Jajjun.com

Diskusní fórum věnováno historii, hrám od Paradoxu a mnoha dalším zajímavostem.
Právě je 26 úno 2018, 04:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 pro 2017, 21:48 
Četař
Četař
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2017, 17:28
Příspěvky: 56
Zdar všetkým nováčikom. Kto chce hrať a nevie, čítajte ďalej. Vyskúšam byť čo najstručnejší a ukážem čo a ako robiť aby ste rozbehli začiatok hry za akúkoľvek krajinu. Verím, že Vám to postačí na pochopenie ako funguje táto hra.
Hrať budem na verzii hry s obomi DLC - Oak v1.4.0 (9b1f) počeštené jajunovskou češtinou. V hranatých zátvorkách sú moje vysvetlenia a poznámky, kľudne ich vynechajte. Časom sa tieto informácie dozviete sami.

K hre toľko, že si treba uvedomiť čo znamená grand stratégia. Laicky povedané hráme stratégiu na tej najvyššej možnej úrovni. Žiadne stavanie kasární a vežičiek, ťaženie surovín zo zlatej žily a presúvanie jednotiek hrdinov v reálnom čase. V HoI očakávajte riadenie úplne celého štátu z pozície najvyššieho šéfa. Čiže jeho ekonomickú, vojenskú a diplomatickú silu, výskum a suverénne územie. Boj prebieha cez divízie, letecké perute a námorné flotily. Všetko cez klikanie a tabuľky na obrovskej mape sveta. Čo ovplyvňuje čo a ako to zmeniť záleží od množstva vecí a niekedy aj malý detail rozhodne. Ak však pochopíte základy, hraním sa naučíte čeliť čomukoľvek a prípadne sa môžete opýtať.

Návod - Prvé pustenie hry


Bojový manuál - Letectvo


Otázky & Odpovede:
Detailne vysvetlené to nájdete niekde v príspevkoch nižšie. Vďaka všetkým, ktorý pomohli.
1. Píše mi to, že novou civilní továrnu staví 9 továren, ale jde to strašlivě pomalu. Je to normální?
1. Áno je. civilná továreň je totiž druhý "najdrahší" objekt v zozname stavby. Aj pri plne rozvinutej infraštruktúre, dobrých focusoch a 15 aktívnych továrňach to trvá aspoň mesiac a pol.

2. Co se stane, když dovážím hodně, a továren na zpracování neni dost? Tak víc prostě nedovezu?
2. 1 civilná továreň=8kusov jednej suroviny. Môžeš všetky voľné civilné továrne prideliť k dovoze surovín. Zamrazíš si ale stavbu, opravy atď.

3. Jaké jsou ideální složení základních divizí (dejme tomu pěších, tankových, motorizovanych, mechanizovanych a horskych)?
3. Nie sú ideálne. Ideálne sú tie, ktoré práve tebe v danej situácií najviac vyhovujú. Nemôžeš mať aj rýchlu, aj silnú divíziu. Aj krátko sa cvičiacu, aj lacnú ale silnú divíziu. Musíš zistiť čo je pre teba a tvoj štát v danej situácií a hre lepšie.

4. Mám k sobě přiřazovat výkonově stejné lodě (např DD ze stejnych let) nebo je můžu házet miš-maš a vzájemně se nedegradujou?
4. Môžeš, nemalo by to mať efekt na celkovú silu flotily. V bitke sa porovnáva loď s loďou, slabšia ide ku dnu alebo ustúpi z bitky. Silnejšia (ak je bojaschopná) bude bojovať s novým cieľom. Môžeš dokonca vidieť, ktorá loď s ktorou práve bojuje.

5. Čo sú úžiny, prieplavy a vodné kanály a ako ich využiť?
5. Sú to úseky na mory, ktorými môže preplaviť flotilu či obchodné konvoje len majiteľ územia (prípadne spojenci), ku ktorému je daný kanál priradený. Informácia o tom, kto čo môže preplaviť, sa objaví po navedení kurzora myšky na príslušnú ikonku prieplavu. Viď. Gibraltár, Suez, Kiel atď.

6. S CV se bojuje jak? Mám ji postavit kousek od bojujících lodí a jen vysílat letky do oblasti? Nebo mám s lodí připlout přímo do oblasti bitvy a nechat ji se zapojit?
6. Lietadlové lode (CV) necháš normálne bojovať spolu s flotilou a letky z nich sa samostatne zapoja do boja. Vytvárajú tak súkromné letisko pre danú flotilu.

_________________
Obrázek

Odkazy na moje výtvory:
Návod pre začiatočníkov v Hearts of Iron IV
Denníky z Hearts of Iron IV:
"Nemecká Ríša - Jediná na svete" 01.03.1936-24.12.1945 100% dohrané
"Francúzsko - Hranica slobody" 01.03.1936-07.03.1942 100% dohrané


Naposledy upravil Bostončan dne 07 úno 2018, 13:33, celkově upraveno 12

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Herats of Iron IV - Návod
PříspěvekNapsal: 31 pro 2017, 00:07 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 28 črc 2014, 10:55
Příspěvky: 21
Ahoj. Děkuju za parádní tutoriál. Rád jsem si jej prostudoval. A hned mám pár doplňujících dotazů: :)

- Civilní továrny. Jejich smysl a fungování mi stále trošku uniká. Dnes jsem rozjel svou první hru a nějak se mi nedaří zvýšit jejich počet. Píše mi to, že novou civilní továrnu staví 9 továren, ale jde to strašlivě pomalu. Je to normální? A jak je to se zpracováním dovezenych surovin? Pochopil jsem, ze dovezene suroviny zpracovavaji civilní továrny. Ale co se stane, když dovážím hodně, a továren na zpracování neni dost? Tak víc prostě nedovezu?

-No a rád bych se ještě zeptal na editor divizí. Jaké jsou ideální složení základních divizí (dejme tomu pěších, tankových, motorizovanych, mechanizovanych a horskych)? A co flotily? Mám k sobě přiřazovat výkonově stejné lodě (např DD ze stejnych let) nebo je můžu házet miš-maš a vzájemně se nedegradujou?

Ještě jednou díky za návod. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Herats of Iron IV - Návod
PříspěvekNapsal: 02 led 2018, 13:41 
Rotný
Rotný

Registrován: 06 kvě 2006, 10:34
Příspěvky: 111
Bydliště: Poprad
Skus pozriet topic neviem hrat tam som napisal nieco o vojenskej vyrobe. Moznp by bolo fajn zalozit novu temu s dotazom a vsetko riesit tam aby v budcnostu neprisiel zas nkto dallsi a pytal sa na to co uz bolo riesene :) Doplnim len ze ano trva to dlho a nie nedovexies viac surovin. Tiez este jedna vec ze tovarne ti mozu bombardovat a bude sa ti ich pocet este znizovat. Na ich opravu potrebukes dalsie civilne tovarne pripadne sa o dost pomalsie opravia aj same. Na okupovanom uzemi ti ich mozu sabotovat partizani. Preto je zo strategickeho hladiska potrebne sa na toto pripravit a tovarne bud stavat alebo zaberat :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Herats of Iron IV - Návod
PříspěvekNapsal: 02 led 2018, 16:25 
Četař
Četař
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2017, 17:28
Příspěvky: 56
Rád som pomohol.

Civilné továrne nemajú žiadnu vojenskú funkčnosť a konkrétne iba 3 úlohy. Každá však nejako ovplyvňuje vojenskú silu tvojho štátu.
-Za prvé v hre slúžia na tvorbu napr. jedla a šiat pre obyvateľov (v preklade od jajjunu sa tým myslí spotrebný materiál) ovplyvníš to iba zmenou hospodárskeho zákonu.
-Za druhé na budovanie a výstavbu objektov v krajine. V štáte môžeš rozvíjať napr. infraštruktúru, radarové stanice, syntetické rafinérie, prístavy či pozemné alebo pobrežné pevnosti. Všetky stavby majú svoju funkciu.
-Za tretie môžeš každú civilnú továreň vymeniť za 8 kusov nejakej dovezenej suroviny, vtedy ale využitá továreň nič nebude budovať. Musíš si vybrať čo je pre teba v tú chvíľu väčšia priorita, stavať nové objekty alebo dovážať suroviny a nemať spomalenú výrobu zbraní, lodí a vlastne všetkého čo vyrábaš cez vojenské továrne. Ja mám v hre za Nemecko 11.1944 a mám 301 civilných továrni, budujem naraz 14 objektov takže už neriešim koľko továrni sa mi stará o spracovanie dovezených surovín. Mám skôr problém, že nemám od koho dovážať :roll: a už asi dva roky nemám dostatok ropy aby som pokryl požiadavky celej výroby vo vojenských továrňach.
Ohľadom rýchlosti: každý objekt má vlastnú stavebnú cenu, ktorá určuje ako dlho sa bude daný objekt budovať. Každý objekt buduješ max. 15 civilnými továrňami, vtedy to ide plnou rýchlosťou a už to viac nemôžeš zrýchliť, zvyšné továrne budú budovať ďalší objekt v poradí. Rýchlosť ovplyvňuješ aj tým ako silno je rozvinutá infraštruktúra v danej oblasti, kde buduješ vybraný objekt či nejakým výskumom alebo focusom zo zameraní daného štátu. Ak máš infraštruktúru na úrovni 5 tak je to +50% a na plnej 10 úrovni je to +100% rýchlosť výstavby. Civilné továrne a nukleárny reaktor sú najdlhšie sa stavajúce objekty. Naopak stavba pevnosti na úroveň 1 stojí len 500 a máš ju hotovú za pár dní. Takže stavebná cena nieje vlastne cena ale náročnosť výstavby a teda rýchlosť.

Nie som si istý ale myslím si, že je to nastavené takto: 1civ. továreň vyrobí za hodinu 1 stavebný bod. Za deň je to teda 24 stavebných bodov. Pozemná pevnosť na úroveň 1 stojí 500 bodov, takže 500/24=20 dní a tento čas ovplyvní úroveň infrašktruktúry v oblasti kde staviaš a ďalšie efekty z výskumu a focusov.

Urobím menší manuál/postup ako naštartovať ekonomiku. Bez toho sa vojna nedá vyhrať rovnako ako bez znalosti čo na čo v hre slúži.

K editoru treba určite prehľadné screeny a rozpracujem to len na to musím mať čas a chuť :mrgreen: Určite je ale dobré testovať a zistiť si ako ti vyhovuje hrať a bojovať. Na obranu je lepšia pechota, na útok zas tanky. Ja nerád kombinujem divízie. Hrám momentálne za Nemecko a využívam Blitzkrieg taktiku: pechotné divízie držia líniu, nahromadené tanky ju v jednom území prerazia a obkľúčia niekoľko divízií na viacerých územiach. Akonáhle ich všetky zatlačím na jedno jediné územie a dobyjem aj to, súperovi sa vzdá a z hry vyparí niekoľko divizií, ktoré už nijako neobnoví a musí vyrobiť nové, čo trvá dosť dlho. Keď budem hrať za Francúzov alebo ČSR určite budem preferovať len pechotu a budem zakopaný bez presunov čakať a odrážať útočníkov. Aj toto je na dlhšie.. akú taktiku za aký štát zvoliť a ako správne vybabrať z UI. Je určite ale lepšie sa zamerať na určitý štýl hry a taktiku než sa snažiť využívať každý možný druh divízie. Napr. horské divízie sú v horách fajn a efektívne, ja ale radšej horu obehnem tankmi a následne obkľúčené divízie vyhladujem, vybombujem zo vzduchu a vtedy už horské divízie nemajú takú silu. Vystačím si z obyčajnými a nemusím vyskúmať a vycvičiť horské divízie.. Záleží od teba čo a ako chceš spraviť.

Flotily môžeš kombinovať krížom krážom. Nejako som efekt nepostrehol a mám staré v kope s novými. Čo potopia hneď nahradím najnovšou možnou verziou. Dôležitý je skôr skúsený admirál a jeho schopnosti a vyvážená flotila: aj veľké bojové lode, aj ťažký či ľahký krížnik, aj torpédoborec. Taká ponorka je fajn, ale iba na ničenie obchodných a transportných konvojov. Nemá zmysel mať napr. jednu flotilu s 50 torpédoborcami a brániť obchodnú trasu len s nimi. Ubrániš sa ponorkám a väčšinu potopíš. Ak tam však súper pošle flotilu s bojovými loďami a krížnikmi, ostane ti po bitke 10 z nich ak vôbec niečo ostane. A podstatné je mať pod kontrolou aj vzduch. Strmhlavé a námorné bombardéry dávajú slušný damage a kontrola oblohy stíhačkami nejaký ten efekt k sile lodí. No a samozrejme nezabúdaj na námorné doktríny. Zase tu má všetko vplyv na všetko.

_________________
Obrázek

Odkazy na moje výtvory:
Návod pre začiatočníkov v Hearts of Iron IV
Denníky z Hearts of Iron IV:
"Nemecká Ríša - Jediná na svete" 01.03.1936-24.12.1945 100% dohrané
"Francúzsko - Hranica slobody" 01.03.1936-07.03.1942 100% dohrané


Naposledy upravil Bostončan dne 02 led 2018, 16:53, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Herats of Iron IV - Návod
PříspěvekNapsal: 02 led 2018, 16:28 
Četař
Četař
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2017, 17:28
Příspěvky: 56
ruso píše:
Moznp by bolo fajn zalozit novu temu s dotazom a vsetko riesit tam aby v budcnostu neprisiel zas nkto dallsi a pytal sa na to co uz bolo riesene


Dobrá poznámka! Hodím takú sekciu hneď za ten návod.

_________________
Obrázek

Odkazy na moje výtvory:
Návod pre začiatočníkov v Hearts of Iron IV
Denníky z Hearts of Iron IV:
"Nemecká Ríša - Jediná na svete" 01.03.1936-24.12.1945 100% dohrané
"Francúzsko - Hranica slobody" 01.03.1936-07.03.1942 100% dohrané


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018, 14:06 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 28 črc 2014, 10:55
Příspěvky: 21
Opět děkuji za perfektní odpovědi. :) Návod na vytváření divizí by byl určitě fajn. Stačil by i velmi jednoduše podaný, např. v bodech. Něco ve smyslu kdy v EU4, by armáda neměla mít víc jízdy než 1/2 pěchoty. Prostě ať se mi nestane, že k nějaké divizi za velké "prachy" přiřadím něco, co tam je úplně k ničemu.

Mezitím jsem si ale zahrál rychlou, naučnou hru za Itálii a rád bych se doptal na pár dalších drobností:

1) Zásobování armády. Jak jistě víte, Itálie má jednotky v Eritrei, Keni, Somálsku atd. V okamžiku, kdy vstoupím do války s VB, uzavřou mi Suez a dané jednotky začnou signalizovat, že se jim rapidně ztenčují zásoby. Lze se na toto připravit? Např. jednotky pořádně předzásobit? Samozřejmě v plánu je co nejdřív Suez dobýt, ale co když to nepůjde?

2) Námořní bitvy s CV (letadlovými loděmi). S CV se bojuje jak? Mám ji postavit kousek od bojujících lodí a jen vysílat letky do oblasti? Nebo mám s lodí připlout přímo do oblasti bitvy a nechat ji se zapojit?

3) Nasazení armády na více frontách. Nějak se mi ve výše zmíněné Keni povedlo nasadit jednu armádu na 2 fronty (západní a východní), které byly od sebe oddělené. Při pozdější reorganizaci už se mi to ani za nic nepodařilo naklikat stejně a prostě jsem si jednu frontu musel vybrat. Nakonec jsem rozdělil armádu na dvě. Jak se mi to prvně povedlo?

To je snad zatím vše a musím říct, že jsem rád, že jsem se po dvou letech dokopal k HoI 4. Nechtělo se mi to učit, a tak jsem radši trávil část s EU4, ale nakonec jsem z HoI nadšený. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018, 15:22 
Četař
Četař
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2017, 17:28
Příspěvky: 56
Zásobovanie je podľa mňa asi to najlepšie v hre. Musíš totiž premyslieť ako budeš zásobovať divíziu z hlavného mesta trebárs aj na druhú stranu sveta. Taliansko je dobrý príklad. Je dôležité vedieť, že logika hry si nájde vždy najlepšiu možnú cestu aby k divízií mohlo putovať čo najviac zásob. Z Ríma teda chceš zásobiť Afriku ale nemáš cestu po pevnine takže to musí ísť cez more a konvoje. Vystavaj teda z Ríma diaľnicu (infraštruktúru na čo najväčší level) niekde čo najviac na juh k nejakému prístavu, ten vystavaj na 10 úroveň. Podľa plánov a vylodenia v Afrike si vyber nejaký prístav kde sa bude tovar z Talianska dovážať a aj ten vybuduj na vyššiu úroveň. Potom ti už len ostáva to nejako prepojiť až k tvojim jednotkám v Afrických územiach, kde bude ťažký prietok zásob vylepši infraštruktúru, v afrike je to asi tak zložité ako v Rusku na východ od Moskvi. Je dôležité si otvoriť tie cesty, bez zásob si nahraný, útok sa spomalí a UI ťa nakoniec môže pretlačiť. Dobyť Suez a ovládnuť more je tvoja priorita, na nič iné by som sa ja nesústredil. Tažko ale posúdiť, kedže neviem ako tam máš rozložené sily Spojencov.

Pre inšpiráciu mrkni nato ako sa pripravujem na inváziu do Ruska a ako som zabezpečil plynulý tok zásob kvôli minulému vylodeniu v Británií.. To modré je infraštruktúra na level 10 a presne z týchto miest budem napádať Rusov a tlačiť to na Moskvu. Zastaví ma jedine tých vyše 500 ruských divízií :shock:
Obrázek

Ohľadom lietadlových lodí ti neviem pomôcť, nikdy som ich extra nevyužíval ani nesledoval ako fungujú lietadla na nich. Ak máš dobrú flotilu určite ich tam ale zaraď, zvyšné veľké aj malé lode by ich mali v pohode ubrániť.

Hádam som pochopil na čo sa pýtaš :D Armády či už pridelíš k jednej či druhej fronte nieje podstatné, tie po anglicky nazvané "Theatre", slúžia hlavne na rýchly náhľad či nieje nejaká divízia z daného threatru pod útokom alebo či nejaká útočí a hlavne aby si napríklad vedel čo máš v Taliansku, čo v Afrike, čo v Grécku atď. Ak ale narážaš nato, že si vytvoril cez bitevný plán frontovú líniu tak v tom ti nepomôžem. Tento nezmysel nevyužívam vôbec. Mne prišlo to UI strašne blbé akonáhle prišiel nejaký prielom línie, začalo to divízie chaoticky presúvať a niektoré už zakopané jednotky sa zbytočne presunuli a stratili obranný bonus. Preto nevyužívam bitevný plány vôbec, teda až na námornú inváziu, kde sa inak nevylodím. Celú líniu sledujem a manuálne hýbem s jednotkami sám, nič nenechám robiť za mňa počítač. To isté útok, krok po kroku, územie po území a bitku po bitke presúvam divízie manuálne a doslova si plán ofenzívy odvelím aj počas bojov. Posúdim kde je línia slabá a podľa toho presúvam divízie prípadne ich stiahnem. Moji generáli sú tam len pre efekt. Pokiaľ necháš kurzor na nejakom bojovom pláne tak ti tam ukáže všetky možnosti a ovládanie ako prideľovať, oddeľovať, spúšťať či zastavovať tieto bojové plány. Moja rada? Nauč sa hrať bez nich a budeš ž HoI ešte viac nadšený.

_________________
Obrázek

Odkazy na moje výtvory:
Návod pre začiatočníkov v Hearts of Iron IV
Denníky z Hearts of Iron IV:
"Nemecká Ríša - Jediná na svete" 01.03.1936-24.12.1945 100% dohrané
"Francúzsko - Hranica slobody" 01.03.1936-07.03.1942 100% dohrané


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018, 16:18 
Rotmistr
Rotmistr
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2015, 20:16
Příspěvky: 160
Bydliště: Moskva Rudé náměstí Kreml
Bylo by dobré nováčkům vysvětlit jak fungují úžiny.

_________________
Tento podpis byl smazán, protože porušoval pravidla tohoto fóra. Neprodleně nahlaste autora tohoto podpisu administrátorovi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018, 17:40 
Četař
Četař
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2017, 17:28
Příspěvky: 56
Teraz som si všimol, že tam máme Gibraltarskú úžinu, ale Suezský a Panamský prieplav. Prečo to nenazvali proste rovnako? :roll:

Tu veľmi nie je o čom. Kto vlastní pevninu Gibraltár rozhoduje o tom kto cez kanál môže viesť flotily a konvoje. To isté Káhira a Suezký prieplav a Panama a Panamský prieplav. No a tie podmienky kto čo môže previesť cez kanál vidieť na každej tej bublinke. Tuším Gibraltárom prejde ponorka aj keď ho jej majiteľ neovláda ale Suezom vôbec nič.

_________________
Obrázek

Odkazy na moje výtvory:
Návod pre začiatočníkov v Hearts of Iron IV
Denníky z Hearts of Iron IV:
"Nemecká Ríša - Jediná na svete" 01.03.1936-24.12.1945 100% dohrané
"Francúzsko - Hranica slobody" 01.03.1936-07.03.1942 100% dohrané


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018, 18:24 
Rotmistr
Rotmistr
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2015, 20:16
Příspěvky: 160
Bydliště: Moskva Rudé náměstí Kreml
Ještě je zde bospor. Za Rumunsko sem nemohl přijít na to proč nemohu poslat vojáky do Afriky. Je to kvůli neutralitě Turecka ( státu, který úžinu ovládá ).

_________________
Tento podpis byl smazán, protože porušoval pravidla tohoto fóra. Neprodleně nahlaste autora tohoto podpisu administrátorovi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018, 23:21 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 12 pro 2017, 09:01
Příspěvky: 11
Vyborny uvod. Dost vela informacii na jednej kope, ale to nie je na skodu. :salute:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 led 2018, 15:10 
Rotný
Rotný

Registrován: 06 kvě 2006, 10:34
Příspěvky: 111
Bydliště: Poprad
Lietadlove lode nechas normalne bojovat spolu so zvazom a letky z nich sa samostatne zapoja do boja. Za Taliansko ale to stoji za uvahu ci chces ist do lietadlovych lodi. Stredozemne more pokryjes z letisk na pevnine.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2018, 13:42 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 28 črc 2014, 10:55
Příspěvky: 21
Díky moc za rady. Italy jsem hrál vyloženě za účelem se hru alespoň v základech naučit a již jsem přesedlal na Japonce.

Při hře jsem narazil na jeden problém. Od Manďžuska jsem si zabavil nějaké divize. Po vyhrané válce jsem je chtěl vrátit, ale nikde jsem nenašel tuto možnost. Nakonec mi nezbylo, než divize rozpustit. Je to jediný způsob, jak se zbavit vypůjčených divizií? Podotýkám, že se nejedná o dobrovolníky, ale o divize zabavené loutkovým státům.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 led 2018, 01:35 
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr

Registrován: 23 zář 2009, 01:32
Příspěvky: 305
Bostončan píše:
Teraz som si všimol, že tam máme Gibraltarskú úžinu, ale Suezský a Panamský prieplav. Prečo to nenazvali proste rovnako? :roll:

Tu veľmi nie je o čom. Kto vlastní pevninu Gibraltár rozhoduje o tom kto cez kanál môže viesť flotily a konvoje. To isté Káhira a Suezký prieplav a Panama a Panamský prieplav. No a tie podmienky kto čo môže previesť cez kanál vidieť na každej tej bublinke. Tuším Gibraltárom prejde ponorka aj keď ho jej majiteľ neovláda ale Suezom vôbec nič.


To je logický, protože průplav je uměle vytvořený a většinou je v něm někde prostor na proplutí asi tak jediné lodi. Takže je možné jej přehradit a zcela zamezit proplutí čehokoliv-u průlivu typu Gibraltaru něco takového není možné, i když je "úzký", je to furt šíře pár desítek km, takže 100% zablokovat nejde, ponorky se protáhnout můžou s trochou štěstí, zvlášť pokud nejsou k dispozici hlídkující torpédoborce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 led 2018, 14:51 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 28 črc 2014, 10:55
Příspěvky: 21
Tak ještě bych si dovolil položit pár dotazů:
Při hře za Japonsko mám několik loutkových států. Nejsilnější z nich je Mandžusko, které má 155, byť slabých, ale přesto slušný počet, divizí. Dokud jsem Mandžusko nezatáhl do války, divize seděly na hranicích se SSSR a vše bylo OK. Cítil jsem se docela v bezpečí. Pak jsem je ale zatáhl do války, začal se připravovat na útok na SSSR, kdy jsem přesunul své divize na jejich hranici a v ten okamžik začalo Mandžusko s divizemi hýbat. Bitevní plány mají do Austrálie a Afriky. Ale prakticky jejich divize jen jezdí sem-tam po indickém oceánu a všechny jsou totálně k ničemu. Já, ve strachu, držím 1/3 flotily právě v indickém oceánu, abych je chránil. Už uběhlo několik měsíců a vůbec nic se neděje. Co mám dělat? Je ve hře nějaká možnost loutkovému státu přikázat, jak se má chovat? Nebo jediná možnost je si divize přivlastnit?

K přivlastněným divizím: Když ovládám divize cizího (loutkového) státu, platím jejich válečné ztráty? Nebo to jde na vrub tomu státu?

No a na konec něco k posádkové oblasti:
Za Japonce jsem dobyl kus Pacifiku, Čínu a Indii. Postupně jsem vytvořil "Okupační armádu", která má za úkol pouze potlačovat odpor v provinciích, které jsem ji nastavil. V praxi ale 5 divizí dělalo co mělo a 15 jezdilo jen sem-tam po moři a ihned po vylodění zase odpluly někam jinam. Zkrátka totální blbost. Je toto normální? Nebo dělám něco špatně?
Nakonec jsem musel ty divize rozdělit do 15ti armád, kdy každá má jen jeden stát. Bylo to pracné, vypadá to hodně blbě, je to nepraktické, ale nějak to funguje.

Ve světle výše zmíněných problémů jsem velmi zklamán touhle složkou, tak než si udělám obrázek, chtěl jsem se ujistit, jestli opravdu nedělám něco špatně.

Díky za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 led 2018, 20:29 
Četař
Četař
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2017, 17:28
Příspěvky: 56
K loutkam nemám veľmi čo povedať, za obrancov som oslobodzoval, za agresorov si štáty nechával pod vlastnou správou. Tu ti snáď poradia iný. K tým divíziam tiež ťažko povedať, bolo by to nutné sledovať aby som mohol hovoriť s istotou. Myslím si ale, že divízia vždy berie zálohy zo štátu, ktoré ju vyrobilo. Bola by hlúposť ak by napr. Slovensko doplňovalo stavy z nemeckých záložníkov, nevidím logiku prečo by to robili inak. Ale kto vie ako to naprogramovali hoši z Paradoxu :|

Presne toto je dôvod prečo bojové plány vôbec nevyužívam, obranné ani útočné. To čo robia tie uička je grc a nikdy som sa ani neunúval zisťovať prečo tak robia a behajú hore dole. Okupačnú armádu odporúčam v náhľade odporu (kde vidíš aký je kde odpor a koľko jednotlivé mesta vytvárajú v danej oblasti) rozmiestniť manuálne. Kde ju dáš tam ostane a odpor bude znižovať, neprídeš ani o efekt generála a kedže nebojujú ale iba znižujú odpor, neprídeš ani o bojový efekt, kvôli ktorému by si chcel využívať funkciu bojových plánov.

Pre príklad: Ja si vždy vytvorím divíziu, ktorá má presne -1 odpor. Viem teda, že napr. Waršava vytvára +2 odporu, potrebujem tam mať dve divízie aby bol pokoj. Väčšina miest ale vytvára odpor pod hodnotu 1 a preto si tam vystačím s jedinou. Za Nemcov som využil takýchto divízií približne 50.

_________________
Obrázek

Odkazy na moje výtvory:
Návod pre začiatočníkov v Hearts of Iron IV
Denníky z Hearts of Iron IV:
"Nemecká Ríša - Jediná na svete" 01.03.1936-24.12.1945 100% dohrané
"Francúzsko - Hranica slobody" 01.03.1936-07.03.1942 100% dohrané


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2018, 09:46 
Rotmistr
Rotmistr
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2015, 20:16
Příspěvky: 160
Bydliště: Moskva Rudé náměstí Kreml
Pokud máš dlc Together for Victory tak by si mohl od loutkovích států požadovat divize..

Bostončan: Jen tak pro doplnění bitevní plány mají výhodu k posílení tvých divizí byla by škoda je nevyužít pokud máš doktrínu grand battle plan které tyto výhody ještě zvětšuje.

_________________
Tento podpis byl smazán, protože porušoval pravidla tohoto fóra. Neprodleně nahlaste autora tohoto podpisu administrátorovi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 led 2018, 21:09 
Rotný
Rotný

Registrován: 06 kvě 2006, 10:34
Příspěvky: 111
Bydliště: Poprad
Posadkovu oblast hojne vyuzivam napriklad v hre za Nemecko. Postavim jazdu zlozenu z dvoch brigad a ako podpornu brigadu dam MP. Spojim ich podla potreby pod jednu armadu a pridelim im posadkovu oblast celeho okupovaneho statu a vyclenim aby sa zameriavali iba na potlacenie odporu. Inej armade v ktorej mam silnejsie divizie pridelim ochranu pristavov ci pobrezia. Funguje mi to bezchybne. V hre za Japonsko som si tieto MP divizie daval na ostrovceky manualne sam a nezaclenoval som ich do armad.

K babkam sa neviem vyjadrit, ako bolo spomenute nikdy ich nevytvaram presne pre to ze mi nie je jasne ako su mi vobec prospesne. Podobne problemy sposobuju tiez spojenci a ich armady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2018, 15:28 
Desátník
Desátník

Registrován: 28 led 2018, 15:24
Příspěvky: 25
Celú líniu sledujem a manuálne hýbem s jednotkami sám, nič nenechám robiť za mňa počítač. To isté útok, krok po kroku, územie po území a bitku po bitke presúvam divízie manuálne a doslova si plán ofenzívy odvelím aj počas bojov. Posúdim kde je línia slabá a podľa toho presúvam divízie prípadne ich stiahnem. Moji generáli sú tam len pre efekt. Pokiaľ necháš kurzor na nejakom bojovom pláne tak ti tam ukáže všetky možnosti a ovládanie ako prideľovať, oddeľovať, spúšťať či zastavovať tieto bojové plány. Moja rada? Nauč sa hrať bez nich a budeš ž HoI ešte viac nadšený.[/quote]

Kouká,že to je asi to co udělám,ale ty plány mají ty bonusy pro tu bitvu.Tak nevím.Jak to jde s tím návodem na popis letadel pro bitvu?Nebo nějakého tvého nového manálu,jak jsi posledně říkal. :smile:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 úno 2018, 21:58 
Četař
Četař
Uživatelský avatar

Registrován: 03 črc 2017, 17:28
Příspěvky: 56
Tak si sa teda dočkal :wink: Ak tam niečo podstatné chýba, juknite. Doplníme..

_________________
Obrázek

Odkazy na moje výtvory:
Návod pre začiatočníkov v Hearts of Iron IV
Denníky z Hearts of Iron IV:
"Nemecká Ríša - Jediná na svete" 01.03.1936-24.12.1945 100% dohrané
"Francúzsko - Hranica slobody" 01.03.1936-07.03.1942 100% dohrané


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Webhosting Český hosting

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Český překlad – phpBB.cz