Stránka 30 z 30

Re: Rady pro EUIV

Napsal: 23 dub 2018, 09:02
od Bergham
Ahoj,

otázka na zkušenější. Zase jsem se po nějakém tom měsíci vrátil k téhle hře a tentokrát jsem si rozjel hru za Mossi. Je to stát subsaharské afriky a jako takový se potýkám s několika novinkami. Jedná se o:
- Náboženství: jsou to fetišisti. S tím problém nemám. Ale jaké jsou ideální mechaniky na změnu náboženství? Nebylo by špatné si jej kvůli budoucím kolonistům změnit na křesťanství.
- Státní uspořádání: mám Tribal Monarchy. Rád bych jej ovšem změnil na něco jiného než tribal (kmenové) uspořádání. Jak toho dosáhnout? Všiml jsem si, že můžu vydat dekret, ale ty požadavky jsou tak vysoké, že toho nedosáhnu dřív než za 300 let. Navíc v technologiích mám postih "Feudal: +50%" na cenu technologie. Tzn., že každá technologie mě stojí skoro 1000 bodů. Vím, že jednou přijdou Evropani a s tak drahými technologiemi nemám šanci jim jakkoli konkurovat nebo se bránit.

No a nakonec obecně. Hráli jste někdy za africkou zemi? A pokud ano, máte nějaké další tipy? :)

Re: Rady pro EUIV

Napsal: 29 čer 2018, 16:42
od muffi
k institucím, ve hře za Maďarsko se knihtisk objevil ve reformistickém Skotsku, což mě nepotěšilo, protože jsem si na něj jako nejrozvinutější protestant dělal zálusk. A podle mě je právě reforma náboženství nejdůležitější.
Bergham píše:
23 dub 2018, 09:02
Ahoj,

otázka na zkušenější. Zase jsem se po nějakém tom měsíci vrátil k téhle hře a tentokrát jsem si rozjel hru za Mossi. Je to stát subsaharské afriky a jako takový se potýkám s několika novinkami. Jedná se o:
- Náboženství: jsou to fetišisti. S tím problém nemám. Ale jaké jsou ideální mechaniky na změnu náboženství? Nebylo by špatné si jej kvůli budoucím kolonistům změnit na křesťanství.
- Státní uspořádání: mám Tribal Monarchy. Rád bych jej ovšem změnil na něco jiného než tribal (kmenové) uspořádání. Jak toho dosáhnout? Všiml jsem si, že můžu vydat dekret, ale ty požadavky jsou tak vysoké, že toho nedosáhnu dřív než za 300 let. Navíc v technologiích mám postih "Feudal: +50%" na cenu technologie. Tzn., že každá technologie mě stojí skoro 1000 bodů. Vím, že jednou přijdou Evropani a s tak drahými technologiemi nemám šanci jim jakkoli konkurovat nebo se bránit.

No a nakonec obecně. Hráli jste někdy za africkou zemi? A pokud ano, máte nějaké další tipy? :)
Zkoušel jsem kdekoho, s institucemi jednou Kongo. U feudalismu by mělo stačit rozvinout hlavní město ideálně s obchodním centrem na development 20, horší je to s renesancí, kde se mi za Etiopii její objevování zastavilo na 12 procentech, netuším proč, další problémy jsou s kolonizací a knihtiskem. Na druhou stranu, dřív bys platil do westernizace jako Afričan penalizaci 60 procent za každou technologii(360 bodů) a kupu bodů za westernizaci samotnou. Navíc to máš kousek na sever Afriky, kam se instituce dostanou velmi rychle přes území Portugalska/Španělska v Maroku. A na Evropany je důležité být silný. Pokud budeš mít 10 000 vojáků, vyhlásí ti válku hned, pokud 50-60 tisíc, může se stát, že ti ji nevyhlásí vůbec.

Pro změnu náboženství musíš čekat, až ti hra nabídne eventy s příchodem muslimů/křesťanů, pokud pro tvůj stát vůbec jsou, a pak konvertovat. Druhá možnost bude konverze přes rebelii, když máš provincie jiné víry, které povstanou ale to asi není moc ideální. O jiné cestě nevím. Ale pokud budeš v době příchodu Evropanů dost silný, tak to není potřeba, alianci uzavřou i s jinověrcem, na sňatky si nech jednoho, dva vazaly nebo si najdi muslimy.

U změny zřízení je jednou z podmínek administrativní, ekonomická nebo inovativní idea a v každé hře jsem minimálně jednu z nich měl, nejčastěji ekonomickou jako první, jinak je to o neustálém boji s inflací a sleva na development se taky hodí. co se týče bodů, ve výše zmíněné hře za Maďarsko jsem skončil sice jen s celým Balkánem bez Cařihradu a samozřejmě Rakouskem kvůli achievmentu (díky politické situaci jsem vlastně za roky 1475-1620 seděl na zadku a bál se Turků) ale na konci hry měla každá provincie development přes 20 a administrativní body jsem vyhazoval oknem. Takže body sice jsou důležité, ale je jich k dispozici dost (vyšlo mi 13572 jako základ-377 let x 12 měsíců x 3 základ) a co vyhodíš za konverzi se v tom ztratí. Penalizace pouštních provincií na development tě bude stát o dost víc, jen je dlouhodobě rozložená. Třeba dvojkový poradce za poloviční cenu od kleru ti za 20 let služby dá 240 bodů navíc za podobnou cenu jako jedničkový, další se slevou se dají získat od manželky.

Jinak k diskuzi výše k síle států. Byť je každá hra jiná, tak u mě většinou Polsko bývá silné cca do 1650-1700 ale pak ho většinou začnou Rusové a vnitřní spory drtit, po úpadku Janičárů bývají oslabení i Turci. Ale vždy platí že ten, koho chci zničit, si vede nadmíru dobře :evil:

A na závěr jeden dotaz. Ve zmíněné hře za Maďary se po polsko-kastilské válce cca 1620 vytvořila personální unie Kastílie s Francií. Kastilci stále měli unii s Aragonem, ale za celou dobu hry nedošlo k tomu, aby se jim jeden ze dvou menších partnerů vzbouřil, navzdory výrazně větší armádě obou nižších partnerů. Došlo snad k nějaké úpravě (verze 1.19.2) a PÚ se nebouří tak, jako dříve, nebo to byl bug?