Poradna

Moderátoři: Atlantis, martas3, Vals, Phoenix

Odpovědět
Tomík
Desátník
Desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 07 bře 2018, 15:59

Re: Poradna

Příspěvek od Tomík »

Ahoj.
Vědecká loď a flotila jsou rozdílné, Flotila bojuje a má-li loď ve flotile šanci, při velkém poškození, tak takzvaně skočí do "hyperprostoru" tuším, že se to nazývá "havarijní FTL skok" a loď je po nějakou dobu nezvěstná,
Narodíl od lodí flotily se vědecká loď pokouší uniknout ihned, co se v systému objeví nepřítel a pokud je po ní zahájena palba a je těžce poškozená, přejde též do takzvaného "havarijního FTL skoku" a tuším, že má kratší čas nabíjení FTL, takže skočit zvládne rychleji než válečné lodě. Jde o čas a palebnou sílu nepřítele, občas to nestihne a je zničena.

Co se týče základen, je to trochu složitější a nepamatuji si přesné názvy.
Jde o válečný cíl při vyhlášení války. Pokud si systémy nárokuješ a vyhlásíš válku za prosazení svých nároku (nevím jestli se tak jmenuje) tak nárokované systémy pouze okupuješ a po vítěztví ve válce ti nárokované a okupované systémy připadnou.
Dalším způsobem jak získat oblast je válečný cíl "ukončení hrozby", "očištění", to základnu v oblasti zničíš a oblast je pak možné obsadit stavbou vlastní základny.
Pokud si oblast nenárokuješ, tak po výhře ve válce se okupované oblasti vrátí zpět původnímu majiteli.

Základem, či alespoň pro mě je rychlá expanze, taktizovat a snažit se vytvořit oblast s co nejmenším množství přístupových bodů. Tak aby se napřílad do mé říše dalo dostat jen třeba z 5 míst. A na těchto přístupových bodech posléze buduji citadelu s obrannými plošinami, tak aby v případě války dokázala vzdorovat nepříteli dostatečně dlouho, aby tam stihla přilétnout flotila.
Čím větší oblast obsadíš, tím větší máš příjem. pokud narazíš na jiný národ, tak si okoukni jak vypadá okolí, kudy vedou hyperlinky, a snaž se obsadit takovou oblast, aby jsi zabránil další expanzi nepřítele do tvého území.
Proto třeba má říše po začátku hry vypadá jako velká chobotnice, snažím se vytyčit své území a jakmile mám hranice dané, tak teprve pak začínám obsazovat oblasti uvnitř budoucí říše-tedy prostor mezi chapadli.

Po začátku hry stavím převážně průzkumné lodě, hned jak na ně mám a mívám tak přibližně 8 průzkumných, až poté stavím většinou 2 korvety, dle automatického návrhu. Dále se snažím s ostatními říšemi navázat přátelské vztahy - pokud to lze. A uzavřít s někým obrannou smlouvu, ale s rozmyslem a hlídám si generování vlivu (je třeba pro stavbu základen).

Ze začátku na nikoho neútočit, snažit se vytvořit si stabilní ekonomiku a pozvolna si stavět flotilu, Většinou v roce 2220 mám teprve 10 fregat, které se nehnout z domovského systému.
Důležitý je také technologický pokrok.

Rozehranou hru může vyhrát, neútoč na asimilátory, snaž se jim zabránit expandovat k tobě, ideílně obsazením přístupového bodu do tvé říše a postav tam základnu. Rychle expanduj a snaž se co nejvíce rozšířit, nijak nepřítele nedráždi, současně si stav pozvolna flotilu tak aby poměr sil nebyl příliš rozdílný a pokus se najít nějakého spojence. ;)
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 111
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Poradna

Příspěvek od tenzor »

Ahoj, díky za informace, vlastně je v nich obsažena i odpověď na otázku jestli se vyplatí budovat obranné platformy, protože mi sice přišlo, že je to dobrý nápad, ale na víc místech jsem četl, že jsou k ničemu apod. Každopádně, obrana do chvíle než přiletí flotila má smysl jen tehdy, pokud ta flotila může něco zvrátit, což zatím není můj případ.
S tou válkou to bylo tak, že jsem nic nevyhlašoval, ještě nebyla vyluštěna řeč mimozemšťanů, prostě jsem jen zadal útok a byli jsme ve válečném stavu :)
S tím obsazením přístupových bodů už mě to napadlo, pokud to dám jako absolutní prioritu (doteď jsem si myslel že je to kolonizace dalšího světa :D), tak bych mohl nepřítele odříznout od systémů s bohatými zdroji, které jsou křižovatky do dalších větví... na ten důležitý systém jsou napojeny takové rovnou dvě a kdybych přišel o jeden z nich, tak to můžu zabalit rovnou. Takže si musím pro příště pamatovat, že je nutné co nejrychleji prozkoumat co nejvíc systému a postavit tam základny, zvlášť na křižovatkách. Tak mě napadá, musím to dělat postupně nebo jde jeden systém přeskočit a stavět základnu až na dalším?
Každopádně, myslíš že válka je nepravděpodobná, pokud nebudu nijak provokovat? Nebudou ultimáta typu "dejte nám něco nebo bude válka" ? Nepřítel by mně mohl v tenhle moment snadno zničit, ty základny sice hodně vydrží, ale ani s pomocí mé flotily nevidím naději na úspěšnou obranu. Na jejich místě bych teda zaútočil... :)
Tomík
Desátník
Desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 07 bře 2018, 15:59

Re: Poradna

Příspěvek od Tomík »

Ze začátku obvykle AI neútočí, to až mají vybudovanou nějakou základnu.

Můžeš systém přeskočit a budovat až na dalším, ale pamatuj, že se cena vlivu násobí. Např: oblast hned u říše stojí 60 vlivu, oblast ob jednu bude stát 120 a ob dvě 180.
Přísun vlivu ze začátku není nijak závratný, cca 3-4 jednotky každý měsíc, takže je třeba šetřit a taktizovat.
U flotil nechávej pasivní, aby neútočili na neutrální cíle, ale pouze na nepřítele (válka) nebo agresivní živočichy. A neútoč na základny či říši byz vyhlášení války.

To jestli ti nepřítel vyhlásí válku, či nikoliv záleží na mnoha parametrech. Mimojiné na síle flotily, technologickém pokroku a na ekonomické síle.

Obranné platformy mají smysl, ale stanici je třeba stavět jako obrannou. Vydrží dost a často odradí od útoku.

Měl by tě ze začátku nechat na pokoji. ;)
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 111
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Poradna

Příspěvek od tenzor »

Co myslíš přesně základnou? Level 2 bázi, kde můžou přistávat lodě? Já jednu mám už od začátku hry a předpokládám, že tohle bude standart.
Každopádně asimilátoři opravdu nezaútočili a to ani poté, co jsem jim odřízl cesty na sever i na jih. Snažím se rozšiřovat co to jde, ale v žebříčku pořád hodně zaostávám (v koloniích i ekonomice). Teď jsem objevil další civilizaci, nějaké stromoidy, kteří jsou silně spirituální rovnostáři a taky mně nemají rádi. A taky mají lepší ekonomii a dokonce i technologie. A je jasné, že jim už cesty tak snadno neodříznu, protože to mají blíž, navíc mi hra hlásila cosi, že se rozpínám moc rychle. Tak nevím, v čem dělám chybu, kolonizovatelný svět s 80% obyvatelností jsem objevil jen jeden, další už celkem daleko s 60%, kde mně to varovalo, že mi to bude žrát hodně energie no a pak další 3 co mají 20%, to ani nemá cenu zkoušet (a dva co mají 0%, to jsem nepochopil, to budou obyvatelné až po případné teraformaci?).
Už se mi ale podařilo dost zlepšit vztahy s asimilátory, tak snad je přesvědčím k nějakému obchodu.
Na agresivní živočichy jsem už narazil, nějací krystaloidé, kteří mají 4 "flotily" a každá je silnější než můj křižník. Zkusil jsem k nim vletět a jedna z těch skupin ho rozsekala během pár chvilek na hadry.
Jestě jsem teda moc nechopil upgrady lodí.. to že se automatický design automaticky dovybaví novými technologiemi, je jasné. Ale pak bych očekával, že mi to nabídne upgrade jednotlivých. Což sice opravdu nabídne, ale ne na ten samý vylepšený typ, ale na úplně jiný - konkrétně Epee na Myrmidon, což je úplně jiný typ lodi, picket ship a sice asi bojově lepší, ale není vybavený lepším reaktorem a lepším pancířem. Takže pochybuju, že by byl pořád lepší než vylepšená Epee (a pokud ano, proč mi tedy hra nabízí Epee jako nejlepší design?). Takhle budu muset ty staré lodi sešrotovat a vyrobit nové podle vylepšeného designu.
Díky moc za rady a přikládám mapku impéria :)
Obrázek
Tomík
Desátník
Desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 07 bře 2018, 15:59

Re: Poradna

Příspěvek od Tomík »

Stáhni si ke hře češtinu, lépe se ti bude chápat. ;)

Základna: Outpost. Stavět jí jako obrannou- tedy moduly poze zbraně a případně 1x hangáry pro stíhače + obranné plošiny.

Administrativní kapacita- tvá říše je větší, než administrativa zvládá efektivně spravovat, čímž se zvyšují náklady. Způsobují to distrikty na planetách, populace.
Není třeba hned na začátku kolonizovat mnoho planet. a nestavět na planety distrikty, "55" v téhle fázi je opravdu hodně a bude tě to hodně brzdit, což si nemůžeš dovolit.
Planety kolonizuj ideálně pouze s obyvatelností 100%, méně obyvatelné planety způsobují nespokojenost obyvatel, kriminalitu a sníženou produkci.
Terraformace je nákladná a bude trvat ještě hodně dlouho než se k ní prokoušeš.

Co se týče vylepšení lodí. Lodě pokud je zaškrtlé automatické vylepšení, tak se návrh lodí automaticky vylepšuje, při každé nové technologii se tato technologie implantuje do návrhu, a ty musíš kliknout na flotilu a nechat jí podle nového návrhu modernizovat, čímž budou původní lodě vybaveny novými technologiemi. což poznáš podla žluté šipky u flotily v tabulce na pravém okraji obrazovky.

Návrh lodí si můžeš udělat i vlastní, čímž se tento návrh automaticky po vyzkoumání technologie nevylepší, ale musíš to udělat ručně, odebrat zastaralou zbraň z návrhu a nahradit jí novou.
Pro začínající hráče je vhodné nechat to na automatické návrhu a jen modernizovat flotily po vyzkoumání nové technologie.
Až tomu lépe porozumíš, můžeš si tyto návrhy vytvářet sám.

Při automatickém návrhu záleží na efektivitě vůči ceně. Pokud třeba korveta nepotřebuje lepší generátor, protože ten který aktuálně má bohatě stačí a je levnější, tak nebude nahrazen, ale v okamžiku kdy vyzkoumáš nové zbraně, pro které je zastaralý zdroj nedostačující, tak jej to automaticky nahradí, za lepší.
Záleží také na zdrojích, nekteré technologie potřebují vzácné zdroje, a pokud k tomuto zdroji nemáš přístup, tak technologii automatický návrh nepoužije, protože takovou loď poté není možné modernizovat. Řešením je získat potřebný vzácný zdroj, nebo jej nakupovat na trhu.



Červené označeno: obsadit a dál se o nepřítele nestarat a rozšířovat se na druhou stranu od něj.
Obrázek
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 111
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Poradna

Příspěvek od tenzor »

:)
Na základně nejde stavět nic, dokud se neupgraduje na stanici/loděnici, prostě level 2. Navíc někdy potřenuju trade hub, abych "těžil" obchod v soustavě.
Jinak těch modulů pro obranné plošiny je dost velké množství a moc se v nich nevyznám.

Pokud je o administrativní kapacitu, teď to mám 65/55 a nevím, co s tím, dělat, rozšiřovat se prostě musím, pokud chci zabrat důležité uzly. Ten co jsi mi označil už jsem samozřejmě včera zabral jako prioritu (dokonce jsem přeskočil dva systémy, protože nepřítel se přiblížil a já začal panikařit a raději jsem obětoval hafo vlivu). Ale vyskytly se i jiné potíže.
Nejsem si jistý, jak je to se sektory, měl jsem za to, že se dělají automaticky. Kolonizovat planety musím, protože na domovské mám overcrowding (nemluvě o tom, že ostatní kolonizují rychleji a nevypadá to, že by jim to škodilo). Planety se 100% obyvatelnosti prostě nejsou a to už jsem prozkoumal snad 100 soustav. Teď jsem objevil jednu velkou planetu s 80%, tak jsem za ni hodně rád. Jinak ta administrativní zátěž se zvyšuje s každou postavenou základnou.
Možná zkusit zvýšit administrativní kapacitu přes budovy a tradice?

Ohledně té efektivity lodí oproti ceně, to chápu, ale proč mi to potom nabízí upgrade "nejlepšího" designu na třídu lodí z mého vlastního návrhu, kde logicky nemám žádné lepší technologie, jen reactor booster navíc + je to upravené tak, aby to bylo třeba rychlejší a s větší palebnou silou, to trochu nedává smysl.

No a jak jsem mluvil o těch potížích.. v té slibné oblasti na jihu, kde jsem měl tu vědeckou loď, se objevilo nějaké další impérium, zase stromoidi, ale tentokrát nějaká otrokářská diktatura a samozřejmě taky mě nemají rádi. Zrovna postavili základnu v soustavě, kde byla má vědecká loď a tu mi vyhodili (načež trvalo rok a půl než se mi zjevila na jedné soustavě) a když se mi podařilo dostat zpět, tak ten uzel, u kterého předtím loď byla, stromoidi obsadili, čímž odřízli mou vědeckou loď, která mezitím popoplula z uzlu na východ. Takže se vydala na dlouhou pouť vesmírem, kde zažila mnohá dobrodružství a setkala se s mimozemšťany kteří mi pomohli s výzkumem za energii, ale je jasné, že velký prostor za tím uzlem už nikdy neobsadím.
No a co je ještě horší, na jihozápadě jsem objevil dvě sousední soustavy a v každé asi 10 flotil o síle 8-10k (takže skoro 100k v každé soustavě) včetně obřích, asi bitevních lodí, které mají samy o sobě sílu 8k. Tak nevím jestli se mám snažit o vyluštění komunikace s nimi, protože si nedokážu představit, že bych se jim mohl jakkoliv postavit, až mi napíšou své požadavky :)
I když, pokud by mně chtěli jen vazalizovat.. jde to v Stellaris? V Crusader Kings II jsem takhle za srbské království pěkně vyrostl v rámci Byzantské říše :)
WhiteHorse
Nadpraporčík
Nadpraporčík
Příspěvky: 578
Registrován: 13 kvě 2014, 21:01

Re: Poradna

Příspěvek od WhiteHorse »

Pokud je o administrativní kapacitu, teď to mám 65/55 a nevím, co s tím, dělat, rozšiřovat se prostě musím, pokud chci zabrat důležité uzly.
V zásadě máš dvě možnosti.

Buď se na administrativní kapacitu vykašli s tím, že ti výrazně porostou náklady na údržbu flotil a platy vůdců (tedy i vědců), nebo na každé planetě postav budovu "Administrativní úřady" (jak se to jmenuje anglicky si nepamatuji, vypadá trochu jako dva mrakodrapy vedle sebe), která administrativní kapacitu významně zvyšuje. Když ji postavíš na každé planetě (a nemusíš jen jednu), nebudeš mít s administrativní kapacitou problém. Dá se upgradovat a tím kapacitu dále zvýšíš. Není to pochopitelně zadarmo.

Kromě toho administrativní kapacitu zvyšují některé technologie a jedna občanská nauka (nějaké civic tentonoc), ale na to nespoléhej. Stavěj ty úřady, v základní verzi se za něplatí údržba jen nějaké spotřební zboží, pozdější chce exotický plyn a pod.

Při rozšiřování stavěj co nejméně astrobází, ale updatuj je na nejvyšší úroveň a vybav je veškerou palebnou silou, na kterou dosáhneš. Já jich obvykle mívám tak sedm a když se na mě přihrnou emzáci, je jim z toho do pláče.

Lodě si stav podle sebe a podle technlogií, které máš k dispozici. Můžeš stavět univerzální lodě, kde zkombinuješ zbraně dalekého dosahu se zbraněmi na blízký kontakt (například jaderné střely a kanóny), nebo si postav část lodí na dálku a část na blízko (to se mi moc neosvědčilo). Každopádně jakmile se ti objeví jakákoliv technologie na vylepšení zbraní, na nic nečekej a ihned ji zkoumej.

Jak je to se sektory: to je takový relikt minulosti, kdy jsi musel sektory používat právě proto, abys nepřekročil administrativní kapacitu. Jenže to je minulost a nyní slouží sektory k tomu, abys jim svěřil planety a ony se o ně automaticky staraly. Ani to se mi moc neosvědčilo a raději to ovládám sám. Sektory nemusíš používat a niijak ti to neuškodí. Mívám polovinu planet mimo, protože jsem líný se s nimi mrcasit.

Jakmile máš možnost, zkoumej technologii portálu a pak je postav na klíčových místech své říše. Portálem se dostaneš z jednoho bodu ke druhému raz dva, zatímco po hyperlinekách to je raz padesát sedm... :-)

Zpočátku budeš slabší, než některé říše, ale jakmile získáš technologie a zdokonalíš zbraně, každý si rozmyslí na tebe zaútočit.

Jednu technologii vždycky vynechávám - umělá inteligence pro zbraně. Jakmile ji získáš, po čase se umělá inteligence vzbouří a sebere ti vytuněné astrobáze. Nemáš tolik flotil, abys byl u každé a hra ti je bez varování sprostě ukradně. Proto umělou inteligenci nebrat.

A také nelezu do federací, protože je to banda pitomců a není s nimi rozumná řeč. :-)
Tomík
Desátník
Desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 07 bře 2018, 15:59

Re: Poradna

Příspěvek od Tomík »

Jak jsem psal, na přístupových bodech obrannou stanici (základnu), základny s obchodními stanicemi stav uvnitř tvé říše, každá obchodní stanice přidá rozsah sběru +1. takže základna bez obchodní stanice sbírá hodnotu jen ze systému v kterém stojí, s jednou obchodní stanici sbírá hodnotu z okolních systému, (které jsou přímo napojené hyperlinkou na systém kde je základna) a základna s 2 obchodními stanicemi sbírá hodnotu ze systémů na vzdálenost 2 hyperlinek. To znamená, že nemusíš stavět základnu v každém systému, kde se obchodní hodnota vyskytuje. ale stačí vybrat jedno místo, (takzvaně ve středu), nesbírat za každou cenu hned všechnu obchodní hodnotu, ale počkat si, až budeš moct základnu rozšířit a hodnotu v okolí do té doby oželet, ze začátku máš kapacitu jen na 4 základny a každá další ti zvyšuje náklady.

Co se týče modulů pro obrannou tak si stačí přečíst co dělají. Je-li to obranná plošina, nepotřebuješ tam obchodní stanici, ale Gun hub, Missile hub, v podpůrných modulech je to na začátku víceméně jasné, stejně to budeš postupem času předělávat, až přijdou technologie.

V tvém případě je základ na každé planetě hned jak je to možné postavit administrativu, která ti zvýší administrativní kapacitu.
Rozšiřovat ano, ale je třeba najít rovnováhu, tak aby jsi se mohl rozšiřovat, buď si administrativní kapacitu vyplýtváš na kolonizaci planet a nebo na velikost říše.

Vem si já třeba hraju za Spiritualistické fanatické pacifisty, s tím že začínám na planetě Gaia (všechny ostatní planety tak mají pro mě obyvatelnost 0%) a světů Gaya je v celé galaxii tak 10. Zároveň národ za něž hraji má pomalý růst. (všichni už maji 10 plně obydlených planet a já mám na jedné teprve 40 populací..ostatně trvá jim skoro 600 let, než tu první planetu zcela obydlí - cca 125 populací)
Dlouho tak žiji na jedné planetě, pokud nemám štěstí a nenajdu nějakou další. Kolonizuji až pak když mám štěstí a anomálie "předchůdci" vedou k jejich domovské planetě, která je vcelku- (občas taky ne) či v rámci anomálií najdu reliktní svět. Většinou ale mívám kolem roku 2450 tak 5 planet.

To co ti mohu poradit je prostě nekolonizovat ostatní planety, zkoumat anomálie, které ti ve většině případů v tvé říši poskytnou nový neobjevený systém s planetou Gaya, která má vždy 100% obyvatelnost.

Přes tradice administrativní kapacitu nezvětšíš tuším, to jen přes administrativní budovu na planetách a posléze přes výzkum.


Úplně nechápu co máš na mysli s tím vylepšováním lidí. Tak to napíšu znova.
Máš automatický návrh. Ten je základní a do tohoto návrhu se automaticky začleňují nové technologie, Je-li návrh lodi vybaven novou technologií, tak se ti vedle flotili objeví šipka, jenž ti signalizuje, že můžeš flotilu modernizovat podle aktuálního návrhu.
Všechny lodě, které máš od začátku hry jsou podle tohoto návrhu.

Můžeš si také vytvořit vlastní návrh lodi, v takovém případě je automatický návrh vypnut (nemohou běžet součastně) a tyto návrhy se automaticky nevylepšují, musíš je nastavit ručně sám.

Každý návrh má své vlastní jméno.
Například
Automatický návrh. Bitevní loď třídy Endeavor.
V tomto přrípadě je návrh lodi pojmenován Endeavor a u každé bitevní lodi ve flotile postavené podle tohoto návrhu uvidíš, že je to loď třídy Endeavor.
A tento návrh se bude s každou technologií sám aktualizovat.

Pokud ale vytvoříš vlastní návrh bitevní lodi a pojmenuješ jej například "Destiny", Tak se automatický návrh vypne, třída "Endeavor" již tak nebude automaticky vylepšována a bude zastarávat.
Ale tím, že vytvoříš nový návrh, se tvé lodě nezmění, pořád budou vyrobené podle původní třídy. Což uvidíš, že třída lodí ve flotile je stále "Endeavor", musíš vlézt do okna (nevím jak se jmenuje) správa flotil či tak nějak- v tabulce pod návrhy- kliknout na flotilu, posléze na loď ve flotile a modernizovat jí na novou třídu "Destiny"
(Pokud opět zapneš automatický návrh, tak všechny tvé návrhy, které jsi vytvořil se smažou, ale lodě vytvořené podle těchto návrhů zůstanou a musíš je opět modernizovat na aktuální třídu)

Pokud máš korvetu podle automatické návrhu jejíž jméno je "Epee" a ty tento návrh smažeš a uděláš si svůj vlastní například "Revenge", tak tyto lodě mají stále původní třídu "Epee" a musíš tyto lodě modernizovat na "Revenge" jinak budou zastaralé, neboť nebude existovat žádný návrh, podle nějž by mohli tyto lodě být modernizovány.



Kromě říší, které začínají od začátku současně s tebou, se v galaxii nacházejí i takzvané padlé říše. Jsou to říše, které ovládali galaxii dávno před tebou, a jejich společnost upadla. Jsou pasivní nijak se nerozšiřují, ale jsou nebezpečné, pokud je rozlobíš, například tím, že kolonizuješ světy, jenž považují za svaté, či rozšířuješ území v jejich blízkosti (společná hranice) jsou na vyspělé technologické úrovní a rozlobit je není nic dobrého. Poté se v galaxii nachází "piráti" ti na tě útočí hned jak vletíš do jejich systému. Jednou za čas tě kontaktují a požadují výpalné, pokud jej zaplatíš, nechají tě být, pokud ne, napadnou tě. Mají velké flotily a v začátcích jim nemůžeš konkurovat, a je tak lepší to výpalné zaplatit.

Komunikaci s cizími rasami luští, neboť vyluštíš-li jí dříve než oni, získáš za to kolem 60 vlivu a ten potřebuješ na rozšiřování.
Je možné, že se tě budou snažit vazalizovat, či požadovat poplatek.
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 111
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Poradna

Příspěvek od tenzor »

Díky za další rady.

Pokud jde o lodi, opravdu chápu všechno co píšeš. Akorát se snažím vysvětlit, že ten upgrade mi funguje jinak a to dost nesmyslně:)

Příklad - tohle mi to napíše když kliknu na Upgrade:
Epee-Class upgrading to Myrmidon II-class
Epee+-Class upgrading to Myrmidon II-class
Oracle-Class upgrading to Myrmidon II-class

Přitom:
1. Epee-class je Auto design, který se vylepšuje automaticky, ostatní jsou moje designy. Takže bych čekal "Epee-Class upgrading to Epee-class", případně "Epee+-Class upgrading to Epee-class" atd.
2. Myrmidon II jak už jsem psal není Auto design, vytvořil jsem ho sám, takže když je podle auto-designu horší, nedává smysl, aby se na něj upgradovalo. Navíc je opravdu horší, automaticky updatované Epee už má iontové motory a modrý laser, což Myrmidon II nemá.
3. Navíc, Myrmidon je Picket ship, Epee je interceptor. Oracle je Missile boat. Takže tu nejde o žádný upgrade, ale o nahrazení lodi jiným druhem lodi.
4. No a jako třešnička na dortu, Myrmidon II je už zastaralý, nejmodernější je Myrmidon III (má iontové motory a modrý laser místo červeného).
Takže mi to chce "upgradovat" lodi postavené podle Auto designu na loď jiného druhu, mého designu, která je navíc horší a existuje velice podobná loď, která je naopak lepší. Jestli to není bug, nebo spíše více bugů v jednom, tak už nevím :)

"Můžeš si také vytvořit vlastní návrh lodi, v takovém případě je automatický návrh vypnut (nemohou běžet součastně) a tyto návrhy se automaticky nevylepšují, musíš je nastavit ručně sám." - Tohle právě není pravda, Auto design se vylepšuje automaticky dál, pokud je zapnutý Auto-upgrade a pokud ho needituju a nepřejmenuju. Vypnutí automatických designů obecně mi jen umožňuje navrhovat vlastní lodě, jinak by mě to vůbec nepustilo k editaci.
Na obrázku je třída Epee, vytvořená auto-designem a automaticky updatovaná na nové technologie :)
Obrázek
Tomík
Desátník
Desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 07 bře 2018, 15:59

Re: Poradna

Příspěvek od Tomík »

Hmm. Měl jsem dojem, že se automatický návrh nevylepšuje, pokud je vypnut. Nicméně na mou omluvu, už dlouho automatický návrh mažu hned na začátku hry a dělám si své. Takže bylo čerpáno z daleké paměti. ;)

Podle mě tam děláš nějakou neplechu, ale nemohu přijít na to jakou. Jestli máš možnost, nahraj z toho video a hoď jej na YT, neb takhle z popisu nerozumím.
ath
Desátník
Desátník
Příspěvky: 34
Registrován: 15 čer 2017, 20:41

Re: Poradna

Příspěvek od ath »

Smazat všechyn návrhy a udělej si jeden, bohatě to na začátek stačí + autoupgrade.
Podle mě i strašně brzo kolnizuješ třetí planetu, bere ti to růst z těch ostatích, zvyšuje náklady na výzkum atd.. Z vlastní zkušenosti vím, že je lepši nepřekračovat admin. kapacitu hlavně kvůli výzkumu, developovat hlavní planetu co to jde. Já osbně sazím na pomaljší začátek, rychlý výzkum, velkou prioritu na průzkum.
Tři konstrukční lodě? Jedna bohatě stačí.
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 111
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Poradna

Příspěvek od tenzor »

Jeden návrh? Ale jaký? :) Jen Corvette mají 3 různé sekce, které z nich dělají interceptor, picket ship nebo misile boat, lišící se svou možnou výzbrojí. Ze začátku jsem udělal jednu třídu ke každému tomuhle typu, ale teď jsem přidal další, protože je třeba výhodnější mít loď se dvěma modrými lasery a víc pancíři apod. U obranných plošin je snad 8 různých sekcí a dají se na ni použít dvě, takže 64 podtypů. I kdybych byl schopný najít nejlepší kombinaci, nevěřím, že bude vždy nejlepší proti jakémukoli nepříteli.
Jedna konstrukční loď bohužel nestačí, přesouvají se strašně pomalu, takže kdybych nepostavil druhou a třetí, tak jsem v jednu chvíli nestihl zablokovat důležité uzly a pak bych neměl moc šancí (fakt bych je nestavěl jen tak z legrace, když jsem měl velký nedostatek slitin :)). Je fakt, že teď už asi jednu nechám sešrotovat, stejně jako vědecké, které za chvíli nebudou mít co objevovat.
Kolonizoval jsem dokonce 4. planetu (ta je aspoň 80% a velká), takže administrativní zátěž jsem dotáhl na 77/55. Musel jsem obsadit všechny důležité uzly, už tak mi mí drazí jižní otrokářští sousedé vyfoukli velké množství soustav. Teď s tím můžu v klidu něco dělat (aspoň pokud ubráním své impérium, otrokáři mi vyhlásili rivalitu a claim na jeden uzel, zajímavé je, že ani ne sousedící s jejich územím). Podle Stellaris Wiki je penalty 0.4% za bod navíc na technologie, 0.6% na tradice a 1% na edikty. Takže nic tak strašného, speciální projekty mi brzdí vědecký výzkum o dost víc. Navíc prý jeden byrokrat znamená +10 bodů k administrativní kapacitě, takže snad to nebude velký problém srovnat.
Ty ohromné flotily nebyly z padlé říše, ale žoldáci/piráti (a jejich síla je "jen" 70k, takže jen asi 50x víc než mám já). Špatná zpráva je, že mi vyhrožovali drancováním, dobrá zase ta, že poplatek byl velice mírný. A druhá dobrá zpráva je, že zablokovali druhý možný přístup mých jižních rivalů k mým systémům. Když jsem ale pirátům navrhl, aby u nich rabovali, tak napsali, že jsou po nájezdu a že musí nějakou dobu obnovovat svou sílu (a proto mi vyhrožovali nájezdem, to dává logiku :D).
Tomík
Desátník
Desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 07 bře 2018, 15:59

Re: Poradna

Příspěvek od Tomík »

Není třeba mít od každé varianty korvety 1 návrh.
Třeba já do korvet vůbec nezasahuji. nechávám je být, Do Torpédoborců také ne. Návrh vyprázdním a nechám doplnit automaticky. stejně jich ve flotile je jen pár, aby na sebe lákali první výstřeli - jsou levné a staví se rychle.
Dělím až pak:
Křižníky na defenzivní-držící se u velkých lodí a raketové.
Bitevní lodě na hangárové-stíhače a bitevní.
Titáni stejní, ale každý s jiným posílením pro flotilu.
Počet je pak 10 korvet, 8 torpédoborců, 2x4 křižníků, 2x10 bitevních lodí a 2x1 titánů
Co se plošin týče, tak dělám 3 druhy-čistě raketové, protiletecké/dělové a poslední dle automatického návrhu.


Protože ty jsi zaplatil, ale někdo jiný ne a vyslali flotilu....vždy operují jen s jednou flotilou a zbytek hlídá systémy. Když jsou tedy na "lovu" tak ti odmítnou, musíš počkat, až se jim flotila vrátí.

Jinako nemusíš hledat na wiki, stačí myšítkem najet na administatrativní kapacitu a vyskočí ti tabulka, kde uvidíš jak moc velký postih máš
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 111
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Poradna

Příspěvek od tenzor »

Tak jednak mě to baví, navrhovat různé typy lodí a další věc je, že když mám u laseru technologii II a u mass diveru pořád I a to samé u armor, technologie II a štíty jen I, tak není úplně dobré, že se automaticky návrh drží původního schématu a má tam jen jeden laser a dva divery a jeden armor oproti dvěma štítům - tam je celkem jasné, že když to dám naopak, loď bude silnější.
Ta missile ship taky není špatný koncept, teď brzo vynaleznu lepší střely s jadernou hlavicí a byla by škoda tu technologii nevyužít.
Samozřejmě se to ukáže až v nějaké pořádné bitvě, který koncept byl dobrý a který míň. Mimochodem, jde vyprovokovat rivala k válce, třeba přes Insult?
K bitevním lodím mám zatím asi hodně daleko. Jediný křižník jsem získal opravou z jednoho reliktu dávné civilizace, stavím jen korvety a obranné plošiny.

Jinak ta administrativní zátěž (díky za tip ohledně tech postihů) jde zlikvidovat hodně jednoduše a rychle, jednu planetu jsem si nastavil jako byrokratické centrum, přibyli tam dva byrokraté a zjevně nějak produkují další body, protože během jediného roku jsem se dostal na 81/77. Takže znovu stavím základny a ty 3 konstrukční lodi mají hafo práce to stíhat (občas se také objeví speciální projekt, který je potřebuje) :)
Odpovědět

Zpět na „Stellaris“