Crusader Kings II: Horse Lords

Opět buduj a sleduj rozmach své vlastní rodinné dynastie. Dobyj, vyžeň nebo z dalších území vytvářej vazaly ve středověké Evropě. Využij svých špiónů a spolupachatelů k dosažení svých vlastních ambicí. Braň svoji náboženskou víru a nebo se připoj ke křížové válce nebo džihádu! Vyzkoušej tvrdý život středověkého vládce.

Moderátoři: Atlantis, martas3, Vals, Phoenix

Odpovědět
HerrKaleun!
Rotný
Rotný
Příspěvky: 107
Registrován: 29 kvě 2013, 08:51
Bydliště: Sudetenland

Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od HerrKaleun! »

Tak a máme tu nové DLC. Vypadá to zajímavě hlavně se nám zase zvětší mapa doufám že to zase nezpomalí hru jako s Indií https://forum.paradoxplaza.com/forum/in ... ds.859192/
Josef81
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr
Příspěvky: 294
Registrován: 24 říj 2011, 16:24

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od Josef81 »

No tak už je tu konečně i vlákno pro nové DLC.
Timoteus
Podporučík
Podporučík
Příspěvky: 800
Registrován: 28 úno 2014, 09:34
Bydliště: Slovensko

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od Timoteus »

dúfam že za to zase vypýtajú nekresťanské peniaze...
T. S. P.
tarava
Major
Major
Příspěvky: 2031
Registrován: 28 led 2014, 23:40
Bydliště: Sušice/Praha

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od tarava »

Timoteus píše:dúfam že za to zase vypýtajú nekresťanské peniaze...
No jak jinak. Zadarmo to určitě nedaj :mrgreen:
Kvilam: kníže Randolf "Zweihänder" Seufer
Anglie 960: Harald II. Norský řečený Šedoplášť
Wylamské války: císař Palladius I. Kýnigos, vévoda Theodoros I. Kýnigos(abdikoval)
Hetharia 4 - Dva králové: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 3 - Založení Kalwenu: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 1 - Příchod temnoty: Lid města Kary - kapitán Hagen
Blackfyreovo povstání: ser Aegor 'Bittersteel' Rivers
Husitské války: Sirotčí svaz - hejtman Michal Jiskra ze Sušice
Byzanc 1214: Serenissima Repubblica di San Marco - dóže Tarava II. di Orseolo
Německo 1866: Rýnský spolek
Josef81
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr
Příspěvky: 294
Registrován: 24 říj 2011, 16:24

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od Josef81 »

Už by s těma DLC ale mohli klidně konečně přestat!!! Už jich vyšlo dost. Ale když už je musí dál vydávat,tak by spíš měli trochu upravit ekonomický systém hry. Docela by se mi líbilo,kdybych mohl taky trochu zasahovat do zisků. Třeba tu zavést mítné přes brod nebo průsmyk zdanit města atd. Vždyť to byly ve středověku docela běžné věci....... A na tom tehdejší šlechta která považovala pod svou úroveň obchodovat docela dost profitovala. Nebo taky těžba rud nebo zakládání nových vesnic,rabování u sousedů atd. Možností je tam spousta.... I když to neznamená,že bez toho všeho by to byla nějak horší hra.
Bakendrid
Desátník
Desátník
Příspěvky: 29
Registrován: 16 úno 2014, 10:28

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od Bakendrid »

JJ, mohli. Byť jen kvůli češtině, aby se nemusela upravovat celá po každé nové verzi ...
Josef81
Štábní rotmistr
Štábní rotmistr
Příspěvky: 294
Registrován: 24 říj 2011, 16:24

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od Josef81 »

Tak co,už jste někdo hrál nové DLC? Jestli jo, tak by jste sem mohli napsat nějaké ty dojmy...... Ať nám ostatním ulehčíte rozhodování zda koupit či nekoupit.
Forsaken
Vojín
Vojín
Příspěvky: 1
Registrován: 14 srp 2015, 16:00

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od Forsaken »

Taakze lidi testoval jsem Horse Lords a mam na to asi 3 strategie kdy vyuzivam nedostatku hry kdyby jste chteli o tom podiskutovat tak muzeme jinak prilozim screen ze hry
DDAOSS
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 11
Registrován: 18 zář 2014, 16:50

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od DDAOSS »

Stáhl jsem si Horse Lords, aktualizoval jsem tím své původní CK II v2.2.02 a jediné, k čemu je to dobré, jsou pády hry...navíc některé položky se tam zdvojily, jako např. v zákonech jsou všechny položky dvakrát...plus bych řekl, že se to dost znepřehlednilo, hodně tlačítek se přesunulo, jiná úplně zmizela a musel jsem chvíli pátrat, jak najet do toho či onoho menu.
Druhou stranou věci je teď mnohem komplexnější rozložení strategie co se postav týče. Navíc přibylo i trochu ekonomických možností.
Ale popravdě, byl bych radši, kdyby už žádné rozšíření nevyšlo a místo toho vyšly jen patche, které by hru vylepšovali. Např. jak tu bylo napsáno, rozšířit ekonomické možnosti, přidat diplomatické možnosti, zapracovat na historii postav a zadat různé přírodní katastrofy jako mor, záplavy, sucha atd. Plus, a to přidávám jen jako Čech, by se tam mohli objevit třeba i věrozvěstové, kteří přinesli křesťanství do střední Evropy a mohlo by se trochu zapracovat i na historické přesnosti zemí (např Velká Morava velikosti, jakou má ve hře za Rostislava, dosáhla až za Svatopluka). A také by se mohla zvýšit obtížnost, pochybuju např. že by si nějaký kníže Rostislav z VM mohl vzít Franskou princeznu a hned poté by mu na pomoc přitáhly vojska z Francie, nebo že Maďaři měli najednou 22000 armádu, kterou nikdo, ani spojené Fransko-byzantské vojsko neporazí...zkrátka by se vývojáři mohli raději zaměřit na kvalitu, než na kvantitu...
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 104
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od tenzor »

A jaká jsou tedy konkrétní pozitiva Horse Lords? Některé změny v nové verzi jsou nepřehlédnutelné i bez DLC, hlavně nový systém bitev (a řekl bych i realističtější).
S těmi sňatky je to těžké, řekl bych že v první řadě by se měla omezit snadnost jejich uzavření (dokonce bych řekl, že je to poměrně zabugované, protože občas jde uzavřít matrilineární sňatek s dědicem titulu nebo princem, zatímco jsem jen vévoda apod.).
Jinak v konkrétním případě ve hře přijede někdo na pomoc jenom když a/ může, b/ máme dobré vztahy, což se o Východofrancké říši a Velké Moravě říct nedá :)
Pokud jde o Maďary, na počtu min. 20 000 se historici vcelku shodují, minimálně v bitvě u Bratislavy, kde mimochodem porazili 3x silnější východofranské vojsko, tolik Maďarů bylo. Mimochodem celkový počet Maďarů byl po překročení Karpat asi 400 000 lidí, takže bych čekal i víc, ale nejspíš se nikdy nepodařilo, aby všichni náčelníci se svými bojovníky vyjeli do jednoho tažení. Po zmiňované bitvě následovalo několik dalších vítězných a spousta úspěšných nájezdů (až do Francie a Itálie), které skončily až v roce 955 druhou bitvou na Lechu. Když byl jeden jejich útok v roce 933 zastaven někde ve středním Německu, obrátili se proti Byzantské říši, doslova rozdrtili její i bulharskou armádu a zastavili se až před branami Konstantinopole, přičemž donutili Byzantince k placení tributu. Také mimochodem během dvou let vyvrátili Velkomoravskou říši (byť v úpadku). Takže dojmy jsou hezká věc, ale realita je taková, že Maďaři byli minimálně prvních 20 let neporazitelní a nezastavitelní a více než půl století se nepodařilo žádnému vojsku uštědřit jim významnou porážku. V tomto ohledu je hra realistická, jenom v ní více expandují na sever a severozápad, než na západ a jih.
DDAOSS
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 11
Registrován: 18 zář 2014, 16:50

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od DDAOSS »

Uznávám, nový systém vojsk (jak v bitvách, tak pevnosti) je vylepšený.
Celková diplomacie ale neustále pokulhává. V minulosti se tribut platil řekl bych v celém (tehdy známém) světe, ne pouze u Mongolů, jak je tomu nyní. Také v Evropě pak existovaly vazalské státy (viz. Velká Morava vůči Východofr. říši). Ekonomika je problém sama o sobě v celé historii hry. Na nerostné suroviny se moc nehraje, na nějaké budovy zlepšující ekonomiku příliš také ne (myslím tím hlavně zemědělství, které bylo ve středověku snad nejdůležitějším ekonomickým faktorem).
A myslel jsem spíše tu Západofranskou říši společně s Akvitánii. Vůbev VM je problém sám o sobě, protože jak jsem psal, takové velikosti ve hře ve skutečnosti nabyla až za vlády Svatopluka, Konstantin s Metodějem nejsou vůbec zmíněni a co se týče Maďarů, je pravda, že jejich armáda byla obrovská, avšak podle hry desetinová armáda VM neměla proti nájezdníkům šanci, ačkoliv maďarský systém válčení byl založen na stejném principu jako mongolský, tj na kmenech až do roku 1001, kdy bylo založeno Uherské království a ačkoliv se Maďaři nikdy na Moravu nedostali, ikdyž Moravané byli v jasné nevýhodě.
Dle mého by se hra měla zaměřit na to, jak se v mnohém vyrovnat realitě, např. hladomory, povodně, sucha, udržování a vyživování vojska. Od věci by nebyl ani bankovní systém, který v Evropě fungoval. Papež a jemu podřízení by mohli být více autonomní a dělat mnohem větší problémy, jako např. uvalovat kladby a interdikty. Válečnický systém by se mohl ještě více zaměřit na obtížnost, protože hlavní oporou tehdejšího světa byla města a z historie víme, že ani několik-desítek krát větší armáda nedokázala oblehnuté město či hrad dobýt.
Je mi jasné, že se jedná o hru vyvíjenou firmou z USA, ale pokud se i nadále chtějí udržet mezi top strategiemi z tohoto období, měli by více zapracovat na detailech a ne jen bezhlavě rozšiřovat hru i s nedostatky...

Btw, nevíte někdo, jak vymazat to otravné zdvojení položek z záložce "Zákony"?
tarava
Major
Major
Příspěvky: 2031
Registrován: 28 led 2014, 23:40
Bydliště: Sušice/Praha

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od tarava »

Sorry, ale o historii máš asi fakt hodně zkreslené představy a mam dost výhrad k dalším tvým připomínkám. Asi za všechno mluví to tvé:
Je mi jasné, že se jedná o hru vyvíjenou firmou z USA
Jsem si nějak nevšiml, že by se Paradox Development Studio přestěhovalo ze svého rodného Stockholmu do USA. :tdsa:
Kvilam: kníže Randolf "Zweihänder" Seufer
Anglie 960: Harald II. Norský řečený Šedoplášť
Wylamské války: císař Palladius I. Kýnigos, vévoda Theodoros I. Kýnigos(abdikoval)
Hetharia 4 - Dva králové: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 3 - Založení Kalwenu: kníže Vesmen I. Corvus, pán Brány
Hetharia 1 - Příchod temnoty: Lid města Kary - kapitán Hagen
Blackfyreovo povstání: ser Aegor 'Bittersteel' Rivers
Husitské války: Sirotčí svaz - hejtman Michal Jiskra ze Sušice
Byzanc 1214: Serenissima Repubblica di San Marco - dóže Tarava II. di Orseolo
Německo 1866: Rýnský spolek
DDAOSS
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 11
Registrován: 18 zář 2014, 16:50

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od DDAOSS »

tarava píše:Sorry, ale o historii máš asi fakt hodně zkreslené představy a mam dost výhrad k dalším tvým připomínkám. Asi za všechno mluví to tvé:

Jsem si nějak nevšiml, že by se Paradox Development Studio přestěhovalo ze svého rodného Stockholmu do USA. :tdsa:

Za to se omlouvám, opravdu nevím, kde sídlí. Ale pokud ve Švédsku, tak tím hůř, že hra týkající se středověké Evropy má takovéhle nedostatky...
Možná kdyby se inspirovali trochu sérií Total War, která vydá hru (např. Rome II) a primárně se soustřeďuje na patche, které zlepšují výkon a hratelnost a využili je k opravování historických nepřesností a přidáváním malých, avšak podstatných realistických skutečností, vypadala by hra jinak. Uznávám, že v dnešní době patří na vrchol strategických her, ale myslím (možná jako jediný) že se hra má ještě hodně co učit od konkurence a má velký potenciál pro zlepšení.
A pokud máš výhrady...měj, každý má svůj pohled na věc. Já jen konstatuju fakt, že takhle skvěle zpracovaná hra si sama přidává nedostatky.
Zatím má tak 6,5/10, což považuji v současnosti jako top historicko-strategických her. Avšak vůči kvalitním strategiím (nehistorické povahy) má ještě rezervy.
tenzor
Rotný
Rotný
Příspěvky: 104
Registrován: 03 kvě 2014, 21:58

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od tenzor »

S tím tributem je to dobrá připomínka (i když mezi civilizovanými státy zas tak rozšířený nebyl, když už, tak to byl vazalský poplatek :) ). Vazalské státy přece zakomponovány jsou, jen tam není možnost mít vazala na stejné úrovni (král vazal krále apod. - IMHO je to s různými typy vlád zamotané už tak dost). Velká Morava byla vazalem východofrancké říše jen krátkou dobu. Old Gods začínají 3 roky před nástupem Svatopluka k moci, takže až taková strašná fabulace to není (to spíš u Charlemagne, kde si tvůrci postavy i hranice států cucají z prstu, i když to většinou nejde jinak, zpráv z té doby moc není..).
No a Maďaři se na Moravu zjevně dostali, když říši vyvrátili, jak nás informují kroniky.. :)
Vyživování vojska vyřešené je (každé hrabství má limit a už není možné dostat 100k armádu na místo, pokud ji člověk nerozdělí aspoň na 5 a nepošle různými cestami, aniž by většina cestou pomřela..).
Zvýšení vlivu epidemií a různé katastrofy jako sucho nebo povodně by nebyly od věci (zvlášť když jsou definované jak počasí tak i řeky, takže obojí by nebyl problém realisticky zaimplementovat). I když ty epidemie se od poslední verze opravdu posílily, mám ten dojem, posledně během obléhání města v hrabství kde byl dvůr mi pomřela na následky tyfu čtvrtina dvořanů a příbuzných, ale možná to byla náhoda, moc času na hraní jsem poslední dobou neměl.
U dobývání měst je to opravdu tak, že člověk potřebuje aspoň 10x silnější armádu, aby byl úspěšný a neměl šílené ztráty. Samozřejmě později v době mohutných hradů by ani taková přesila nestačila, ale nemůžu říct že by hra byla v tomhle vyloženě nerealistická, to spíš v jiných věcech (například anihilace zbytků armády v sousedním hrabství, přičemž velitelé většinou přežijí..).
Mimochodem spousta nedostatků se dá odstranit tím, že si pohrajete se soubory ke hře. Modding je tady extrémně jednoduchý, jenom není vždy snadné odhadnout následky :)
DDAOSS
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 11
Registrován: 18 zář 2014, 16:50

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od DDAOSS »

Sv. Václav odváděl "daň z míru" (lat. tributum pacis), takže lze to nazývat i tributem.
Vazalské státy jsou ale vyřešeny tak, že pokud se například vévoda stane vazalem krále, je jeho území automaticky zakomponováno do království, což nebyla v polovině případů pravda (např. Bretaň, Savojsko...).
Tak historické prameny celkově jsou problém v každém období.
Dostali se jen k Mikulčicím a jiným jižním městům, která vyplenili a pak zase odtáhli. Hlavní příčinou rozpadu byly rozbroje mezi Mojmírem II. a Svatoplukem II. a hlavně ekonomická situace, kdy přišlo několik let chabých úrod a povodní a také odtržení Čech a Lužice.
A šlo mi spíš o to předělat systém tak, aby např. člověk nemohl udržovat jen tak 30k armádu, kterou je téměř nemožné zničit. Jídlo by se celkově mělo stát mnohem důležitější částí hry, kdy by hladomory decimovaly počty obyvatel, panovník by musel rozhodnout, zda jídlo přerozdělit obyvatelstvu, nebo primárně armádě a taky by se mohly objevit budovy, které se na produkci potravin zaměřují, stejně tak by se mohlo více hrát na nerostné bohatství a obchod, který by určoval míru bohatství a tech. pokroku v říši.
A krom epidemií a přírodních katastrof by se mohly objevit i zázraky, kterých v té době díky nevzdělanosti bylo požehnaně.
Při dobývání by ještě možná nebylo ani od věci zmenšit vzdálenost, kterou armáda urazí (myšleno tak, aby armáda neskákala z jednoho kraje do druhého, ale systematicky postupovala) a zavést zásobovací trasy, protože jak z historie víme, vojenská tažení se nepovedla mnohdy i proto, že mnohem větší armáda nedokázala sehnat dostatek zásob tím, že menší skpiny ničili jejich zásobovací trasy. A nebylo by ani od věci prodloužit čas, jaký např odolává hrad obležení. Přece jen to bylo opevněné sídlo připravené mnohdy i na dvouroční obléhání bez ohledu na počet dobyvatelů (morákla mnohde stoupala při odrážení vělkého počtu nájezdníků).
Timoteus
Podporučík
Podporučík
Příspěvky: 800
Registrován: 28 úno 2014, 09:34
Bydliště: Slovensko

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od Timoteus »

Ja by som v prvom rade upravil tok Dunaja v Uhorsku, urobil by som splavný Níl a možno i niektorú z Mezopotámskych riek,to vazalstvo by sa malo tiež trošku popraviť....resp. teraz ten tribút ho čiastočne upravuje len je škoda že je k dispo len po kúpení Horse lords....od veci by neboli nejaké námorné bitky a možno nejaké bonusy v podobe prístupu k vínu, pšenici a tak ako to JE v EU IV....a možno viac eventov..nejaké eventy podobné tým čo sú taktiež v EU IV
T. S. P.
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Crusader Kings II: Horse Lords

Příspěvek od martas3 »

Já pořád doufám, že se oprostí od hraní za rod a bude možné hrát i za církevní úřad... budovat moc papežství, kdyby se k tomu dodělaly dobré mechaniky, by bylo určitě skvělé... :)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Odpovědět

Zpět na „Crusader Kings II“