolizní dráhu s některou z našich planet (Kometa event asi nebude chybět ani ve Stellaris).

35) Anomálie budou eventy, které budou zpravidla vyžadovat hráčovu volbu, přičemž některé volby budou přístupné jen s určitými traity vládce či za jiných podmínek. Jak to známe třeba z CK II.

36) Anomálie budou mít mnoho variací. Podobně jako strom technologií, i ony se budou měnit a větvit, aby každá anomálie byla nová a nezvyklá. Některé anomálie sice budou moci vypadat povědomě, ale jejich následný vývoj bude úplně odlišný.

37) Další kategorií výzkumu budou tzv. Speciální projekty, které se tu a tam objeví. Někdy díky anomáliím, jindy kvůli eventům. Zpravidla budou točit okolo nějakého objektu - kolonie, planety, asteroidu atp.

38) Speciální projekty budou místy něco k výzkumu vyžadovat, občas přítomnost vědce, jindy třeba vojenských jednotek.

39) Konkrétní příklad speciálního eventu je například průzkum naleziště dávné civilizace nebo výzkum tajemného signálu neznámého původu.

40) Odměny za výzkum budou rozličné, zmiňováno je třeba obdržení pokročilé mimozemské lodě, získání cenné technologie nebo odvrácení nějaké katastrofy.

41) Své speciální události budou mít i kolonie. Mají se tak odlišit jedna od druhé a získat během postupu hrou nějakou identitu, která hráči utkví v paměti. Event bude obvykle probíhat klasickým výběrem z několika možností s tím, že po pár letech přijde dopad rozhodnutí v podobě dalšího eventu.

42) Takovými eventy mohou být i nové poznatky o planetě. Objevené planety totiž nejsou okamžitě probádané na 100 % a některé skutečnosti mohou vyplynout na povrch až poté, co je nový svět obydlen desítkami tisíc kolonistů. A konkrétně? Země se může otevřít a na nebohé kolonisty se vyvalí armáda podzemní civilizace, o které jsme neměli nejmenší tušení a která s námi ani v nejmenším nechce sdílet svou domovskou planetu. Jindy mohou kolonisté uvést do chodu prastaré terraformační zařízení, které ale jaksi není uzpůsobeno k výrobě pro nás vhodného prostředí, ale zcela naopak. A nebo může být objeven masivní podzemní vault a kdoví, co se stane, když ho otevřeme. Možná tam na nás čekají úžasné technologie, ale možná tam čeká něco úplně jiného... (takhle napínavě to líčí sami vývojáři)

43) Některé eventy budou moci ovlivnit říšské traity, ale dokonce i samotnou říšskou etiku.

44) Na planetách samozřejmě budou naleziště důležitých surovin. Ne všechny planety či objekty však budou obsahovat všechny suroviny, například asteroidy budou bohaté na minerály.

45) Potrava bude důležitá pro růst populace a rychlejší rozvoj. Čím vyšší přebytek potravy, tím rychlejší rozvoj.

46) Energetické kredity budou představovat vyrobenou energii a budou sloužit k zaplacení některých jednotlivých akcí, ale zároveň i k údržbe budov či lodí.

47) Chybět nebudou ani klasické daně.

48) Vzácné materiály budou všechny ty, které vykazují nějaké abnormální vlastnosti. Na screenshotech ze hry jich je pár vidět, například engoské výpary mohou zrychlit motory, ale i být napumpovány do atmosféry kolonie a uklidnit tak její obyvatelstvo. Monopolizace některých takových surovin bude představovat skvělou příležitost pro rozmach našeho galaktického impéria. 

49) Politiky a edikty nahradí zákony a rozhodnutí (laws and decisions) ze starších paradoxích her. Zásadní roli v tom, které budou přístupné, bude hrát výběr etiky a politického zřízení. Civilizace založená na pacifismu například nebude moci využívat orbitální bombardování.

50) Politiky budou obdobou zákonů, budou například regulovat migraci, povolovat či zakazovat otroctví, orbitální bombardování atp. Mezi jejich přijetím a zrušením bude muset uplynout určitý čas.

51) Ne každá přijatá politika bude nutně oblíbená. V rámci říše mohou vznikat různé frakce, které usilují o zrušení, či naopak o zavedení určité politiky.

52) Edikty budou jak planetární, tak říšské a obvykle budou něco stát, například vliv či energetické kredity. Budou mít okamžitý i dočasný efekt, konkrétně je zmiňován třeba edikt Cíl produkce, který funguje na způsob komunistických pětiletek. Edikt ale nebude moci být odvolán.

53) Ve Stellaris budou kromě galaktických i civilizace na různých stupních vývoje. Ty, které se ještě nenaučily cestovat vesmírem, se budou dělit na industriální a předindustriální. Ty se budou dále dělit do dalších kategorií (např. atomový věk, doba bronzová atp.).

54) Na objev takové civilizace lze zareagovat různými způsoby. Kromě dobytí či zotročení obyvatelstva půjde i zřídit pozorovací stanici a danou civilizaci zkoumat – jak pasivně, tak i agresivně pomocí únosů.

55) Dokonce bude možné danou civilizaci pozdvihnout – poskytnout jí své technologie a přivítat ji do galaktického společenství. Bude to určitý čas trvat, ale taková civilizace se pak ochotně stane naším protektorátem.

56) Podlejší možností bude infiltrace dané společnosti. Její vůdce můžeme pozvolna a nenápadně nahrazovat svými „lidmi“ a poté schválit anexi. Primitivové se pak bez boje podřídí svým novým vládcům a ještě si budou myslet, že tak učinili dobrovolně.

57) Primitivní civilizace by neměly být běžné, ale ani vzácné.

58) Může se stát, že některé z nich se v atomovém věku samy zničí a uvrhnou se do některého staršího vývojového období – tentokrát ovšem v rozkošných kulisách postapokalyptické pustiny.

59) Občas bude možné narazit i na neinteligentní mimozemské druhy (pre-sentient), které bude možné geneticky upravit, zrychlit jejich evoluci a udělat z nich své služebníky. Některé druhy se uplatní jako levná pracovní síla, robustnější a agresivnější druhy budeme moci přeměnit v útočné pozemní jednotky. Jiné uzpůsobíme životu v koloniích, které naše rasa obývat nemůže. To vše tím, že pro ně budeme zkoumat příslušné traity.

60) Genetickým úpravám ale budeme moci podrobit i svůj vlastní druh, samozřejmě po vyzkoumání příslušné technologie. Někdy to dokonce mohou kolonisté vzít do vlastních rukou a svůj genetický kód přeměnit sami.

61) Kolonisté občas vezmou genetické úpravy do vlastních rukou a začnou modifikovat sami sebe, aby se lépe přizpůsobili prostředí svého nového domova.

62) Genetické zásahy ale budou mít i vedlejší účinky. Kolonisté na ledové planetě se například upraví, aby lépe snášeli chlad. Zároveň to ale i zvýší jejich sílu a plodnost. Genetické úpravy mohou zajít tak daleko, že už nebude vhodné mluvit o stejné rase, ale spíše o subrase.

63) Vztahy mezi rasou a její subrasou nebudou asi zrovna optimální; nová rasa kouká na rasu starou povýšeně, zatímco rasa stará na novou s podezřením a žárlivostí. Vše může skončit válkou.

64) Dalším druhem mimozemského života, na který budeme moci narazit, budou padlá impéria. Pozůstatky mocných civilizací, které se rozpadly. Půjde o nedůvěřivé izolacionisty, kteří často budou útočit na jakoukoliv neznámou loď ve svém prostoru.

65) Padlé říše mají být pro hru zpestřením svou nepředvídatelností. Nikdo si nikdy nemůže být jistý, co zrovna chystají, zda se třeba nechystají opět vzedmout a zkusit získat svou někdejší slávu, nebo se ukáže, že jedna z našich nových kolonií je jejich svatou planetou, což je nenechá chladnými.

66) Porážka padlého impéria může poskytnout dobyvateli cenné technologie, obsazení jejich planety pak umožní používat jejich budovy. Na druhou stranu padlá impéria jsou tajemná, takže útok na ně vždy bude rizikem. Kdoví, co strašného objevila během věků, co hrozného možná skrývají, nebo co některá z nich hlídají a co bude vypuštěno na svobodu, když je porazíme...

67) Vesmírných lodí bude několik základních druhů. Kromě lodí civilních (konstrukční lodě atp.) to budou samozřejmě lodě válečné (fregaty, křížníky, bitevní lodě atd.).

68) Každá z válečných lodí bude rozdělena na určitý počet sekcí. Tyto sekce pak budou obsahovat sloty, kam budeme moci umístit moduly. Jaké, to už bude na nás. Lodě si tak budeme moci uzpůsobit přesně podle naší oblíbené taktiky. Zároveň půjde vytvářet šablony, abychom každou loď nemuseli stavět zvlášť. Designů si budeme moci uložit více, takže zároveň půjde stavět třeba křížníky pro blízký boj a raketonosné křížníky pro boj na velkou vzdálenost.

69) Stavba lodí bude něco stát a bude nutné platit i za jejich údržbu. Ta se bude odvíjet od toho, jakými moduly loď vybavíme.

70) S jistotou se ve Stellaris objeví laserové zbraně, zbraně střílející vysokorychlostní projektily, nebo-li urychlovače hmoty (mass drivers), automatické kanóny a rakety.

71) Laserové zbraně působí střední poškození, vysokorychlostní projektily a automatické kanóny dobře fungují proti štítům, ale mají nízkou penetraci pancíře. Rakety s nukleárními hlavicemi mají zase obrovský dostřel a značné poškození, ale mohou být sestřeleny. Zbraní bude ve Stellaris ovšem víc.

72) K dispozici budou i malé útočné letouny rozdělené do dvou skupin - na stíhačky a bombardéry. Zatímco stíhači budou ničit útočící letouny a přilétávající rakety, bombardéry budou cílit na větší lodě.

73) Každá loď bude mít počet zásahových bodů, které budou reprezentovat její „životy“. Výdrž budou samozřejmě zvyšovat i štíty.

74) Bitva samotná ale nebude plně pod naším vedením. Paradox Interactive nám stále svěřit boj nehodlá. Přesto bude ve Stellaris jistý posun oproti jejich starším počinům. Přímo boj sice ovládat nelze, ale každé jednotlivé lodi budeme moci nastavit její chování, tedy zda má bojovat agresivně, nebo naopak zdrženlivě atd. Rovněž bude možné nastavit chování každé flotily, zda se má okamžitě vrhnout na prvního nepřítele, kterého uvidí, nebo naopak při spozorování nepřátel utéct atd. Přímo budeme moci přikázat alespoň nouzový nadsvětelný skok, tedy naprostý ústup, který může naši flotilu zachránit, nebo jí také zasadit poslední ránu, protože krátce před skokem se nemůže flotila bránit.

75) Aliance budou mnohostranné a mnohdy s vysokým počtem členů, něco na způsob NATO. Některé možnosti tak v alianci nemohou být prováděny jen tak, třeba garance nezávislosti nebo vyhlášení války – s tím musí souhlasit celá aliance. Při nastavení válečných cílů se vyplatí nastavit atraktivní cíl i pro naše spojence, jinak se do války moc nepohrnou.

76) Pokud aliance bude šlapat skvěle a členové mít vzájemně dobré vztahy, bude se moci přeměnit ve federaci.

77) Federace nemůže být – narozdíl od aliance – ochromena neustálým vetováním ostatních členů a vede ji jeden předseda. Ten řídí její zahraniční politiku a má na starosti i společnou flotilu, kterou nejen řídí, ale i navrhuje, přičemž má k dispozici ty nejlepší technologie všech ostatních členů (každý člen má ale pořád své vlastní vojenské síly). Nicméně předsednictví rotuje mezi všemi členy, což znamená, že ten, kdo zrovna nemá předsednictví, nemůže řídit svou zahraniční politiku.

78) Podobně jako v EU IV i zde budou ostatní říše vnímat rychlou expanzi negativně a bude docházet ke vzniku koalic.

79) Z EU IV je rovněž převzat systém rivalů.

80) Každá civilizace ve Stellaris řízená počítačem bude disponovat některým typem osobnosti, který ovlivní její chování. To, proti komu a proč bude útočit, s čím bude obchodovat, o jaké zdroje bude mít zájem a jak bude hospodařit. Osobnost se bude odvíjet od říšských etik, politického zřízení a traitů. Inspirací při vytváření osobností prý byla sci-fi díla všeho druhu.

81) Padlá impéria budou mít specifickou sadu osobností, nebudou mít mix charakterů, jako ostatní, ale místo toho se fanaticky upnou na jednu etiku. Budou mít i své specifické válečné cíle (např. vyhnání z planety).

82) Charakter ale nebude dogmatem. Za určitých okolností některá civilizace může jednat v rozporu se svou osobností (třeba kvůli příliš expandujícímu sousedovi, kterým se cítí ohrožena).

83) Diplomatický systém bude velmi podobný starším paradoxím hrám. Každý subjekt na nás bude mít určitý názor odvislý od naší zahraniční politiky, etiky, přijatých politik, eventů a podobně.

84) Nebudou chybět klasické obchodní a diplomatické smlouvy, jako dohoda o neútočení, vojenský průchod, vazalizace, protektorát, garance nezávislosti, tributy aj.

85) Jak už bylo řečeno, protektorátem se stane každá civilizace, kterou pozvedneme. Pokud nás ale technologicky dožene, promění se ve vazala. Vazal jde vždy do války po boku svého pána, nemá diplomatickou svobodu a může být anektován, ale stejně jako v EU má i svůj názor na nás a míru touhy po svobodě, takže se může vzbouřit.

86) Válečná diplomacie bude jako vystřižená z EU IV. Ze seznamu se vybere válečný cíl a úspěšnými vojenskými operacemi se získává skóre, za které se při mírové smlouvě vymění určité požadavky. Opět bude hrát roli, jak je daný válečný cíl ospravedlnitelný. Novinkou ovšem je, že bránící se říše má rok na to, aby si vybrala svůj válečný cíl dle toho, jak se válka vyvíjí.

87) Správa kolonií bude na začátku zábava, ale vybírat, co zrovna teď postavit na každé z našich 50 kolonií, by bylo za chvíli otravné, takže bude otevřena možnost vytvářet si vlastní administrativní sektory řízené guvernéry.

88) Hráč bude navíc moci přímo držet jen omezený počet planet, jinak se bude muset vyrovnávat s postihy, takže se zřizování administrativních sektorů vyplatí i z tohoto pohledu. Půjde o systém inspirovaný vazalským systémem z CK II.

89) Každý sektor bude mít svou hlavní planetu, se kterou musí být spojeny další části sektoru. Každý ze sektorů půjde pojmenovat a nastavit, nač se má jeho správce soustředit. Vlastní flotily a výzkum ale mít nebudou. To vše bude plně v našich rukou.

90) Jednotliví guvernéři sice nemohou povstat, jako se to občas zachtělo vazalům v CK II, ale obyvatelstvo sektorů se bude moci postupem času názorově odchylovat od centra říše a získávat vlastní identitu. Stejně smýšeljící obyvatelstvo má pak tendence se seskupovat dohromady v určitých sektorech a tedy i frakce mají tendence vznikat v sektorech. A frakce už mohou mít své požadavky, případně vyhlásit válku za nezávislost.
Mela
Rotný
Rotný
Příspěvky: 149
Registrován: 04 srp 2014, 17:40

Re: Stellaris

Příspěvek od Mela »

díky za překlad. Bude na tohle i oficiální český překlad nebo to udělá někdo tady z fora ? Případně kdy. Hru si stáhnu nebo koupím podle toho jak bude dobrá a pokud bude čeština.
Odpovědět

Zpět na „Stellaris“