Jak na Kampaně?

Wesnoth je tahová strategie odehrávající se ve fantasy světě okolo království Wesnoth. Je v plné verzi zdarma, stále se vyvíjí a umožňuje vám strávit desítky dobře strávených hodin. Samozřejmostí je krásná 2D grafika a snadná editovatelnost hry

Moderátoři: Atlantis, martas3, Vals, Phoenix

Zamčeno
Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 15 kvě 2011, 12:01

Začnu tedy návodem jak dělat kampaně :-)

Část první trocha teorie

Co to je kampaň?
Kampaň je řada scénářů majících nějaký příběh, který na sebe navazuje. Většinou je přítomen jeden stálý hrdina, jehož je kampaň příběhem. Existují i kampaně pro dva hráče ;-)

Co to je scénář?
Scénář patří k mapě a určuje, co se na ní bude odehrávat. Jedná se o textový soubor.

Z čeho se skládá základní kampaň?
Úplně jednoduchá kampaň se skládá ze:
main.cfg
info.cfg
/scenarios/scénáře.cfg
/maps/mapy.cfg

Ale většinou k tomu jsou složky jako /images do které se ukládají obrázky, které v základu hry nejsou, /units - vlastní jednotky nebo třeba složka /translations (překlady) a /utils, do které se ukládají ostatní věci

Jak otevřu formát .cfg a jim podobné?
Dáš "otevřít v programu" a zvolíš poznámkový blok, to ti úplně stačí, ale lepší je používat PSPad - český program. Jedná se o totálně vylepšený poznámkový blok a zaručuje, že se v souborech budete ztrácet daleko méně (fakt!)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 15 kvě 2011, 16:35

Část druhá soubor _main.cfg

K čemu je tenhle souborek? Je to soubor, ve kterém jsou umístěny adresy na všechny ostatní soubory a je tu nějaké to základní nastavení. Vezmeme to postupně:
Toto je soubor _main.cfg v mé kampani, kterou kvůli tomuhle tutoriálu dělám. Nejlepší je, když to zezačátku obšlehnete na nějaké základní kampani a přepíšete, ale pozor! V každé kampani je to psáno trochu jinak a i jednotlivé části mohou být prohozené!!!
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 15 kvě 2011, 16:39

Část třetí Soubor _info.cfg

Tenhle je trochu kratší:
 
[info]
    type="campaign"  Typ souboru, například kdyby jste sem dali "scenario", vaše kampaň by
                              se zobrazila mezi ostatními mapami (aspoň myslím)
    uploads="29"  Netuším
    version="1.0"  Verze vaší kampaně
[/info]
 
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 16 kvě 2011, 12:08

Kompletní kód _main.cfg, aby jste to z toho nemuseli složitě dolovat :-)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 16 kvě 2011, 12:22

Část čtvrtá Kde najdu ty hezký obrázky?

Občas budete svoji kampaň chtít obohatit o nějaké obrázky, kde ale najdete ty základní?

Portréty jsou tu:
Battle for Wesnoth/data/core/images/portraits/složka národu/buď si vysztačíte s černým pozatím nebo ještě jdete do složky /transparents - tady jsou s průhledným pozadím

Obrázky jednotek jsou na této adrese:
Battle for Wesnoth/data/core/images/units/tady jsou složky jednotlivých ras

Takže pokud chci tento obrázek:
Obrázek
Tak jej najdeme na adrese Battle for Wesnoth/data/core/images/portraits/humans/transparents/fencer.png

Všechny obrázky Wesnothu jsou ve formátu .png

:!: Pozor :!:
Každá z adres které používáte začíná v trochu jiném kořenovém adresáři, v jednom souboru po vás bude kód chtít adresu
core/images/portraits/humans/transparents/fencer.png
nebo třeba jenom:
portraits/humans/transparents/fencer.png
Podívejte se před kopírováním na původní obsah, jinak vám to nepojede a vy strávíte hodiny hledáním chyby a to je dost otravné (vlastní zkušenost) :wink:
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 16 kvě 2011, 18:17

Část pátá udělejte si mapu první mise

to snad zvládnete sami. Terén by měl odpovídat příběhu a vlastnostem vámi zvoleného národa.

Aby tato část nebyla úplně o ničem, tak si ukážeme dvě věci:

1) V záložce mapa v editoru map je položka "Zobrazuj souřadnice políček". Je velice užitečná, když třeba nějaká jednotka přijíždí do boje apod. nebo když zezačátku chcete něco definovat, umístit na mapu dodatečný objekt atd.

2) "Zobrazuj kódy terénu" je druhá položka, použijete ji například když jednotka A stoupne na vesnici, což aktivuje event ve kterém se z vesnice (Gg^Vh] stane tráva (Gg), protože ta jednotka vesnici vypálila, ukážeme si to později.

Vytvořte si první mapu a začněte přemýšlet nad počátečním příběhem vaší epické kampaně :wink:
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 17 kvě 2011, 12:09

Část šestá základy scénáře

Když už máme mapu (uloženou ve složce /vaše kampaň/maps), tak si vytvoříme složku /vaše kampaň/scenarios. Založíme si soubor (v mém případě 01_Ochrana_Cesty.cfg, protože jsem si tento název vybral v _main.cfg jako název prvního souboru.) s názvem shodným jako je v _main.cfg u položky first_scenario=
Pozor na mezery! Ty tam nemají co dělat! Teď si popíšeme naprosto holý, jednoduchý scénář:
Za řádkou [/side] samozřejmě scénář nekončí, následují eventy alias události, ty si ale popíšeme níže. Je jedno v jakém pořadí je do souboru nasázíte!
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 20 kvě 2011, 18:41

Část sedmá event prestart
popíšeme si první událost naší kampaně. jmenuje se prestart

Musíte pochopit, že položka name udává popis eventu v jiných souborech wesnothu, jsou účelné! presstart se spustí před startem, start je na začátku, turn 4 se odehraje po čtvrtém kole hry apod.
 
[event]  Tímhle začíná event, logicky :-)
        name=prestart  typ eventu!
Následuje obsah eventu, tohle je první "efekt" který si ukážeme. Dává se většinou do presstart
        [objectives]  Jedná se o úkoly scénáře, hodnoty "win" a "lose" zde zdůrazňují jen barvu písma!
            side=1  Pro jakého hráče to jsou úkoly?
            [objective]  Jednotlivé úkoly, resp. řádky
                description= _ "Znič bandity"
                condition=win
            [/objective]
            [objective]
                description= _ "Laellyn zemře"
                condition=lose
            [/objective]
            [objective]
                description= _ "Turns run out"
                condition=lose
            [/objective]
            note={EARLY_FINISH_BONUS_NOTE}+{NEW_GOLD_CARRYOVER_NOTE_40}  Co všechno se
přenese za zlato do dalšího scénáře.
        [/objectives]
    [/event]
 
Bez popisků zde:
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 20 kvě 2011, 19:03

Důležité!
Vyvarujte se háčků a čárek, všechno se to pak nějak... nefunguje
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 21 kvě 2011, 17:06

dodatek k eventu prestart

Zapomněl jsem na to, takže si event prestart doplníme třeba o tuto hodnotu:
Co to znamená? Vytvoří nám to jednotku se jménem Will. Bude rychlý, inteligentní a bude loajální. Navíc bude mít korunku okolo toho kolečka, které ukazuje jakou část tahu už jednotka urazila.

Podrobně, nebudu už zvýrazňovat věci, které zvýrazňuji od začátku:
 
[unit]
            type=Horseman  Typ jednotky
            name = _ "Will"  Doopravdový název jednotky, resp. to co vidí hráč
            id=Will
            x=4  souřadnice X na mapě, kde se jednotka ukáže
            y=11  souřadnice Y na mapě, kde se jednotka ukáže
            side=1  
            [modifications]  Vlastnosti
            {TRAIT_QUICK}
            {TRAIT_INTELLIGENT}
            {TRAIT_FEARLESS}
            {TRAIT_LOYAL}
            [/modifications]
            {IS_HERO}  Definuje onen kroužek okolo koule levitující v levém horním rohu u jednotky.
Pokud chcete kroužek pro jednotky u kterých není potřeba aby přežili a přesto je hráč má od začátku,
použijte {IS_LOYAL}
[/unit]
 
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 21 kvě 2011, 17:32

Část osmá event start
Následuje většinou event start. Do něj se dává počáteční konverzace jednotek, příjezd poslů apod. My začneme obyčejnou konverzací...
V předchozím eventu jsme si určili id jednotek, ty teď budeme potřebovat.
 
[event]
        name=start  Název eventu, resp. jeho třída
        [message]  Jednotliva zprava
            speaker=Will  Kdo mluvi, pouzijte id jednotky
            message= _ "Laellyne, to nevypada dobre! Ti bandite obsadili les ze ktereho mohou volne 
prepadavat stezku!"  Zprava samotna
        [/message]
        [message]  Nasledujici zprava
            speaker=Laellyn
            message= _ "Doopravdy to nevypada dobre. Do zbrane mi bratri, bude hon na zbabelce!"
        [/message]
        [message]
            speaker=Will
            message= _ "Do boje!"
        [/message]
    [/event]
 
Jednoduché, že?
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 11 čer 2011, 06:52

Nyní se ale nepustíme do eventů které se spustí uprostřed scénáře (jednotka stoupne na dané pole apod.), nýbrž si vysvětlíme eventy vítězství a prohry:

Část devátá úkoly scénáře

Jedná s o to co se vám zobrazí na začátku, taková ta malá tabulka. Většinou v ní stojí něco jako:
Poraz skřety na severu
Delfador zemře


Teď si ho popíšeme, umisťuje se klasicky ke konci textu scénáře.
 
[objectives]
            side=1  Pro hráče jedna
            [objective]  Tímto začíná řádek
                description= _ "Znic blaznive lupice!"  Co na řádku stojí
                condition=win  barva textu, "win" znamená zelenou a "lose" červenou
            [/objective]
            [objective]
                description= _ "Laellyn zemre"
                condition=lose
            [/objective]
            [objective]
                description= _ "Will zemre"
                condition=lose
            [/objective]
            [objective]
                description= _ "Turns run out"
                condition=lose
            [/objective]
            note={EARLY_FINISH_BONUS_NOTE}+{NEW_GOLD_CARRYOVER_NOTE_40}  40% výsledného zlata
bude přeneseno do dalšího scénáře
        [/objectives]  ukončení tabulky
 
:!: Je třeba si uvědomit :!:
řádky "condition=lose" a "condition=win" jsou zde jenom na obarvení textu! Celá tato tabulka je pouze informační a jinak nic nedokáže!


EDIT: teď jsem si všiml že jsem vám to popsal už výš, ale což, opakování je matka moudrosti! :D
Tabulka se během scénáře klidně může změnit
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 11 čer 2011, 06:59

Část desátá event enemies defeated

Tento event je velice důležitý, ve zkratce to znamená, že popisuje to, co se stane poté, co porazíte všechny nepřátele.
Vypadá takto:
 
[event] Začátek eventu
        name=enemies defeated  Jméno eventu, event bude spuštěn pokud zabijete všechny nepřátele
        [endlevel] Obsah eventu
            result=victory Zvítězíte!
            bonus=yes  Bude nějaký bonus do dalšího kola?
            {NEW_GOLD_CARRYOVER 40}  Kolik zlata se přesune do dalšího scénáře. Na jiné varianty se mrkněte
 do jiných kampaní ;-)
        [/endlevel]
    [/event]
 
Event se opět umisťuje až nakonec.
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 11 čer 2011, 07:10

Část jedenáctá prohry a eventy okolo toho

Napřed si vysvětlíme jak prohrajeme když dojdou tahy. Je to velice prosté, když dojdou, tak jste prohráli, to nemusíte vůbec řešit.

Poté tu máme úmrtí hrdinů (dá se použít i pro vítězství když zabijete jednu konkrétní jednotku).
To se dělá pomocí souboru deaths.cfg
Můžete úmrtí samozřejmě napsat i do scénáře, ale když máte celou dobu jednoho hrdinu tak je blbé to mít v každém scénáři když to můžete mít jednou na jednom místě. (nehledě na to když to chcete upravit).

Nejprve ve scénáři
Musíme zde dát odkaz na soubor s úmrtími, jinak nám to nic nenajde!
Dává se na úplný konec scénáře, soubor deaths.cfg dáváme do složky add-ons/složka kampaně/utils/
Nyní samotný krátký kód:

Kód: Vybrat vše

{~add-ons/laellyn/utils/deaths.cfg}
A máme odkaz.

Samotný soubor deaths.cfg
Teď si ho popíšeme:
 
#textdomain wesnoth-Laellyn  Nutné!

[event]
    name=die  Typ eventu
    [filter]  filtr na smrt, čili se event nespustí po první smrti na mapě ale pouze po srmti Laellyna.
        id=Laellyn id umírající jednotky
    [/filter]
    [message]  Zpráva před smrtí
        speaker=Laellyn
        message= _ "Ma kariera, co budou mi lide be ze mne delat?!"
    [/message]
       [endlevel]
            result=defeat prohra
       [/endlevel]
[/event]

[event] To samé co výše
       name=die
         [filter]
            id=Will
         [/filter]
         [message]
             speaker=Will
             message= _ "Jeste zbyvalo tolik veci ktere jsem neprozkoumal..."
         [/message]
       [endlevel]
            result=defeat
       [/endlevel]
[/event]
 

Jak jednoduché, že? :)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Uživatelský avatar
martas3
Podplukovník
Podplukovník
Příspěvky: 3657
Registrován: 03 pro 2009, 17:57

Re: Jak na Kampaně?

Příspěvek od martas3 » 31 črc 2011, 15:14

Část dvanáctá Eventy spouštějící se uprostřed scénáře - event moveto

Po delší odmlce pokračuji, tato lekce bude trochu rozsáhlejší a najdete v ní i například to, jak se může změnit typ jednotky v závislosti na zvolené obtížnosti.

Konkrétně si popíšeme event:
1. jednotka vašeho hráče vstoupí na oblast před nějakým objektem, např. pevností.
2. v pevnosti se objeví jednotka, jejíž typ závisí na obtížnosti zvolené hráčem (takže na easy to bude třeba Těžkooděnec, kdežto na hard už jenom Sedlák)
 
[event]
        name=moveto  Název (resp. typ podmínky) eventu
        [filter]  Filtr
            side=1  Pouze pro jednotky hráče 1
            x=19-22  Oblast do které jednotka musí vstoupit, aby se aktivoval event
            y=9-11
        [/filter]
        [unit]  Nyní si vytvoříme jednotku, její typ závisí na obtížnosti, jak je vidět níže
#ifdef EASY  Platí pro obtížnost lehkou
            type=Heavy Infantryman  Typ objevené jednotky
#endif  Konec definice
#ifdef NORMAL
            type=Spearman
#endif
#ifdef HARD
            type=Peasant
#endif
            x=22
            y=9
            side=1
            id=Hadunka
            name = _ "Hadunka"  Název jednotky zobrazovaný ve hře
            canrecruit=no  Jednotka nemůže verbovat jiné jednotky
          [modifications]
            {TRAIT_LOYAL}
            {TRAIT_INTELLIGENT}
          [/modifications]
          {IS_LOYAL}
        [/unit]

        [message]  Diskuse, která se zobrazí po zjevení jednotky
            speaker="Hadunka"
            message= _ "Tento breh neprekroci, o to se postaram!"
        [/message]
        [message]
            speaker="Will"
            message= _ "Malem bych zapomnel na stareho Hadunku samotare!"
        [/message]
        [message]
            speaker="Laellyn"
            message= _ "Bude se nam hodit kazda ruka..."
        [/message]
    [/event]
 
Takto se dají udělat krásně přepady nebo i vypálení vesnice :)
Kronikář hetharijský, byzantský a wylamský, historik Res Publicy
Velkovévoda Friedrich I. Bádenský (Německo 1866)
Martin z Blatavníka (†), velitel Plzeňského landfrýdu, a jeho syn Jošt z Blatavníka, pán Plzně, Tachova a Žebráku (Husitské války)
Lord Eldred Arryn, princ Hory a Údolí, pán Orlího Hnízda, Strážce Východu a Ochránce Údolí (Blackfyreovo povstání)
Dóže Manuel Saggio z Luccy, arcibankéř italský (Itálie 1796)
Aeddan I. Gwyrdd, král velšský, iarla jihoirský a západomercijský (Anglie 960)
Sigismund III. Stříbrovlasý (†), kníže hauenský, a jeho synovec Dietrich I. Obnovitel, král kvilamský a kníže hauenský (Pět knížectví)

Zamčeno

Zpět na „Battle for Wesnoth“