Wesnoth je tahová strategie odehrávající se ve fantasy světě okolo království Wesnoth. Je v plné verzi zdarma, stále se vyvíjí a umožňuje vám strávit desítky dobře strávených hodin. Samozřejmostí je krásná 2D grafika a snadná editovatelnost hry
Co to je kampaň?
Kampaň je řada scénářů majících nějaký příběh, který na sebe navazuje. Většinou je přítomen jeden stálý hrdina, jehož je kampaň příběhem. Existují i kampaně pro dva hráče
Co to je scénář?
Scénář patří k mapě a určuje, co se na ní bude odehrávat. Jedná se o textový soubor.
Z čeho se skládá základní kampaň?
Úplně jednoduchá kampaň se skládá ze:
main.cfg
info.cfg
/scenarios/scénáře.cfg
/maps/mapy.cfg
Ale většinou k tomu jsou složky jako /images do které se ukládají obrázky, které v základu hry nejsou, /units - vlastní jednotky nebo třeba složka /translations (překlady) a /utils, do které se ukládají ostatní věci
Jak otevřu formát .cfg a jim podobné?
Dáš "otevřít v programu" a zvolíš poznámkový blok, to ti úplně stačí, ale lepší je používat PSPad - český program. Jedná se o totálně vylepšený poznámkový blok a zaručuje, že se v souborech budete ztrácet daleko méně (fakt!)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
K čemu je tenhle souborek? Je to soubor, ve kterém jsou umístěny adresy na všechny ostatní soubory a je tu nějaké to základní nastavení. Vezmeme to postupně:
[textdomain] Jedná se o umístění písma, vkládají se sem adresy vedoucí k překladu
name="wesnoth-Laellyn"
[/textdomain]
[campaign]
#textdomain wesnoth-Laellyn Musí být shodné s obsahem z [textdomain]
id=Laellyn Id kampaně
name= _ "Laellyn" Jméno kampaně zobrazující se v menu kampaně
abbrev= _ "LLN" Zkratka kampaně + to co se napíše před automatický save
define="CAMPAIGN_LAELLYN" Definice
icon="units/human-loyalists/paladin-healing.png" Ikona v menu kampaní
image="portraits/humans/transparent/swordsman.png" Obrázek u popisu kampaně
description= _ "Laellyn je mlady velitel druziny jezdcu strazicich dulezitou stezku.
(Normal level, ? scenarios.)" Popis kampane
difficulties=EASY,NORMAL,HARD Typy otížnosti, používá se ve scénáři
difficulty_descriptions={MENU_IMG_TXT2 "units/human-loyalists/horseman.png~RC(magenta>blue)" _"Horseman" _"(Normal)"} +
";*" + {MENU_IMG_TXT2 "units/human-loyalists/knight.png~RC(magenta>blue)" _"Knight" _"(Hard)"} +
";" + {MENU_IMG_TXT2 "units/human-loyalists/paladin-healing.png~RC(magenta>blue)" _"Grand Knight" _"(Very Hard)"}
To co se zobrazí při volbě obtížnosti
first_scenario=01_Ochrana_Cesty První scénář, musí se shodovat s id daného scénáře! (o tom později)
[about] Autoři, zobrazuje se na konci kampaně
title= _ "Campaign"
[entry]
name= "martas33"
[/entry]
[/about]
[/campaign]
#ifdef EDITOR Nastavení cest (nejspíš i pro editor)
[binary_path]
path="data/add-ons/Laellyn"
[/binary_path]
[editor_group]
id=LLN Musí se shodovat s abbrev v [campaign]
name= _ "Laellyn"
icon="group_custom"
[/editor_group]
#endif
#ifdef CAMPAIGN_LAELLYN Musí se shodovat s define= v [campaign]
[binary_path]
path="data/add-ons/Laellyn" Kořenová složka, ve které se najde i tento soubor
[/binary_path]
{~add-ons/Laellyn/utils/misc.cfg} Cesta k dodatkům
{~add-ons/Laellyn/scenarios} Cesta ke scénářům
[+units]
{~add-ons/Laellyn/units/human} Cesta k vlastním jednotkám, hodí se pokud chcete odlišit hrdinu.
[/units]
#endif
Toto je soubor _main.cfg v mé kampani, kterou kvůli tomuhle tutoriálu dělám. Nejlepší je, když to zezačátku obšlehnete na nějaké základní kampani a přepíšete, ale pozor! V každé kampani je to psáno trochu jinak a i jednotlivé části mohou být prohozené!!!
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
[info]
type="campaign" Typ souboru, například kdyby jste sem dali "scenario", vaše kampaň by
se zobrazila mezi ostatními mapami (aspoň myslím)
uploads="29" Netuším
version="1.0" Verze vaší kampaně
[/info]
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Občas budete svoji kampaň chtít obohatit o nějaké obrázky, kde ale najdete ty základní?
Portréty jsou tu: Battle for Wesnoth/data/core/images/portraits/složka národu/buď si vysztačíte s černým pozatím nebo ještě jdete do složky /transparents - tady jsou s průhledným pozadím
Obrázky jednotek jsou na této adrese: Battle for Wesnoth/data/core/images/units/tady jsou složky jednotlivých ras
Takže pokud chci tento obrázek:
Tak jej najdeme na adrese Battle for Wesnoth/data/core/images/portraits/humans/transparents/fencer.png
Všechny obrázky Wesnothu jsou ve formátu .png
Pozor
Každá z adres které používáte začíná v trochu jiném kořenovém adresáři, v jednom souboru po vás bude kód chtít adresu core/images/portraits/humans/transparents/fencer.png
nebo třeba jenom: portraits/humans/transparents/fencer.png
Podívejte se před kopírováním na původní obsah, jinak vám to nepojede a vy strávíte hodiny hledáním chyby a to je dost otravné (vlastní zkušenost)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
to snad zvládnete sami. Terén by měl odpovídat příběhu a vlastnostem vámi zvoleného národa.
Aby tato část nebyla úplně o ničem, tak si ukážeme dvě věci:
1) V záložce mapa v editoru map je položka "Zobrazuj souřadnice políček". Je velice užitečná, když třeba nějaká jednotka přijíždí do boje apod. nebo když zezačátku chcete něco definovat, umístit na mapu dodatečný objekt atd.
2) "Zobrazuj kódy terénu" je druhá položka, použijete ji například když jednotka A stoupne na vesnici, což aktivuje event ve kterém se z vesnice (Gg^Vh] stane tráva (Gg), protože ta jednotka vesnici vypálila, ukážeme si to později.
Vytvořte si první mapu a začněte přemýšlet nad počátečním příběhem vaší epické kampaně
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Když už máme mapu (uloženou ve složce /vaše kampaň/maps), tak si vytvoříme složku /vaše kampaň/scenarios. Založíme si soubor (v mém případě 01_Ochrana_Cesty.cfg, protože jsem si tento název vybral v _main.cfg jako název prvního souboru.) s názvem shodným jako je v _main.cfg u položky first_scenario=
Pozor na mezery! Ty tam nemají co dělat! Teď si popíšeme naprosto holý, jednoduchý scénář:
#textdomain wesnoth-Laellyn kdekoli narazíte ne tuhle řádku tak musí být stejná
[scenario]
id=01_Ochrana_Cesty Ve skutečnosti tohle musí být shodné s first_scenario= v _main.cfg
name = _ "Ochrana cesty" Název v mapě
next_scenario=02_Utek Následující scénář, pokud je to poslední, napiště zde null
map_data="{~add-ons/Laellyn/maps/01_napadeni}" Adresa na soubor mapy.
Editor ukládá mapy bez koncovky, ale může se vám stát, že tam bude. V takovém případě by cesta byla .../01_napadeni.map
turns=24 počet tahů
{DEFAULT_SCHEDULE}
{SCENARIO_MUSIC "the_city_falls.ogg"} Muzika ke hře, tahle první se spustí jako první, je ve složce /data/core/music
{EXTRA_SCENARIO_MUSIC "legends_of_the_north.ogg"}
{EXTRA_SCENARIO_MUSIC "knolls.ogg"}
[story] Ony obrazovky s textem, můžete si tam dát i obrázek, ale to si najděte sami, je to zbytečné
[part] Jednotlivé obrazovky
story= _ "Laellyn je mlady vudce jizdniho oddilu straziciho dulezitou cestu nekde ve Wesnothu"
[/part]
[part]
story= _ "Ale lupici jsou stále drzejsi..."
[/part]
[/story]
[side] Jednotlivé pozice na mapě, musí mít stejné číslo jako v souboru mapy
type=Horseman_Sergerant Typ jednotky velitele, já jsem si vytvořil vlastní jednotku,
o tom později. Vy si zajděte do data/core/units a tady jsi najděte id jednotek
name = _ "Laellyn" Jméno hrdiny
id=Laellyn id hrdiny
gender=male Pohlaví
#profile= Tohle pole je díky znaku # neaktivní, jedná se o případnou profilovku
která není přiřazena jinak vaší jednotce. Znak # neznamená vždy, že je to věc neaktivní, právě naopak!
canrecruit=yes Může rekrutovat?
unrenamable=yes Možnost jména jednotky? Netuším, zeptejte se angličtinářů
[modifications]
{TRAIT_INTELLIGENT} Modifikace základní jednotky. Toto znamená, že jednotka bude chytrá.
Najdete je v data/core/macros/traits.cfg
[/modifications]
side=1 Číslo pozice, dovíte se v editoru
controller=human Kdo pozici kontroluje. human překvapivě znamená člověk
recruit=Horseman Co může frakce rekrutovat za vojáky?
{GOLD 180 150 130} Kolik dozačátku dostanete zlata. První částka je obtížnost EASY,
druhá MEDIUM, třetí HARD, nebo jak jste si je pojmenovali
team_name=heroes Název týmu, pro tým hráče se používá stylové "heroes"
user_team_name= _ "team_name^Jezdectvo" Jméno týmu
[/side]
[side]
type=Bandit
name = _ "Gharz"
id=Gharz
#profile=
canrecruit=yes
unrenamable=yes
side=2
controller=ai Řídí počítač
recruit=Poacher,Thug Pozor na mezery, nesmí tam být!
[ai]
caution=0.75 Opatrnost? Netuším přesný význam, ale asi to souvisí s chytrostí PC
[/ai]
{GOLD 150 160 180}
team_name=lupici id týmu
user_team_name= _ "team_name^Lupici"
[/side]
{~add-ons/saurians/utils/deaths.cfg} Dodatečné soubory
[/scenario]
Za řádkou [/side] samozřejmě scénář nekončí, následují eventy alias události, ty si ale popíšeme níže. Je jedno v jakém pořadí je do souboru nasázíte!
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Část sedmáevent prestart
popíšeme si první událost naší kampaně. jmenuje se prestart
Musíte pochopit, že položka name udává popis eventu v jiných souborech wesnothu, jsou účelné! presstart se spustí před startem, start je na začátku, turn 4 se odehraje po čtvrtém kole hry apod.
[event] Tímhle začíná event, logicky
name=prestart typ eventu!Následuje obsah eventu, tohle je první "efekt" který si ukážeme. Dává se většinou do presstart
[objectives] Jedná se o úkoly scénáře, hodnoty "win" a "lose" zde zdůrazňují jen barvu písma!
side=1 Pro jakého hráče to jsou úkoly?
[objective] Jednotlivé úkoly, resp. řádky
description= _ "Znič bandity"
condition=win
[/objective]
[objective]
description= _ "Laellyn zemře"
condition=lose
[/objective]
[objective]
description= _ "Turns run out"
condition=lose
[/objective]
note={EARLY_FINISH_BONUS_NOTE}+{NEW_GOLD_CARRYOVER_NOTE_40} Co všechno se
přenese za zlato do dalšího scénáře.
[/objectives]
[/event]
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Důležité!
Vyvarujte se háčků a čárek, všechno se to pak nějak... nefunguje
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Co to znamená? Vytvoří nám to jednotku se jménem Will. Bude rychlý, inteligentní a bude loajální. Navíc bude mít korunku okolo toho kolečka, které ukazuje jakou část tahu už jednotka urazila.
Podrobně, nebudu už zvýrazňovat věci, které zvýrazňuji od začátku:
[unit]
type=Horseman Typ jednotky
name = _ "Will" Doopravdový název jednotky, resp. to co vidí hráč
id=Will
x=4 souřadnice X na mapě, kde se jednotka ukáže
y=11 souřadnice Y na mapě, kde se jednotka ukáže
side=1
[modifications] Vlastnosti
{TRAIT_QUICK}
{TRAIT_INTELLIGENT}
{TRAIT_FEARLESS}
{TRAIT_LOYAL}
[/modifications]
{IS_HERO} Definuje onen kroužek okolo koule levitující v levém horním rohu u jednotky.
Pokud chcete kroužek pro jednotky u kterých není potřeba aby přežili a přesto je hráč má od začátku,
použijte {IS_LOYAL}
[/unit]
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Část osmáevent start
Následuje většinou event start. Do něj se dává počáteční konverzace jednotek, příjezd poslů apod. My začneme obyčejnou konverzací...
V předchozím eventu jsme si určili id jednotek, ty teď budeme potřebovat.
[event]
name=start Název eventu, resp. jeho třída
[message] Jednotliva zprava
speaker=Will Kdo mluvi, pouzijte id jednotky
message= _ "Laellyne, to nevypada dobre! Ti bandite obsadili les ze ktereho mohou volne
prepadavat stezku!" Zprava samotna
[/message]
[message] Nasledujici zprava
speaker=Laellyn
message= _ "Doopravdy to nevypada dobre. Do zbrane mi bratri, bude hon na zbabelce!"
[/message]
[message]
speaker=Will
message= _ "Do boje!"
[/message]
[/event]
[event]
name=start
[message]
speaker=Will
message= _ "Laellyne, to nevypada dobre! Ti bandite obsadili les ze ktereho mohou volne prepadavat stezku!"
[/message]
[message]
speaker=Laellyn
message= _ "Doopravdy to nevypada dobre. Do zbrane mi bratri, bude hon na zbabelce!"
[/message]
[message]
speaker=Will
message= _ "Do boje!"
[/message]
[/event]
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Nyní se ale nepustíme do eventů které se spustí uprostřed scénáře (jednotka stoupne na dané pole apod.), nýbrž si vysvětlíme eventy vítězství a prohry:
Část devátáúkoly scénáře
Jedná s o to co se vám zobrazí na začátku, taková ta malá tabulka. Většinou v ní stojí něco jako: Poraz skřety na severu Delfador zemře
Teď si ho popíšeme, umisťuje se klasicky ke konci textu scénáře.
[objectives]
side=1 Pro hráče jedna
[objective] Tímto začíná řádek
description= _ "Znic blaznive lupice!" Co na řádku stojí
condition=win barva textu, "win" znamená zelenou a "lose" červenou
[/objective]
[objective]
description= _ "Laellyn zemre"
condition=lose
[/objective]
[objective]
description= _ "Will zemre"
condition=lose
[/objective]
[objective]
description= _ "Turns run out"
condition=lose
[/objective]
note={EARLY_FINISH_BONUS_NOTE}+{NEW_GOLD_CARRYOVER_NOTE_40} 40% výsledného zlata
bude přeneseno do dalšího scénáře
[/objectives] ukončení tabulky
Je třeba si uvědomit
řádky "condition=lose" a "condition=win" jsou zde jenom na obarvení textu! Celá tato tabulka je pouze informační a jinak nic nedokáže!
EDIT: teď jsem si všiml že jsem vám to popsal už výš, ale což, opakování je matka moudrosti!
Tabulka se během scénáře klidně může změnit
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Tento event je velice důležitý, ve zkratce to znamená, že popisuje to, co se stane poté, co porazíte všechny nepřátele.
Vypadá takto:
[event] Začátek eventu
name=enemies defeated Jméno eventu, event bude spuštěn pokud zabijete všechny nepřátele
[endlevel] Obsah eventu
result=victory Zvítězíte!
bonus=yes Bude nějaký bonus do dalšího kola?
{NEW_GOLD_CARRYOVER 40} Kolik zlata se přesune do dalšího scénáře. Na jiné varianty se mrkněte
do jiných kampaní
[/endlevel]
[/event]
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Napřed si vysvětlíme jak prohrajeme když dojdou tahy. Je to velice prosté, když dojdou, tak jste prohráli, to nemusíte vůbec řešit.
Poté tu máme úmrtí hrdinů (dá se použít i pro vítězství když zabijete jednu konkrétní jednotku).
To se dělá pomocí souboru deaths.cfg
Můžete úmrtí samozřejmě napsat i do scénáře, ale když máte celou dobu jednoho hrdinu tak je blbé to mít v každém scénáři když to můžete mít jednou na jednom místě. (nehledě na to když to chcete upravit).
Nejprve ve scénáři
Musíme zde dát odkaz na soubor s úmrtími, jinak nám to nic nenajde!
Dává se na úplný konec scénáře, soubor deaths.cfg dáváme do složky add-ons/složka kampaně/utils/
Nyní samotný krátký kód:
#textdomain wesnoth-Laellyn Nutné!
[event]
name=die Typ eventu
[filter] filtr na smrt, čili se event nespustí po první smrti na mapě ale pouze po srmti Laellyna.
id=Laellyn id umírající jednotky
[/filter]
[message] Zpráva před smrtí
speaker=Laellyn
message= _ "Ma kariera, co budou mi lide be ze mne delat?!"
[/message]
[endlevel]
result=defeat prohra
[/endlevel]
[/event]
[event] To samé co výše
name=die
[filter]
id=Will
[/filter]
[message]
speaker=Will
message= _ "Jeste zbyvalo tolik veci ktere jsem neprozkoumal..."
[/message]
[endlevel]
result=defeat
[/endlevel]
[/event]
#textdomain wesnoth-Laellyn
[event]
name=die
[filter]
id=Laellyn
[/filter]
[message]
speaker=Will
message= _ "Ma kariera, co budou mi lide be ze mne delat?!"
[/message]
[endlevel]
result=defeat
[/endlevel]
[/event]
[event]
name=die
[filter]
id=Will
[/filter]
[message]
speaker=Will
message= _ "Jeste zbyvalo tolik veci ktere jsem neprozkoumal..."
[/message]
[endlevel]
result=defeat
[/endlevel]
[/event]
Jak jednoduché, že?
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)
Část dvanáctáEventy spouštějící se uprostřed scénáře - event moveto
Po delší odmlce pokračuji, tato lekce bude trochu rozsáhlejší a najdete v ní i například to, jak se může změnit typ jednotky v závislosti na zvolené obtížnosti.
Konkrétně si popíšeme event:
1. jednotka vašeho hráče vstoupí na oblast před nějakým objektem, např. pevností.
2. v pevnosti se objeví jednotka, jejíž typ závisí na obtížnosti zvolené hráčem (takže na easy to bude třeba Těžkooděnec, kdežto na hard už jenom Sedlák)
[event]
name=moveto Název (resp. typ podmínky) eventu
[filter] Filtr
side=1 Pouze pro jednotky hráče 1
x=19-22 Oblast do které jednotka musí vstoupit, aby se aktivoval event
y=9-11
[/filter]
[unit] Nyní si vytvoříme jednotku, její typ závisí na obtížnosti, jak je vidět níže#ifdef EASY Platí pro obtížnost lehkou
type=Heavy Infantryman Typ objevené jednotky
#endif Konec definice
#ifdef NORMAL
type=Spearman
#endif
#ifdef HARD
type=Peasant
#endif
x=22
y=9
side=1
id=Hadunka
name = _ "Hadunka" Název jednotky zobrazovaný ve hře
canrecruit=no Jednotka nemůže verbovat jiné jednotky
[modifications]
{TRAIT_LOYAL}
{TRAIT_INTELLIGENT}
[/modifications]
{IS_LOYAL}
[/unit]
[message] Diskuse, která se zobrazí po zjevení jednotky
speaker="Hadunka"
message= _ "Tento breh neprekroci, o to se postaram!"
[/message]
[message]
speaker="Will"
message= _ "Malem bych zapomnel na stareho Hadunku samotare!"
[/message]
[message]
speaker="Laellyn"
message= _ "Bude se nam hodit kazda ruka..."
[/message]
[/event]
[message]
speaker="Hadunka"
message= _ "Tento breh neprekroci, o to se postaram!"
[/message]
[message]
speaker="Will"
message= _ "Malem bych zapomnel na stareho Hadunku samotare!"
[/message]
[message]
speaker="Laellyn"
message= _ "Bude se nam hodit kazda ruka..."
[/message]
[/event]
Takto se dají udělat krásně přepady nebo i vypálení vesnice
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866) Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války) Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání) Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796) Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960) Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)