Jajjun.com

Diskusní fórum věnováno historii, hrám od Paradoxu a mnoha dalším zajímavostem.
Právě je 21 led 2018, 23:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 26 pro 2013, 19:22 
Rotný
Rotný

Registrován: 18 čer 2010, 20:02
Příspěvky: 120
Pravděpodobně tu žádné takové téma zatím není, tak si dovoluji ho založit. Zároveň jako první příspěvek poskytuji screenshoty ze své první dohrané hry - Rakousko->Svatá říše. Dojmy ze hry veskrze pozitivní, prvních pár patchů zbavilo hru největších bolístek. Co se týče hry samotné, na žádné větší potíže jsem nenarazil (i když říšská politika dala zabrat). Prvním krokem k velkému impériu se stala PU s Uherskem a následná anexe. Po sjednocení Říše to nabralo celkem rychlý spád, asi nejvýznamnějším krokem bylo roztrhnutí mega Španělska na Kastilii (spojenec plus minus) a Španělsko. UK spojenec, v posledním století hry došlo k náhodné PU s Ruskem, které bylo někdy na přelomu století anektováno. Ačkoliv to tak nevypadá, moc agresivně jsem nehrál :D, málokdy jsem přešvihl 100% overextension. Nejvíc zabrat mi dávaly války se Švédskem (Švédi mi přijdou hodně naspeedovaný) a Španělskem (i po rozdělení).

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

[img]
http://i1139.photobucket.com/albums/n55 ... 1_01_1.png[/img]

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 26 pro 2013, 22:17 
Štábní praporčík
Štábní praporčík
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2012, 19:04
Příspěvky: 668
Musím říct, že ta říše je tak velká, až je ošklivá...:D

_________________
Lord Medgar Tully, pán Řekotočí - viewtopic.php?f=127&t=7705
Císař mandžuský - http://forum.jajjun.com/viewtopic.php?f=124&t=7638


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 27 pro 2013, 06:58 
Podplukovník
Podplukovník

Registrován: 24 črc 2007, 21:10
Příspěvky: 4423
Bydliště: Frei Stadt Hultschin, hlavní město Rzeczipospolite Prajzke
Co je ten šedočerný flek na sever od Polska? Prusko? Nebo snad území Řádu?
Zajímavé, že přežil státní útvar indiánů. :)

_________________
SOMUA měla dvě verze - model "standart" s poklopem a model "kabrio" bez poklopu.

Dekl je ve skutečnosti Dekl.

šedá eminence na dvoře Obodritského Cara

(Fórové hry, kterých jsem se zúčastnil.)
Admirál de Étranger, Francouzské císařské loďstvo (Trafalgar 1805)
rytíř Johannes von Ausländer, prozatímní regent Sicilského království (Byzanc 1214)
Luigi Mario Forestiero, Il primo ministro del Regno d'Italia (Německo 1866)
Generál von Ausländer st., velitel 51.rezervní divize, hrdina od města Ypres (1915)
Generál von Ausländer ml., velitel 22.tankové divize, hrdina od Krymu (1942)
očekává další nasazení do bitevní vřavy

Hotentotenpotentatentanteatentäter


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 28 pro 2013, 12:39 
Rotný
Rotný

Registrován: 18 čer 2010, 20:02
Příspěvky: 120
Jojo, to jsou Teutoni, kteří mají navíc Stockholm a pár ostrovů v Baltu. Hindijáni žijó, pač ani Kastilie ani Španělsko evidentně neměly koule na další společnou hranici :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 03 led 2014, 17:16 
Major
Major
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2006, 22:22
Příspěvky: 2310
Bydliště: Je třeba chtít žít a umět umřít
Tak když už tu to téma je, tak ho taky využiji. I když pravda, že moc toho k chlubení nemám. Je to taková řekl bych průměrná hra. "Zajímavá" je asi jen tím, že ji hraji v iron man módu. Hrál jsem ji hned po vydání hry a včera jsem odehrál dalších cca 30 let.

Obrázek

Hraji za Španělsko, Francii jsem šikanoval, aby se nedostala k moci (aktuálně má ve hře jednu nebo dvě provincie ani nevím přesně). Ve francouzských zemí jsou dva větší státy - severní Bretaň (aktuálně můj spojenec) a na jihu Akvitánie, která byla dříve mým spojencem, ale teď jsou to zavilí nepřátelé. Plus pár států nad nimi, kde je relativně status quo. Pár státečkům zaručuji nezávislost a když někdo začne bobtnat, tak po něm hodím pantofel a je klid. Neapol byla můj dlouholetý spojenec, ale nedávno jsem ji začlenil do PÚ. Další moji spojenci jsou Nizozemsko a Švédsko.

Benátky i Janov jsou moje. Jinak toho v Evropě moc nemám. Nejvýchodnější kolonie je na "Seychelách" (v uvozovkách proto, že tím myslím ty ostrovy u Indie tj. ne skutečné Seychely ale Maledivy...).

Velký útvar je aliance Rakouska, Polska a Ruska. Ti se donedávna rvali mezi sebou, ale nějak se spojili kvůli válce s Turkem. Po několika velmi úspěšných válkách navíc k sobě nalezli do jedné aliance... Ale mám s nimi docela dobré vztahy i když dřív nebo později mě tam Švédsko nejspíš zatáhne...

Trochu mimo je Anglie - jediný stát, který mi začal trochu konkurovat v koloniích. Nabral hlavně území ve válkách s domorodci... Tu beru jako soupeře a nějaká koloniální válka musí nastat. Jen škoda, že mají lepší loďstvo (spousta mých lodí jsou galéry + ten lepší typ galér + mám spoustu transportů, protože mě nebaví ten mikromanagement při převážení vojska).

_________________
Burgundské vévodství 1419 (aktualizováno 31.08.14)
EUIV: Janovská republika 1444-1821 [DOHRÁNO] (aktualizováno 17.06.15)
Země Samurajů 1936 (aktualizováno 19.05.13)
Svět zlata a pýchy; svět plný špíny; na jeho hříchy; jen karabiny...
Optimismus lze pro selektivní upravování paměti považovat za neurologickou poruchu. Jediní, kteří svět vidí realisticky, jsou lidé s těžkou depresí.


Naposledy upravil pan Ahoj dne 03 led 2014, 20:28, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 03 led 2014, 17:22 
Rotný
Rotný

Registrován: 18 čer 2010, 20:02
Příspěvky: 120
Hezké. Ta aliance na východě sousedí s Neapolí, že? To by mohlo být zajímavé :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 03 led 2014, 20:29 
Major
Major
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2006, 22:22
Příspěvky: 2310
Bydliště: Je třeba chtít žít a umět umřít
Yop, skrz jednu provincii sousedí + Rakušáci tam mají vlez na moje Benátky.

_________________
Burgundské vévodství 1419 (aktualizováno 31.08.14)
EUIV: Janovská republika 1444-1821 [DOHRÁNO] (aktualizováno 17.06.15)
Země Samurajů 1936 (aktualizováno 19.05.13)
Svět zlata a pýchy; svět plný špíny; na jeho hříchy; jen karabiny...
Optimismus lze pro selektivní upravování paměti považovat za neurologickou poruchu. Jediní, kteří svět vidí realisticky, jsou lidé s těžkou depresí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 09:44 
Četař
Četař

Registrován: 03 zář 2013, 13:49
Příspěvky: 67
Bydliště: Kroměříž
jo taky jsem vytyčil cíl vzkřísit HRE za Česko, není nic lepšího než když Svaté říši římské národa německého velí Češi :)

všiml sem si asi ale dvou celkem blbých bugů

první je po prosazení reformy "Proclaim Erbkaisertum" (zrušení voleného nástupnictví a funkce elektors) zůstavají bývalým elektorům stále negativní body pokud z nich chci udělat vazaly (něco ve stylu jsem elektor, takže ze mě vazala jenom tak neuděláš)

druhý celkem zásadnější je při každém konvertování svého oficiálního státního náboženství získám 25 bodů imperial autority, takže pokud mám 999 administration power tak konvertuji na protestanství a zpět na katolictví a získám 50 bodů imperial autority (každá konverze si žádá -3 stability), získávání imperial autority je při posledních reformách velmi pomalý proces a tohle extrémně urychluje obnovení HRE jako jednoho státu

mě se to povedlo kolem roku 1760 a pak už je vpodstatě hra velmi jednoduchá, příjmy mám 570 zlaťáků měsíčně a jediná konkurence je rozlezlá Osmanská říše, polovinu příjmů mám z obchodu (mimochodem po pochopení podstaty fungování obchodu, se mi ten systém zdá geniální :) )

škoda, že nemám žádné screeny (jedině finálového stavu), tohle je moje první větší hra, příště už začnu psát reporty


Naposledy upravil werrek dne 13 led 2014, 11:14, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 10:02 
Rotný
Rotný

Registrován: 18 čer 2010, 20:02
Příspěvky: 120
Však sem finálový screen hoď, od toho tady to téma je :-D. Mně se podařilo HRE zformovat myslím v roce 1600, ale za Rakousko je hádám jednodušší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 10:49 
Četař
Četař

Registrován: 03 zář 2013, 13:49
Příspěvky: 67
Bydliště: Kroměříž
jo nějaký čas trvalo vyšachování Rakouska z císařskýho křesla a pak celkem dost času zabralo zavádění reforem, protože germánské národy mají -10 k základní neochotě pro negermánský národ, takže bez imperiální autority sem si neškrtnul
až budu doma tak sem screen hodim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 11:32 
Poloslepý troll
Poloslepý troll

Registrován: 07 pro 2009, 15:45
Příspěvky: 671
co se snama o tu genialitu obchodu podelit me se zda v podstate na *** a kdyz muzu tak obchodnici jen vybiraj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 13 led 2014, 12:50 
Četař
Četař

Registrován: 03 zář 2013, 13:49
Příspěvky: 67
Bydliště: Kroměříž
Michgod píše:
co se snama o tu genialitu obchodu podelit me se zda v podstate na <> a kdyz muzu tak obchodnici jen vybiraj


nuže jde o TRADE VALUE a TRADE POWER (první je hodnota nebo množství zboží a druhé je obchodní síla), největší TRADE POWER je většinou na vlastním území, protože tam můžu mít největší bonus z budov a bývá tam nejmenší konkurence (jak kdy :) ) a nebudeš se muset s nikým dělit o zisk, který se vypočítává z TRADE VALUE a tady dosadím obchodníka, který sbírá "COLLECT" a ostatními obchodníky se snažím přesměrovat obchod na toto místo, důležité je si vybírat obchodní uzly, kde je vysoká TRADE VALUE (pochopitelně je nutný směr k mému collectorovi)

příklad: obchodník sbíra v Anverpách a já přesměruju obchod ze Sevily do Bordó a následně z Bordó do Anverp (Sevilla a Bordó má obrovskou TRADE VALUE, protože si sem španělé a angličani přeposílají zboží z karibiku a z blízkého východu, do těch dvou míst naženu obchodní lodě a dám "protect trade", aby se zvýšil TRADE POWER na přeposílání
takže ve finále mám v Anverpách extrémní TRADE VALUE a nikdo mi tam nekonkuruje

riziko je v tom pokud budeš přeposílat moc, tak někdo na tebe uvalí embargo, protože přeposíláním omezuješ zisky státům, které tam sbírají nebo přeposílají jinam(takové situace může vést až k válce), embargo se vypočítává z TRADE POWER a vpodstatě tvoje trade power omezuje trade power někoho jiného
a naopak přeposíláním můžeš dovolit bohatnout státům, které sbírají s tebou

ideální pro obchod je NAVAL, EXPANSION a pochopitelně TRADE idea


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 17 led 2014, 12:47 
Major
Major
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2006, 22:22
Příspěvky: 2310
Bydliště: Je třeba chtít žít a umět umřít
Vznešení duchové! Tímto vás já - náčelník statečného kmene Pónýů, klíčový muž Federace severoamerických indiánských kmenů a pokořitel aztécké říše - Pajdavý Kůň, žádám o radu. Začínají se množit zkazky o náhodných pozorování bledých tváří přicházejících z moře... Chtěl bych tedy vědět jaké mají bledé tváře úmysly - máme přivítat jako naše bratry nebo jim vzít skalp?

Přeloženo: Dostal jsem se k první skupině ideí a chtěl bych slyšet návrhy, co za ideu byste zvolili. :wink:

Obrázek

_________________
Burgundské vévodství 1419 (aktualizováno 31.08.14)
EUIV: Janovská republika 1444-1821 [DOHRÁNO] (aktualizováno 17.06.15)
Země Samurajů 1936 (aktualizováno 19.05.13)
Svět zlata a pýchy; svět plný špíny; na jeho hříchy; jen karabiny...
Optimismus lze pro selektivní upravování paměti považovat za neurologickou poruchu. Jediní, kteří svět vidí realisticky, jsou lidé s těžkou depresí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 17 led 2014, 15:11 
23. Armádní Generál
23. Armádní Generál
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006, 21:42
Příspěvky: 15515
Bydliště: Nixon's back!
Hm, vzhledem ke spoustě volného prostoru by možná nebyla marná expanze, ne? Mohl by jsi začít kolonizovat šťavné Atlantické pobřeží s tax base 5-6 a nenechat tak Evropanům tolik prostoru tě prudit. Nic ekonomického ani vojenského tě beztak asi tolik nevyhrne (krom defenzivní idey)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 17 led 2014, 15:18 
Rotný
Rotný

Registrován: 18 čer 2010, 20:02
Příspěvky: 120
Jééé, conquest of paradise. Jaké jsou dojmy? Jsi v čele federace, takže máš pod palcem i ty další indiánské kmeny?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 17 led 2014, 17:14 
Podpraporčík
Podpraporčík

Registrován: 28 dub 2012, 11:12
Příspěvky: 370
Jednoznacne exploration idea (mam na mysli tu, kde je idea quest for new world)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 17 led 2014, 21:02 
Major
Major
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2006, 22:22
Příspěvky: 2310
Bydliště: Je třeba chtít žít a umět umřít
Vals: Ano, to přesně jedu defenzivní idee + kolonizaci pobřeží. Akorát jsem tedy začal u pobřeží Karibiku, abych to měl blíž do střední Ameriky. Samozřejmě ty úplně nejlepší provincie jsem se snažil vyzobat - takže třeba Manhatton je mé hlavní město.

sedlyboy352: Tak dojmy jsou takové, že to DLC nebetatestoval ani jeden tester, co se týká hry za domorodce. Je tam tolik primitivních nedodělků až to opravdu bije do očí... Namátkou na co si vzpomenu - nabízí mise se stavbou budov, které indiáni stavět nemůžou. Mise "dobyj" danou provincii se nepřenáší, takže když vám ten kmen zmigruje jinam, tak máte šmitec. To samé při anexi - když se snažíte diploanektovat indiánský kmen a ten zmigruje, tak se diploanexe přeruší. Když migrujete, tak se vám může po přesunu stát, že vedlejší provincie není vaší kultury a tak máte "neakceptovanou" kulturu vašeho kmene. Indiáni pokud s vámi nemají hranici, tak vás víceméně ignorují - nemusíte se bát, že by si na vás došli. Domorodci na neutrálních územích jsou halberd infantry, která vašim jednotkám na technologii level 1 (další typ je až level 5) dá docela zabrat a dobře vám redukuje manpower. Budovy jsou levňoučký (protože když migrujete, tak se zbouraj) a mají příliš silný efekt (když migrujete tak máte jednu provincii, tak abyste byli konkurenceschopní s většími kmeny), což je docela problém když jste velcí... Být šéfem federace vám dá +30% morálky, takže vaše nepřátele rozsekáte snadno a je to primitivní udržet, protože generický bonus pro indiány je bonus do prestiže a podle prestiže (ten s nejvyšší prestiží) je lídr. To poslední by neplatilo, kdybych hrál za nějaké indiány s vlastními ambicemi třeba Huroni, Pueblo apod... Díky bonusu 30% morálky za vedení federace máte nad ostatními indiány dobře navrch - tj. vítězíte i početně nevýhodné bitvy -> dostáváte prestiž -> máte bonus dál... vlastně jediná výzva spočívá v tom, hlídat si manpower. V mé federaci zbyli Huroni, Cherokee, Creek a ještě jedni - federace může mít mnohem víc členů (i ta moje měla, ale slabé kmeny jsem radši vyhladil) a pozvání do federace záleží na tom jaké vztahy mezi sebou členské kmeny mají. Přináší to do hry spoustu nového, jenom to chce doladit. Ještě se těším na konfrontaci se Starým světem, ale moc se ke mně nehrnou - rok 1610 a jediné co vidím, jsou Portugalci, válící své šunky na Bahamách. Za normální národ jsem zatím nehrál. :salute:

biggris: Na co průzkumníky? Volného místa je tu dost.

_________________
Burgundské vévodství 1419 (aktualizováno 31.08.14)
EUIV: Janovská republika 1444-1821 [DOHRÁNO] (aktualizováno 17.06.15)
Země Samurajů 1936 (aktualizováno 19.05.13)
Svět zlata a pýchy; svět plný špíny; na jeho hříchy; jen karabiny...
Optimismus lze pro selektivní upravování paměti považovat za neurologickou poruchu. Jediní, kteří svět vidí realisticky, jsou lidé s těžkou depresí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 17 led 2014, 21:06 
Rotný
Rotný

Registrován: 18 čer 2010, 20:02
Příspěvky: 120
Díky za dojmy, asi jsem se rozhodl správně, když jsem si řekl, že počkám na nějakou slevu toho DLC, snad to mezitím poladí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 17 led 2014, 23:07 
Podpraporčík
Podpraporčík

Registrován: 28 dub 2012, 11:12
Příspěvky: 370
No, kdyz ja hral za indiany, tak problemem bylo, ze sice mista bylo dost, ale ja ho jaksi nevidel, ale pravdou je, ze to nebyla vanilla, takze se to mohlo lisit. A kdyz si to tu tak ctu, tak jsem se s tou chvalou ve vedlejsim topicu asi unahlil :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chlubárna
PříspěvekNapsal: 20 led 2014, 17:01 
Major
Major
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2006, 22:22
Příspěvky: 2310
Bydliště: Je třeba chtít žít a umět umřít
Vida spousta těch věcí, které jsem zmínil, byla opravena v hotfixu a další várka se má opravit v dalším patchi... Přesto mě zaráží, že prostě takový obecný drobný chyby pustí ven.

_________________
Burgundské vévodství 1419 (aktualizováno 31.08.14)
EUIV: Janovská republika 1444-1821 [DOHRÁNO] (aktualizováno 17.06.15)
Země Samurajů 1936 (aktualizováno 19.05.13)
Svět zlata a pýchy; svět plný špíny; na jeho hříchy; jen karabiny...
Optimismus lze pro selektivní upravování paměti považovat za neurologickou poruchu. Jediní, kteří svět vidí realisticky, jsou lidé s těžkou depresí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 180 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Webhosting Český hosting

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Český překlad – phpBB.cz