Otazky a odpovede

Zde máte možnost diskutovat o Hearts of Iron 4 v Single Playeru. Pokud hledáte informace k módům, multiplayeru či si chcete přečíst některý z reportů pokračujte do vnořených subfór.

Moderátoři: Vals, gameart

Odpovědět
MONT10
Nadrotmistr
Nadrotmistr
Příspěvky: 216
Registrován: 13 říj 2011, 10:06

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od MONT10 »

gavinny píše: 02 úno 2022, 12:26 Určitě by nebyl tak oblíbený a oceňovaný, kdyby nefungoval. :)

Stačí zkusit. :)
A ty si ho osobně hrál ? Nák se tam nedokážu vyznat co je všechno možné nastavit
mariňák
Rotný
Rotný
Příspěvky: 135
Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Bydliště: Plzeň

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od mariňák »

Také by mne zajímala malá stručná recenze, mod je sice zajímavý, ale nemám s ním žádné zkušenosti, protože jsem ho do teď považoval za snižující náročnost hry a proto ta halda uživatelů.... :wink:
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

Tak už asi deset dní, cca 100 hodin hraju poslední hru v BI modu. Povedlo se mi v 41" prorazit linie a zaparkovat linii u Rostova , ve středu těsně míjím Kursk a nahoře okupuji Leningrad. Aktuální datum leden 1947 :D a už asi tři roky je na všech frontách patová situace. Rusák má hrozně divizí, ale já mám pevnou obranu, takže není schopnej postoupit a já taky nedokážu postupovat, protože nemám benzín :D Je to hrozně zábavná hra, kde je neustále třeba něco řešit, ale německo nemá úplně potenciál na dlouhou válku proti tolika soupeřům. Nemám benzín, stavební i výrobní kapacity jsou nedostatečné a lidské síly není nazbyt. Nicméně mě ta hra baví a dohraju jí asi do úplného vyčerpání :)
gavinny
Desátník
Desátník
Příspěvky: 42
Registrován: 13 čer 2019, 23:44

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od gavinny »

MONT10 a Mariňák -

Omlouvám se pánové, úplně jsem tady zapomněl odepsat.

Mod Expert AI má velkou spoustu a jednu zásadní nevýhodu.

+ AI aktivně používá různé taktiky a přizpůsobuje se situaci.
+ AI zkoumá techniku, vyrábí techniku a zajišťuje zdroje tak, aby naplno využila potenciálu svých divizí. Tím chci říct, že se nestává, že hra vyrábí tisíce děl, ačkoli má v návrhu divizí jen jedno dělo a naopak jí nechybí desítky tisíc podpůrného vybavení.
+ Úroveň AI si můžete plně přizpůsobit. Avšak nedělal bych to. Rozhodí to balanc, který tvůrci módu nastavili, jako optimální. To je zároveň odpověď na otázku, co nastavovat a jak. Čím méně, tím lépe.
+ AI lépe připravuje námořní invaze. Zajišťuje si pro ně zásobování.
+ Je přepracovaná diplomacie AI, takže nevzniká tolik hloupostí, jako v základní hře.

- Nevýhodou módu je jeho velmi omezené kompatibilita s jinými módy. Což je důvod, proč s dlouhodobě nehrávám. Sám mám ve hře kolem třiceti módů a jsem na hru s nimi zvyklý, posouvají HoI na úplně jinou úroveň.

Doporučil bych, tedy i Vám, mód "Advanced Difficulty Settings" (Odkaz: https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1364403409). Je od tvůrců módu Expert AI a jedná se o takovou "lehčí" verzi. Která je kompatibilní s ostatními módy. Můžete si s ním sami nastavit, jak mají, jednotlivé země, být posilněné, jak tvrdě mají bojovat a spoustu dalších užitečných věcí, pokud se Vám zdá, že nepřátele porážíte příliš snadno.
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

To je součástí i BI modu, krom jiných věcí, ale v tom bych se fakt nehrabal. Jednak prd rozumím co která věc udělá a druhak si myslím, že to musí tu hru rozhodit, už takhle je to s UI celkem problém, aby se občas chovala tak trochu normálně :D

Jen nějak netuším na co je dobré mít kolem třiceti modu. Já jsem za ty roky ani u trojky a ani u čtyřky nenarazil na lepší mod než je BI a u spousty mi úplně uniká proč to někdo vydal, nebo co to mělo dělat. Hlavně by mě zajímalo co tam všechno máš a jak to vůbec může vzájemně fungovat :D

Základní hra je na prd, je hrozně zjednodušená, jak obtížností, tak vším ostatním. V BI se lastně musíš hodně rozhodovat co vyzkoumáš dřív a stejné je to i s výrobou, stavbou a zaměřením , protože jsi nucen vyrábět spoustu věcí navíc oproti základní hře, jen k tomu aby jsi sestavil divizi. Vlastně jdeš do války za Německo hrozně nepřipravenej, nemáš dost letadel a bud nemáš dostatečnou výrobu nebo některý výzkumy. A pokud chceš všechno tak nějak historicky stíhat je to dost složitý. Navíc po 100-150 dnech války začneš pocitovat nedostatek paliva a pokud máš vyšší obtížnost tak prostě Rusáka nepřetlačíš, protože máš problémy se zásobováním a UI má kopec divizí, navíc pokud jsi neobětoval někdy v roce 1938 tak polovinu kapacity zbrojních továren na výrobu stíhaček, tak tě Britové začnou bombardovat a místo stavění jen opravuješ :D Potřebuješ krýt až 35-40 leteckých zon a v každé musí být 350-400 stíhaček, aby tam nelétali bombardéry, což zase samo o sobě žere hromadu paliva a nemáš pak benzín pro tanky. Samozřejmě tolik stíhaček nepostavíš, ale tak do roku 1942-43 většinou nelétají tak daleko, tak není třeba tolik, ale postupně to roste a Rusák má těch letadel taky hromadu, sice ne moc dobrejch , ale pořád potřebuješ alespon tři tisíce letadel na východní frontě mít , jako dá se to uhrát, ale je to ze začátku fakt peklo a každá chyba se ti projeví v čase.

Některý jiný mody jsou taky celkově přepracovaný, ale žádnej není tak komplexní, nebo jsem ho alespon nezaznamenal.
mariňák
Rotný
Rotný
Příspěvky: 135
Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Bydliště: Plzeň

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od mariňák »

To ne, mod Black Ice je pro ostřílené hráče co očekávají obrovskou výzvu. Já ho také už několikrát vyzkoušel a na vítězství nedosáhl, vždy mne dostal, hlavně na již zmíněné palivo. Ale také hraji dál s mody, ale více využívám teď grafický, jsou kompatibilnější a častěji je aktualizují. Hře propůjčují jiné znázornění a kompatibilita s častými patchy a DLCčky a není tak náročná na neustálé přeinstalovávání samotné hry, aby řádně fungovala. Mod Expert jsem vyzkoušel pouze jednou, ale není to tím, že by byl nehratelný, ale vina je u mne, protože neumím dobře anglicky a proto se plácám i v modu BI..... :?
gavinny
Desátník
Desátník
Příspěvky: 42
Registrován: 13 čer 2019, 23:44

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od gavinny »

godzilak píše: 15 úno 2022, 17:35 To je součástí i BI modu, krom jiných věcí, ale v tom bych se fakt nehrabal. Jednak prd rozumím co která věc udělá a druhak si myslím, že to musí tu hru rozhodit, už takhle je to s UI celkem problém, aby se občas chovala tak trochu normálně :D

Jen nějak netuším na co je dobré mít kolem třiceti modu. Já jsem za ty roky ani u trojky a ani u čtyřky nenarazil na lepší mod než je BI a u spousty mi úplně uniká proč to někdo vydal, nebo co to mělo dělat. Hlavně by mě zajímalo co tam všechno máš a jak to vůbec může vzájemně fungovat :D

Základní hra je na prd, je hrozně zjednodušená, jak obtížností, tak vším ostatním. V BI se lastně musíš hodně rozhodovat co vyzkoumáš dřív a stejné je to i s výrobou, stavbou a zaměřením , protože jsi nucen vyrábět spoustu věcí navíc oproti základní hře, jen k tomu aby jsi sestavil divizi. Vlastně jdeš do války za Německo hrozně nepřipravenej, nemáš dost letadel a bud nemáš dostatečnou výrobu nebo některý výzkumy. A pokud chceš všechno tak nějak historicky stíhat je to dost složitý. Navíc po 100-150 dnech války začneš pocitovat nedostatek paliva a pokud máš vyšší obtížnost tak prostě Rusáka nepřetlačíš, protože máš problémy se zásobováním a UI má kopec divizí, navíc pokud jsi neobětoval někdy v roce 1938 tak polovinu kapacity zbrojních továren na výrobu stíhaček, tak tě Britové začnou bombardovat a místo stavění jen opravuješ :D Potřebuješ krýt až 35-40 leteckých zon a v každé musí být 350-400 stíhaček, aby tam nelétali bombardéry, což zase samo o sobě žere hromadu paliva a nemáš pak benzín pro tanky. Samozřejmě tolik stíhaček nepostavíš, ale tak do roku 1942-43 většinou nelétají tak daleko, tak není třeba tolik, ale postupně to roste a Rusák má těch letadel taky hromadu, sice ne moc dobrejch , ale pořád potřebuješ alespon tři tisíce letadel na východní frontě mít , jako dá se to uhrát, ale je to ze začátku fakt peklo a každá chyba se ti projeví v čase.

Některý jiný mody jsou taky celkově přepracovaný, ale žádnej není tak komplexní, nebo jsem ho alespon nezaznamenal.
Osobně preferuji zvýšení úrovně jednotlivých zemí, přes jeden mód, který nepřekope celou hru. BI je krok správným směrem, ale nedokonalý. Hra na něj není adekvátně dimenzovaná.
Ale každému vyhovuje něco jiného. :smile:

Ostatně, na mou kolekci módů se můžeš podívat tady:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 2741712647

S hrou to nedělá nic. Funguje přesně, jak má. Většina módů je tzv. "Quality of life". Nic zásadního to nezmění. Ale celkové hraní to zpříjemní.
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

Není, ale je to alespon těžký a lepší stejně není(nebo o něm alespon nevím). Taky ještě přidávám obtížnost, ale nesmí se to moc přehnat, protože ty bonusy pro UI jsou moc velké a pak je to úplně nehratelné.

Bez toho BI modu je ta hra úplně o ničem. Za Německo jsem třeba nikdy (až na několik vyjímek) neměl v základní hře problém se zásobováním a s benzínem :D Tankové jednotky jsou moc rychlé a víceméně můžou postupovat neustále, pokud se ti povede prorazit linii, tak dojedeš skoro až do Moskvy bez odporu. Navíc stavební i vojenské kapacity jsou zhruba srovnatelné, ale je třeba stavět podstatně méně věcí. V BI je třeba jen na leteckou výrobu vyčlenit až 70-80 továren a ty se po zahájení války už prakticky nedají stavět (protože přijdeš o bonusy). A i tak se ti v prvních letech většinou nedostává letadel navíc. Do toho 10-15 továren na vybavení pro posádky a tak 40-50 továren na běžné vybavení pěchoty. Prostě peklo vybalancovat nějak výrobu, aby to bylo trochu efektivní :D
gavinny
Desátník
Desátník
Příspěvky: 42
Registrován: 13 čer 2019, 23:44

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od gavinny »

godzilak píše: 15 úno 2022, 22:48 Není, ale je to alespon těžký a lepší stejně není(nebo o něm alespon nevím). Taky ještě přidávám obtížnost, ale nesmí se to moc přehnat, protože ty bonusy pro UI jsou moc velké a pak je to úplně nehratelné.

Bez toho BI modu je ta hra úplně o ničem. Za Německo jsem třeba nikdy (až na několik vyjímek) neměl v základní hře problém se zásobováním a s benzínem :D Tankové jednotky jsou moc rychlé a víceméně můžou postupovat neustále, pokud se ti povede prorazit linii, tak dojedeš skoro až do Moskvy bez odporu. Navíc stavební i vojenské kapacity jsou zhruba srovnatelné, ale je třeba stavět podstatně méně věcí. V BI je třeba jen na leteckou výrobu vyčlenit až 70-80 továren a ty se po zahájení války už prakticky nedají stavět (protože přijdeš o bonusy). A i tak se ti v prvních letech většinou nedostává letadel navíc. Do toho 10-15 továren na vybavení pro posádky a tak 40-50 továren na běžné vybavení pěchoty. Prostě peklo vybalancovat nějak výrobu, aby to bylo trochu efektivní :D
A přesně tohle, co popisuješ, je to, co mi na módu nejvíce vadí. Mód, který sám o sobě tvrdí, že má zajistit maximální historický (!) zážitek, vytvoří tím, jak chce být za každou cenu těžký (což je samo o sobě relativní slovo), zcela ahistorické hlouposti.

Píšeš o Německu. Zůstanu tedy u něj. Německo právě, přesně opačně, jak je tomu v módu, rozjelo do neskutečných obrátek válečnou výrobu až během (!) války. Tak jako drtivá většina zemí. Je tedy fakt úplná blbost, aby tomu bylo v módu, který se vydává za maximálně historický, přesně obráceně.

Souhlasím se zpomalením tankových jednotek, náročnější zisk paliva. Tohle jsou super věci. Mimochodem, oboje je úprava "pár" řádků v kódu hry, kdy u obrněné techniky změníš maximální rychlost a spotřebu. B)

Jinými slovy, mód jako celek neudělá hru lepší, ani historičtější, ale jen jinak pojatou.

Proto se budu znovu opakovat, že módy jako je Expert AI či Advanced Difficulty Settings jsou mnohem lepší.
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

gavinny píše: 15 úno 2022, 23:17 A přesně tohle, co popisuješ, je to, co mi na módu nejvíce vadí. Mód, který sám o sobě tvrdí, že má zajistit maximální historický (!) zážitek, vytvoří tím, jak chce být za každou cenu těžký (což je samo o sobě relativní slovo), zcela ahistorické hlouposti.

Píšeš o Německu. Zůstanu tedy u něj. Německo právě, přesně opačně, jak je tomu v módu, rozjelo do neskutečných obrátek válečnou výrobu až během (!) války. Tak jako drtivá většina zemí. Je tedy fakt úplná blbost, aby tomu bylo v módu, který se vydává za maximálně historický, přesně obráceně.

Souhlasím se zpomalením tankových jednotek, náročnější zisk paliva. Tohle jsou super věci. Mimochodem, oboje je úprava "pár" řádků v kódu hry, kdy u obrněné techniky změníš maximální rychlost a spotřebu. B)

Jinými slovy, mód jako celek neudělá hru lepší, ani historičtější, ale jen jinak pojatou.

Proto se budu znovu opakovat, že módy jako je Expert AI či Advanced Difficulty Settings jsou mnohem lepší.
Ten mód je historicky správný a vlastně se chová tak nějak jak by měl, je tam oproti základní hře minimum věcí co by nesedělo. Ahistorická je hlavně základní hra, kde jde třeba za Rumunsko nebo Madarsko(určitě i za jiné země) zkoumat stejné technologie jako mají Němci a protože se nemusíš zdržovat se zkoumáním lodí a letectva, tak i přes méně slotů se dají určité věci vyzkoumat a začít vyrábět dříve... Hra je těžká zejména proto, že je třeba vědět co stavět, v jakem množství a je třeba postupovat podle nějakého osobního plánu, jinak budeš investovat zdroje zbytečně na věci co nejsou potřeba. A hlavně tím ztratíš čas. Je fakt těžký naučit se ten začátek tak aby jsi nedělal chyby a všechno do září 1939 proběhlo a stihlo se jak má a měl jsi výrobu nastavenou jak máš mít, stačí pár malých chybiček ve výrobním nebo výzkumném řetězci a může být časem problém.
Bojově to takový problém není, musíš se naučit jak bojovat a jak sestavovat divize, protože to je úplně rozdílné od základní hry, mnohem složitější, ale výrazně lepší. Hlavní problém je všechno uzásobovat a to zejména v Rusku a v Africe. UI je naštěstí stejně hloupá jako v základu, takže se to uhrát nějak dá, ale kdyby byla na výši, tak nemáš šanci, ale to by jsi na vyšší obtížnosti nejspíš neměl ani v základní hře :D

Ve hře taky znásobíš vojenskou výrobu až v průběhu války a to velmi výrazně. I když nestavíš vojenské továrny, tak ti díky okupaci přibývají a hlavně díky výzkumu a zákonům/nařízením se ti zvedá výrobní efektivita a výztup z továren. Takže oproti roku 1939 je v roce 1944 výroba na 3-4 násobku, možná i více, záleží na co se zaměřuješ ve výzkumu. Vlastně tam není vyloženě žádná věc co by neseděla s reálem. Doporučuji si to nejdříve zahrát a udělat alespoň 1000 hodin, aby jsi trochu pochopil principy toho módu.

V módu není rychlost omezena přímo, stejně jako spotřeba, všechno je to modifikováno podle terénu, velikosti divize a jejím složením. Přejít třeba velkou řeku s tankovou divizí trvá dlouho a pokud nemají armádní inženýry (asi ženisti v překladu) a výzkumy na to, tak ještě déle. A vlastně všechno má nějaké řešení, ale vyžaduje to improvizaci, plánování a schopnost číst hru. Navíc je všechno ukrutně dobře vybalancované a všechno stojí na zásobování a palivu. No a taky na tom jak ty divize sestavíš a vybavíš, tady je to oproti základní hře ukrutná alchymie a těch možností je několikrát víc.

Základní hra je fakt špatná a nedodelana a nepomůže ji ani změna obtížnosti , už jen to, že za Rumunsko jsem krom jiného udělal v roce 1943 přes 50 mechanizovanych a tankových divizi , které byly podle čísel stejné jako německé 😀 kdyby nebyla válka , tak bych rusaka porazil za tři měsíce v pohodě sám jedním velkým průlomem, protože by tak obrovskou sílu nedokázal zastavit.
A podobných nesmyslu je tam více. A to je právě ten důvod proč hraju BI, které sice není dokonale, ale hodně se tomu přibližuje. A nedaji se tam dělat věci co by byly vyloženě historický nesmysl :)
Mela
Nadrotmistr
Nadrotmistr
Příspěvky: 204
Registrován: 04 srp 2014, 17:40

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od Mela »

Se tady o tom modu tak mluví že ho zkusím taky. Koukám pořád není upraven na aktuální verzi k No step back. Ani Great war ještě neupravili. Ti tvůrci by měli jít do učení k Whitehorsovi, ten už má udělanou češtinu měsíc.
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

Tam psal autor, že je to tak velká změna, že to už nejde upravit, ale je třeba to udělat celé znova. Spousta věcí se musí vymyslet znova, nebo kompletně upravit. Něco tam psal o termínu duben - květen, ale to nejspíš bude verze pro testování.
mariňák
Rotný
Rotný
Příspěvky: 135
Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Bydliště: Plzeň

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od mariňák »

I když dnešek kecům nepřeje, přesto si dovolím napsat příspěvek a to o zveřejněné telemetrii Paradoxu u hry HoI IV. Zaujalo mne, že většina hráčů hraje na snadnou, nebo velmi snadnou obtížnost nastavení ve hře, řekl bych, že po prvních hrách hráč sám přejde k těžšímu nastavení hry. No není asi tomu tak, ne že bych proti hráčům co hrají na snadnou obtížnost něco měl, ale hra je podle mne nejlepší na normal, kdy je AI takový nejvyváženější. Sám jsem na snadnou obtížnost začínal a AI bylo vidět, že je snížené, hrát na hard a nejtěžší, je v celku výzva, ale když už hru znáte nějak Vás nemůže překvapit. Samozřejmě hráči co hledají výzvy koukají a hrají na mody, hlavně Black Ice, ale jak je vidět ze zveřejněných dat telemetrie, většina hráčů stejně hraje nejraději "lážo", no asi to má něco do sebe. Jen by mne zajímalo, jestli tak hráči hrají pro bojovou část nebo strategickou - nebojovou část hry.... :?
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

To jsem třeba nikdy nehrál... Základní hru vždy na hard a i tak je snadná a black ice hraju na normál s posíleným ruskem a to je fakt masakr, ta hra co ted hraju :D Nedokážu stavět dostatek letadel, takže celou východní frontu mám aktuálně bez letectva a ty boje tam jsou tuhý, jako že fakt tuhý. Rusák má divizí skoro 2x tolik a ztráty skoro 14 milionů , jeden čas jsem neměl skoro palivo, to už jsem tak nějak vyřešil a taky jsem skoro celý jeden rok neměl dost vybavení , zejména vybavení pro posádky, ale i uniformy, tanky, vozidla, děla a další byly v mínusu. To bylo asi v roce 1944, kdy rusák zahájil masivní ofenzívu a já jsem držel pozice horko těžko. Te jsem na konci roku 1947 a složitě držím afriku, tedy jen egypt a sýrii, ale nepřátele ze všech stran, itálie nebojeschopná, na její ochranu mám u nich víc jak 100 divizí, dalších víc jak 100 ve francii holandsku a belgii a asi 20 v norsku, na ruský frontě 197, ale je to málo .. jenže díky zásobování se tam o moc víc ani nedá dostat , prostě peklíčko :)
Víceméně už dva roky se chystám na větší ofenzivu, ale když konečně připravím infrastrukturu a přesunu jednotky, tak rusák zaútočí na jiným místě fronty, nebo i frontálně po skoro celý linii a dalších několik měsíců jen opravuju :D
Finsko už kapitulovalo, takže jsem odříznutej úplně kompletně a na horní části je to jen otázka času kdy to nepůjde zvládat pokud UI udělá nějakou větší ofenzivu.

Nicméně se mi nějakým zázrakem povedlo připojit do osy irsko, nějak jsem to v zápalu boje omylem odkliknul a pak mi nějak vyhlásilo válku i japonsko, který vlastně vede válku proti celýmu světu, krom snad rusáků :D Proti mě bojuje vlastně i mexiko, brazílie, argentina a všemožný další země, strašně divnej vývoj tahle hra měla, nicméně se pořád nějak držím a bráním, ale nějak tady nevidím cestu jak z toho ven :D
mariňák
Rotný
Rotný
Příspěvky: 135
Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Bydliště: Plzeň

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od mariňák »

Zveřejněná telemetrie Paradoxu, hru na hard a těžší, naměřila velice nízkou. Hráči spíše mají odlišný pohled na obtížnost hry a mám oprávněné obavy, že se to bude odrážet i v dalších vylepšení hry. Nevím proč, takto hráči hrají, jestli kvůli bitevní části, kdy je pro nějaké hráče pohodlnější to nechat na generálech a vlastní pohyb jednotkami nechtějí. Nebo je to pro snadnější pro nebojovou část hry. Opravdu nevím co si o tom mám myslet, nastavení hry jen nastavuje "blbost" AI což lze docílit i na vlastním ručním nastavení hry. Hra se podle mne, teprve rozvine při hraní na co nejmenší "blbosti" AI. Hru na modech a hlavně Black Ice lze doporučit kovaným hráčům, co už hledají jen výzvy, hra na BI ždíme hráče až do krajnosti a proto ji podle mne vyhledává jen málo hráčů, škoda má dost co nabídnout... :( :)
Hra na mód Black Ice mne osobně přiváděl k šílenství, kdy jsem třeba za Německo bojoval i proti celému světu na třech a více frontách a nedostávalo se mi zdrojů, ale má to pro mne malý, ale zásadní háček, je to v anglině a Já anglinou nevládnu, proto jsem různá rozhodnutí hrál vabank, ale v bojové části jsem to na generálech nenechával a hrál na "hulváta". Ale hráčů HoI IV je podle telemetrie hodně a určitě má každý svůj osobitý styl.... :D
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

U základní hry bez modu, ani jiná obtížnost nemá smysl. Při hře na normal, nemáš postihy na produkci a oproti BI není třeba stavět moc věcí, ale stačí pár základních. Takže už před útokem na rusko můžeš naverbovat vlastně skoro neomezeně jednotek. Což v BI nejde, protože tolik zbraní prostě vyrobit nedokážeš a musíš se spíš spoléhat na silnější jednotky a blbost UI. Jediný co tě v normální hře za Německo limituje je MP, ten tě sice limituje i v BI, ale tam lze reálně namobilizovat zhruba tolik co v reálu a k tomu jsem se nikdy ani nepřiblížil.
mariňák
Rotný
Rotný
Příspěvky: 135
Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Bydliště: Plzeň

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od mariňák »

Ano, v modu Black Ice jsem nikdy nedokázal vyrobit dostatek zbraní pro verbovatelné jednotky a i pro stávající, nikdy jsem nepochopil při své chabé anglině, kde dělám chyby a to byl nejspíš i základ mích neúspěchů v modu BI. Pro soustavný neúspěch jsem ho opustil, ale nezahořkl jsem, vím že většinu herních neúspěchů jsem si zavinil sám svojí jazykovou neznalostí. Modu Black Ice by nejspíš čeština slušela, ale jak víme od WhiteHorsa, tak je to dalších pekelných pěkných skoro tisíc normostran a na rovinu nevím, jestli by se našlo tolik donátorů co by češtinu zaplatili. U základní hry je obtížnost daná normálem v nastavení, ostatní jsou opravdu pouze o nastavení "blbosti" AI. Už jsem vyzkoušel za Německo určitě všechny herní nastavení a jako nejméně blbé, my vždy vyšlo normální nastavení obtížnosti ve hře. Hard a nejtěžší nastavení ve hře dost znatelně deformuje AI, kdy se snaží sice ztížit co nejvíc hru, ale dělá nelogické a až pitomé kroky... :D
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

BI není o angličtině. Většinu věcí si postupně bud přeložíš nebo vyzkoušíš co dělají. Ve finále je nejpodstatnější najet na takový ekonomický model aby ti to jednak vyhovovalo a druhak aby jsi dokázal stavět vše co je potřeba. Ale to se dá ověřit až herní praxí. Je opravdu složité výrobu vyvážit tak aby jsi třeba neměl 1500 tanků navíc a nechybělo ti 5000 vysílaček nebo 1000 těžkých děl, atp. Je třeba to neustále sledovat a případně reagovat a měnit výrobu dřív než začne být nedostatek, protože pokud zareaguješ pozdě, může trvat měsíce než se dostaneš alespon na nulu a budeš muset omezit další výrobu a pak se ti můžou projevit problémy zase s něčím jiným. V téhle hře jsem třeba podcenil výrobu lehkých vozidel, transportů a uniforem a vlastně dva roky jsem to doháněl, než jsem se zase konečně dostal do plusu a do stavu kdy mi nic nechybí.
To samé je se stavbou, je třeba stavět infrastrukturu, stejně jako továrny (zejména ty bonusové zbrojní) , problém je že současně můžeš stavět 5-8 věcí, možná by šlo 10 , ale více určitě ne. a některé věci se staví poměrně dlouho. Navíc i když máš leteckou ochranu a nebombardují tě, tak je třeba neustále něco opravovat. Sabotážemi poškozené výrobní továrny a zejména infrastrukturu na místech kde se bojuje.
Takže je třeba neustále třeba sledovat to stavbu a priorizovat co se má dělat, co stavět, co opravovat a co ne :)

Víceméně je to těžké zejména proto, že je třeba všechno skloubit dohromady, jinak to prostě nebude nikdy fungovat.

Jinak co se týká češtiny. Podle mě by stačilo přeložit základní věci a zbytek klidně nechat v angličtině, takové ty věci co vyskakují v samostatných oknech netřeba překládat , ale dá se na to zvyknout i v angličtině, jen je třeba si zjistit co je co.
mariňák
Rotný
Rotný
Příspěvky: 135
Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Bydliště: Plzeň

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od mariňák »

Tak jsem se o Black Ice trochu popřemýšlel a asi máš pravdu s tím přeložením, jde o ty důležité věci a ostatní vlastně známe, ale neznáme je proto, že to někdo přeložil a dlouhodobým hraním to vejde do "krve"? Mod BI V česku moc hráčů nehraje, hráči i podle telemetrie Paradoxu si u hry spíše chtějí odfrknout a ne se nervovat tím, že nedokáží zásobovat jednotky. Tím se nejspíš odvíjí i to na jakou obtížnost hráči hru hrají, když to vezmu na dnešek, tak hraní nechám na normálu a budu se hrou bavit, nerváky si dost užívám v životě a u tv. Stáhnul jsem si tři dobrý grafický mody co hru opravdu po grafické stránce zlepšují a vykreslují. Hrát to jen o to, zda vůbec přežiju první rok, zda dokážu postavit dostatek jednotek, zda budu mít dostatek mužstva a generálů, jo, to mne také baví, ale spíš v poklidných časech, kdy nemohu v noci spát a nic mne neruší! Jak jsem koukal, tak i na Steamu zaznamenali pokles hrajících hráčů, dnešek prostě hrám nepřeje..... :(
godzilak
Rotmistr
Rotmistr
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2012, 18:18

Re: Otazky a odpovede

Příspěvek od godzilak »

V BI je vlastně všechno jinak, takže dlouhodobé hraní základní hry nikomu v tom modu nepomůže :) Je třeba to brát a hrát úplně jinak. Jinak stav k září 1950 https://prnt.sc/dPa2cTNRmyBY , konečně se mi povedla hra kde mám zajištěné palivo, zbraně i živou sílu a vlastně na všech frontách jsem v pozici že můžu vyhrát. Na východní frontě se spíš snažím držet pozice a moc nepostupovat, protože to stojí ohromné množství vojáků a materiálu. V africe mě brzdí zásobování, ale držím Egypt, Libanon a větší část Sýrie a jsem v pozicích, kde na mě prakticky nemůžou. V evropě je přes 200 divizí https://prnt.sc/sa2AdMhQNsjo a víceméně není problém odrazit jakýkoli pokus o vylodění.
Jinak ty hry na pohodu mě nebaví, u tohohle musí být strach a stres, je třeba neustále řešit problémy, hroutící se frontu, nebo problémy ve výrobě, atp... :D

Samozřejmě současná situace na východě hrám nepřeje, ale to je vzhledem k vývoji vcelku pochopitelné. Jiná doba, jiné problémy....
Odpovědět

Zpět na „Hearts of Iron 4“