Jednotky

Svět se změnil. Mnoho sil již není. Mnoho věcí skončilo. Přítomnost bohů je zastřená... země se neuzdravuje tak rychle, jako kdysi. Elfové, strážci světa, slábnou. Trpaslíci bojují mezi sebou.

"Vždycky jsem nenáviděl post apokalyptické příběhy. A teď jsem v jednom z nich..."

Moderátoři: Dekl, Minreth, Vals

Zamčeno
Uživatelský avatar
Minreth
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3566
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Jednotky

Příspěvek od Minreth » 02 zář 2015, 22:24

Obecné jednotky

Pěšáci
Obyčejná pěchota. Nikterak dobře trénovaná se směskou zbraní. Nejčastěji jsou k vidění kopí a meče, sem tam štít a brnění. Umí držet linii, ale pod přímou palbou a nájezdem těžkého jezdectva kolísají.

Střelci
Různí lučištníci doplnění skupinami lovců. Dokáží nepřítele zasypat spoustou střeliva, avšak salvy jim moc nejdou. Chybí dotáhnutý výcvik. Mají mizernou výstroj a jediné, co mají pořádné, je jejich luk.

Lehká jízda
Průzkumníci na koních. Vhodní pro průzkum, přepady a léčky. V přímém boji dlouho nevydrží. Vyzbrojeni jsou většinou kratším kopím či mečem se štítem.

Kostliví válečníci
Verbují pouze nemrtví
Kdysi válečníci nyní slouží novým pánům i po smrti. Jsou těžko zranitelní bodnutím či seknutím, ale skvěle se drtí na prach, spalují či vymítají kněžskou magií. Jsou to levné jednotky.
Tato jednotka je nemrtvá! Její morálka je konstantně XXX!

Kostliví lučištníci
Verbují pouze nemrtví
Kdysi lovci v armádách nyní slouží novým pánům i po smrti. Jsou těžko zranitelní bodnutím či seknutím, ale skvěle se drtí na prach, spalují či vymítají kněžskou magií. Jejich lukostřelba je nepřesná, ale jsou levní.
Tato jednotka je nemrtvá! Její morálka je konstantně XXX!

Speciální jednotky

Těžká jízda - TJ
Může verbovat Lormanwe a Hornozemská aliance
Výkvět hetharijského bojiště. Zakuti v železe, jedouce na koni, jsou drtivou vlnou na bojišti, která smete dost vojáků před sebou. Těžko najdete lépe cvičené a vyzbrojené vojáky. Však to také něco stojí.

Těžká pěchota - TP
Terenijští kopiníci
Může verbovat král, Strážci hvozdu a Lormanwenské knížectví.
Terenijští kopiníci jsou jádrem armády Terenie. Nosí velké štíty a středně dlouhá kopí. Brnění mají kroužkové. Jejich sevřené řady zničí i těžkou jízdu a málokdo se dostane přes hradbu kopí a štítů. To je však vykoupeno nižší mobilitou a vyšší cenou.
Andělská stráž
Může verbovat pouze Hornozemská aliance
Klasická pěchota s erbovními štíty, meči, či bitevními kladivy. Jsou neústupní a jen tak něčeho se nezaleknou.
Elfí šermíři
Mohou verbovat elfové.
Mobilní a přesto skvěle obrněná těžká elfí pěchota se hodí do každé armády. Vyniká především v boji v lese.

Šeré pláště - ŠP
Může verbovat pouze frakce Šeré pláště
Elitní jednotka Terenie. Šeré pláště jsou tvořeny bojovými mágy s jedenapůlručními meči. Jsou vycvičení v umění tichého pohybu, často používáni jako rozvědka a průzkumníci. Jsou zkušení a oddaní své vlasti. To oni ji chrání před nepřáteli zvenčí i zevnitř, to oni udržují rovnováhu. V boji se rozdělují na několik podtypů:
Osiarnae (Válečníci) (pouze 1 jednotka ve hře)
Jsou bojovníci s jedenapůlručními meči. Většinou mají kroužkové či plátové zbroje v barvě stříbra (ne však tohoto kovu), přes ně mají typické šedé pláště s kapucemi. Dokáží slušně držet linii a na bojišti udělat paseku. Ovšem nejsou tak efektivní jako zbytek těžké pěchoty.
Nendunae (Stíny)
Schopni používat maskovací kouzla jsou nejlepšími špehy a zabijáky. Kvůli nim dosud nebyl v království žádný král dosud zavražděn. Nosí typické jedenapůlruční meče, avšak vyjma prosté kožené zbroje jsou neobrněni. Spoléhají na svůj výcvik, který je spolu s kouzly spolehlivě skryje. Jejich sílou je moment překvapení. V souboji mečů jednotlivec vyhraje, v bitvě však díky malé zbroji velitel těmito jednotkami jen plýtvá...
(Kouzla: Magické střely, Magické znehybňovací pasti, Samoskrytí)
Melvédirnae (Mágové)
Nenosí zbroj. Jsou jen průměrnými šermíři. Za to skvěle ovládají svoji magii. Na bojiště dokáží povolat různé magické střely či blesky. Oproti mágům z univerzity je sice jejich soubor kouzel malý, to však vynahrazuje šeroplášťský výcvik umožňující jim se včas stáhnout (oproti obtloustlým mágům z univerzity). Když dojde na nejhorší, stále mají své meče a bojovat budou, i když beze zbroje proti obrněné jednotce prohrají... časem.
(Kouzla: Magické střely, Magické znehybňovací pasti, Magická bouře, Prorážení magických štítů)

Elfí hraničáři
Verbují pouze elfové
Skvělí elfí lučištníci, mistři skrývání a boje v lesích, ve kterých jsou neporazitelní. Mimo ně však dokáží uplatnit jen svoji schopnost přesné střelby ze svých dlouhých luků na velké vzdálenosti, která však sama o sobě je smrtonosnou zbraní. Mimoto dokáží bojovat i jedenapůlručními šavlemi, je-li to třeba, ale mimo les s nimi žádné zázraky neudělají. Mají dobré znalosti terénu, a tak mohou sloužit i jako průzkumníci a lovci.

Klerici - Kl
Jezdkyně Svitu
Může verbovat pouze Církev Svitu
Bojovnice jedoucí na bílých ořích za zpěvu písní, bodajíce do nepřátel bělostnými kopími - pohled hodný bohyně. Tyto jezdkyně jsou dobře cvičené a v boji velmi vytrvalé. Poslouží i jako léčitelky. V přímém střetu však pravděpodobně zvítězí těžká jízda. Aspoň jsou krásnější, v té své lehčí zbroji.
(Kouzla: Léčení)
Dláteničtí knězí
Prozatím není možno verbovat.
Mistři dláta. Nejsou to válečníci, starají se o obřady a ochranná kouzla. Když už do boje, tak s lehkým brněním a obouručním dlátem.
(Kouzla: Vymítání nemrtvých a dalších bytostí zla, Fanatismus na jeden oddíl - bojuje až do konce, avšak částečná ztráta kontroly nad oddílem)
Druidi
Mohou verbovat pouze Strážci Hvozdu
Mistři lesa a jeho rovnováhy. V zelenobílých róbách oděni, s magickými holemi chrání lesy a hvozdy.
(Kouzla: Léčení, Zakořenění (na oddíl), Větrná smršt)
Černí nekromanti
Mohou verbovat pouze Nemrtví
Mistři temné magie, povolávání mrtvol a jejich řízení. Jsou to schopní protivníci mágů. Většina z nich je stále živá. Nekromancie je ve všech zemích světa trestná.
(Kouzla: Oživování padlých (snižování ztrát v boji), Magické střelivo)
Bílí nekromanti
Mohou verbovat pouze Bílí nekromanti
Jsou strážci Řádu, starají se o řádné umírání, slouží Rezdren (Smrti). Úzce spolupracují s Šerými plášti. Často se skrývají a donedávna nebyli vůbec veřejně známi.
(Kouzla: Pokoj (Ničení nemrtvých), Magické střelivo)

Mágové
Prozatím není možno verbovat.
Se špičatými klobouky, kápěmi, róbami rozličných barev, brblajíce svá kouzla - to jsou mágové. Dokáží sesílat rozličná kouzla ať už ničivá (ohnivé koule, bleskové bouře, blizzardy), tak třeba i přeměny (nepřátelský oddíl zčásti bečí) či iluze (část průzkumníků se stane nedokonale neviditelná). Služby univerzity však něco stojí... poboření brány je také vyčerpá...
(Kouzla: Ohnivé a ledové střely, Boření hradby/brány, Hromadná přeměna oddílu na ovci, Dokonalá iluze skrytosti, Ohnivá/ledová hradba, Blizzard, Magický štít - pro jeden oddíl)

Lichové
Verbují pouze nemrtví, pouze ve městech.
Ti z nekromantů, kteří propadli naprosto svému učení a stali se dostatečně zkušenými podstoupili proces znemrtvení a stali se z nich unikátní nemrtví mágové-kostlivci - lichové. Jsou velmi zkušení v magickém boji, ale pohroma pro ně nastává, když se nepřítel dostane až k nim. Jejich ledové střely se zcela vyrovnají a někdy i předčí střelivo ostatních čarodějů.
(Kouzla: zamrznutí (oddílu), mražené kosti (na oddíl, zlepšuje výzbroj), oživování mrtvol, magické obrany)
Tato jednotka je nemrtvá! Její morálka je konstantně XXXX!

Trpasličí regiment
Verbují pouze trpaslíci
Trpaslíci ozbrojeni sekerami, chráněni někdy štíty či kopími, v dobrém brnění, se dokáží utkat s těžkou jízdou na rovném poli a zvítězit. V bitvě jsou schopni překonat téměř cokoli, včetně císařské pěchoty. Ale od doby volby krále v Trpasličím království je jich v Hetharii jen velmi málo...

Gnomští ostrostřelci
Verbují pouze gnomové
Vyzbrojeni moderními puškami dokáží soustavnou palbou zlikvidovat mnoho věcí. V boji nablízko jsou však zcela nepoužitelní, mírou díky výzbroji, mírou díky fyzickým vlastnostem gnomů.

Rytíři smrti
Verbují pouze nemrtví
Mistři nekromancie i boje. Je to smrtonosná jízda, která jede krajem a šíří smrt. Vyznají se i v oživování padlých. Z kostlivých koní jde strach, který jde s těmito válečníky temnoty.
(Kouzla: oživování mrtvol, děs)
Tato jednotka je nemrtvá! Její morálka je konstantně XXXX!

Kód: Vybrat vše

Jednotka             - Cena   - Žold
Pěšáci               - 40 st  - 30 st
Střelci              - 60 st  - 30 st
Lehká jízda          - 40 st  - 30 st
Těžká jízda (TJ)     - 130 st - 60 st
Těžká pěchota (TP)   - 110 st - 50 st
Trpasličí regiment   - 120 st - 60 st
Gnomští ostrostřelci - 100 st - 50 st
Šeré pláště (ŠP)     - 120 st - 50 st
Elfí hraničáři       - 120 st - 50 st
Klerici (Kl)         - 100 st - 50 st
Mágové               - 140 st - 60 st
Lichové              - 130 st - 60 st
Kostliví válečníci   - 40  st!- 20 st
Kostliví lučištníci  - 60  st!- 20 st
Rytíři smrti         - 140 st - 60 st
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Zamčeno

Zpět na „Hetharia 5 - Na sklonku dějin“