Jajjun.com

Diskusní fórum věnováno historii, hrám od Paradoxu a mnoha dalším zajímavostem.
Právě je 25 dub 2018, 15:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016, 11:48 
Desátník
Desátník

Registrován: 12 kvě 2014, 22:48
Příspěvky: 41
Hraji na normální obtížnost a štve mě, že celá kompetitivnost s umělou inteligenci v dané hře, je založená na tom, že počítač podvádí a má nespravedlivé výhody.

Není totiž normální, abych hrál stejnou hru, snažil se sbírat diplomatické/administrativní/Vojenské body a po stopadesáti letech hry zjistil, že všechny okolní státy (a to i ty malé, bezvýznamné), mají dvakrát větší administrativní/diplomatickou úroveň (já sotva 12, ostatní státy v pohodě 20 a výš) a vojenskou o o tři úrovně vyšší. :tdsa:

A k tomu ještě vyzkoumaných 20 Idejí. :clapping: a já sotva 4. a to mám zaplacené poradce a můj měsíční příjem je cca 8 bodů u každé kategorie.

Jak? Jak to udělali? Jak to, že dokáží všechno stíhat a mít tolik bodů, že si mohou dovolit nejen postupovat v úrovních, ale ještě investovat do idejí? :D ... a jakto, že většina okolních států má panovníky, kteří mají Vojenský/diplomatický/administrativní skill průměrně 5/5/6 a já sotva 3/1/2.

Nechápu to.. buď něco dělám opravdu špatně a nějaký aspekt hry jsem nepochopil, nebo mi hraní takové hry, kdy má PC nadpozemské výhody, nedává smysl...

Váš názor?
Nebo rada?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016, 14:44 
Kapitán
Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2013, 18:54
Příspěvky: 1898
Hlavní roli v tom hrají schopnosti panovníků od nichž se odvíjí body do příslušných odvětví. Staty panovníků jsou převážně dílem náhody. Tj. pokud máš panovníka s takto výrazně horšího, než ostatní státy, tak je docela logické, že jsou pokročilejší v technologiích a idejích. To, že jsou to státy malé je v oblasti technologií a idejí spíše zvýhodňuje, protože se můžou soustředit primárně na ně, zatímco větší státy často musí používat tyto body v jiných věcech (stabilita, přičleňování území, snižování inflace a war exhaustion). Řada států rovněž má specifické národní ideje, které jim můžou snížit cenu technologií. Naopak lze získat i postih pro výzkum technologií ať již nějakým rozhodnutím nebo příslušností k odlišné technologické skupině.

Hodilo by se vědět za jaký stát hraješ a s kým sousedíš. Ideální by byl screenshot. Nicméně z toho co jsi napsal si myslím, že problém je v kombinaci smůly na panovníky a špatného investování získaných bodů. O tom, že by měla AI nějaké neférové výhody pochybuji, neboť jsem se s tím během hry nikdy nesetkal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016, 18:17 
Desátník
Desátník

Registrován: 12 kvě 2014, 22:48
Příspěvky: 41
Hraji za Morávii.

Obrázek

A moji sousedé a ostatní národy

Rakousko
Obrázek

Brandenbursko
Obrázek

Litva
Obrázek

Francie
Obrázek

Rusko
Obrázek

Lubeck
Obrázek

A moje přírůstky..

Obrázek


.... nevím, co dělám špatně. :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 23 říj 2016, 20:23 
Kapitán
Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2013, 18:54
Příspěvky: 1898
Moravie? To vidím prvně a v základní hře to není. Napadá mě jedině, že by to mohlo být z nějakého módu nebo konverze z CK II? V obou případech je dost slušná šance nějakého bugu.


Nicméně vzhledem ke zvýrazněným státům mě napadá důvod proč jsou tak úspěšné. V nastavení hry je volba tzv. lucky nations. Tyto národy mají určité výhody a reprezentuje to skutečnost, že v historii měly nějaké státy štěstí, které jim v klíčových okamžicích pomohlo. Lucky nations lze vypnout, nastavit na random (v tom případě se ty státy vyberou náhodně) a nebo nastavit na historic (tj. výhody budou mít státy, které byly v historii úspěšné). Mezi historic lucky nations patří z tvých sousedů Rakousko, Braniborsko, Francie a Rusko. To bude jeden z důvodů proč mají třeba lepší panovníky. Z toho důvodu bych doporučoval lucky nations vypnout.

Nicméně i přes lucky nations je ten rozdíl zásadní. V poslední verzi hry došlo k zásadním změnám ve výzkumu technologií. Byly zavedeny tzv. Institutions. Pokud jsi to přehlédl, tak by se to postupně projevovalo výraznou penalizací pro výkum technologií. Možná je právě tohle ten problém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 26 říj 2016, 14:48 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Příspěvky: 24
Bydliště: Plzeň
Tak k tomu, že Ai podvádí ve hře jsem došel také. Zkouším hrát teď za malé státy typu Hanza, Švýcarsko, Bavorsko a vždy mne smázne soused se směšně malou armádou. Je to jako přes kopírák, uzavřu koalice a vybuduji odpovídající armádu příjmu a bác po odehrání cca pěti let herního času mi vyhlásí válku sousední většinou ten nejmenší státeček a se svojí miniaturní armádou, mojí okamžitě smázne a v rekordně krátké době dobyde moje města a i když najmu žoldnéře a mám i třínásobnou armádu, vždy mne smázne jen s tisícovkou mužů. Myslel jsem, že to hraji na větší obtížnost, ale EU III jsem hrál také na normál a bylo vše OK, pouze u EU IV dochází k tomu co psal kolega výše a co jsem postřehl Já. Zkoušel jsem to i na nízkou obtížnost, ale situace se opakuje. I když jsem velký fanda her od Paradoxu a EU obzvlášť, už mi to štve. Zkusím radu od vícekolegy s nastavením "lucky nations" a jestli to nepomůže, vrátím se k EUIII. Je to otrava a ne hra, když pokaždé skončíte do deseti let herního času... Uvítám každou rozumnou radu. Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 26 říj 2016, 21:19 
Kapitán
Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 29 lis 2013, 18:54
Příspěvky: 1898
Za určitých podmínek lze prohrát i proti mnohem menší armádě. V bitvě rozhoduje mnoho faktorů, nejen počet vojáků. Velkou roli hrají i technologie, schopnosti generálů, terén, disciplína, morálka, typ jednotek, zkoumané ideje a další věci. Doporučoval bych důkladně prozkoumat jestli není v některé z těchto oblasti problém. EU IV funguje řada věcí úplně jinak než v EU III. Je snadné tvrdit, že AI podvádí místo hledání skutečné příčinny neúspěchu.

Pokud je to skutečně AI kdo většinou iniciuje války, tak už to samo o sobě dost věcí naznačuje. AI má tendenci útočit na slabší nebo momentálně znevýhodněné soupeře. Tj. pokud jsou útočníky menší státy, tak je pravděpodobné, že jsou na lepší úrovni v některých faktorech týkajících se vojenství. Nicméně bez znalosti detailnějších informací lze pouze spekulovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 28 říj 2016, 16:25 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Příspěvky: 24
Bydliště: Plzeň
Tak jsem to opět zkusil za malé a bezvýznamné národy a to za Hanzu. V prvním případě jsem nastavil hru na snadnou obtížnost a lucky nations jsem nechal na random, hmm a co se nestalo, zhruba po hodině hry měly všechny okolní státy zásadní rozdíl ve výzkumu a dalších ukazatelích přesně jak to ukazuje kolega výše. Následně přišla sekera, když mi vyhlásil válku spojenec s jedinou zemní oblastí a přišel s tisícovou armádou a mojí v počtu šest tisíc smázl a všechny moje země dobyl( tři) a Hanza skončila, protože veškeré nabídky na uzavření míru odmítl. Bylo to pro mne poučení a začal jsem znova za Hanzu, ale tentokrát jsem nastavil snadnou Ai a vypnul lucky nations. Hra se začala chovat úplně jinak a za Hanzu jsem odehrál již přes pět hodin a stále jsem ve hře a okolní státečky nemají žádný, nebo jen minimální náskok v technologiích a jejich výzkumu. Dokonce Hanzu přestala ohrožovat spojená Skandinávie a nabídla mi spojenectví. Vím, že se těch pár hodin co jsem to odehrál nedá srovnávat s ostatními, ale o něčem to vypovídá. "Štastné národy" hru opravdu velice ovlivnují a dokonce bych řekl, že zásadně a více než pouhé nastavení Ai na obtížnost. To, že v EUIV fungují věci jinak, než v mé oblíbené EUIII, naprosto s Váma souhlasím. Budu hrát za Hanzu dále a zkusím, zda by alespoň nepřežila celé hratelné období. Ale, jsa poučen, že v EUIV jsou malé a bezvýznamné státečky méně hratelné, zkusím to příště za nějakou doporučovanou zemi z herní nabídky. Jak jsem dopadl s Hanzou dám vědět.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 30 lis 2016, 18:48 
Četař
Četař

Registrován: 04 srp 2014, 17:40
Příspěvky: 93
a nedej bože kdyby si chtěl začít dělat důležité provincie, zvýšení stability, změna kultury, stavění budov, diplomatické akce atd. Potom si už nevyzkoumáš nikdy nic. Potom nezbývá než použít občas adm, dip ,mil :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 23 črc 2017, 17:06 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 07 lis 2012, 17:55
Příspěvky: 24
Bydliště: Plzeň
Jo, to je dobrý, ale nic k tématu. Takže pokud hrajete za malé bezvýznamné národy, vypněte "šťastné národy", ušetříte si nervy. Za Hanzu jsem při vypnutých "šťastných národech" dohrál celé období a zvládnul dobít oblast Baltu a část Německa se Skandinávií. Takže závěr je jasný, švindlování ve hře dělá - " šťastné národy". Je zajímavé, že když hraji za "doporučované národy" jste rychleji pánem Evropy a nestíháte ani kolonizaci....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 24 črc 2017, 21:31 
Rotný
Rotný

Registrován: 30 říj 2011, 15:59
Příspěvky: 125
Ano, lucky nations podvádí a dělají tak hru bližší historické realitě. Ale tímhle to nebude. Tak brutální rozdíl mezi technologiemi jsem neměl snad ani s Etiopií. :D Lucky nations nabízí jen drobné výhody, nemají z daného státu udělat nepřekonatelného terminátora. Buď ti hru nějak rozhodily módy, nebo prostě hraješ špatně.

Za co utrácíš diplomatické, vojenské a administrativní body? Pokud všechny provincie coruješ a nedej bože tam ještě zavádíš svoji kulturu, stojí tě to mraky bodů. Mnohem víc bodů za corování vydáš i v případě, že zabíráš území, na které nemáš nárok. Neděláš třeba tu chybu, že si vypracuješ nárok na jedinou nepřátelskou provincii, ale při mírové smlouvě si jich pak zabereš třeba 5? A nevyhlašuješ války bez Casus beli? Za to jsou taky postihy. Body platíš i za uzavírání míru, pokud si kladeš hodně podmínek, může tě mír stát stovky diplomatických bodů. Jak to máš s domácí politikou? Dějí se u tebe často vzpoury? Neutrácíš body za jejich potlačování? A co instituce? Bereš je v potaz? Pokud ne, tak máš dost brutální postihy k technologiím.

Co se týče válčení - to není normální, abys takhle prohrával. Takže opět ti to buď rozhodily módy, nebo někde děláš chybu. Máš u vojska generála? Jakého generála má nepřítel? Financuješ armádu dostatečně, nebo máš vojenské výdaje stažené na minimum i v čase války? I kdybys výdaje na začátku války dal na maximum, armádě trvá dost dlouho, než dosáhne maximální úrovně organizovanosti a morálky. S tisícovkou mužů by ani správně neměl být schopen obléhat tvé území, respektive neměl by být schopen dobýt pevnosti. Na provincie bez pevností potřebuješ aspoň 1000 mužů, jinak ji nedobyješ. To fakt ve válce a při obléhání neztratil JEDINÉHO vojáka?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 09 říj 2017, 12:05 
Svobodník
Svobodník

Registrován: 28 črc 2014, 10:55
Příspěvky: 22
Já myslím, že na vině jsou instituce. Je to docela nenápadná věc, ale o to nebezpečnější. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 11:20 
Vojín
Vojín

Registrován: 13 led 2018, 11:01
Příspěvky: 2
PC soupeř nepodvádí. Chyba je ve tvém vladaři. Každý měsíc ti za něho přibude pouze po 3 diplomatických a adm. bodů a 0 do vojenských. Když se podíváš třeba na Rakušany tak za měsíc má + 5 adm., 4 dipl. a 4 vojenské.To je obrovský rozdíl, za který se realizuje jak technologický tak ideový pokrok. Radím začít znovu a jak to půjde udělat aspoň 2 dynastické sňatky (můžeš zkusit i více), kdy ti pak generuje vladaře s lepším počtem schopností (můj pocitový odhad). Já využívám save/load, dokud nejsem s novým vládcem a nástupcem spokojen (menší cheatování). Běžně mívám za Čechy vladaře se součtem 12-15 bodů. Když máš dlouhodobě vladaře třeba 5+6+5, pak není problém se dostat v technologiích a idejách na první místa ve světě (+ dobře navolit ideje a při tech. zbytečně nepředbíhat dobu + dalších pár drobností). Pokud pak expanduješ, je dobré ještě nastavit státní zaměření na administrativu, tj +2 adm. -1 dipl. a voj.
Jinak měsíční základ je 3+3+3. S tvým vladařem máš tedy 6+6+3. za měsíc. Za rok 72+72+36
S rakouským by jsi měl 8+7+7 a při státním zaměření na dm. 10+6+6. Za rok 120+72+72.
Pro to ti utekly.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PC soupeři podvádí. :-(
PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 11:23 
Vojín
Vojín

Registrován: 13 led 2018, 11:01
Příspěvky: 2
Ps: samozřejmě se ještě k tomu připočítávají rádci :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Webhosting Český hosting

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Český překlad – phpBB.cz